  • 31. Data: 2010-03-09 15:43:43
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:hn5mcl$fqo$2@news.onet.pl...

    > Generalnie idea obowiązkowego OC jest warta ośmieszania, ale jak się to
    > robi, to warto to robić z głową, Panie R.M. ;)

    Przede wszystkim glupota jest koniecznosc posiadania OC nawet, jesli pojazd
    stoi przez 2 lata w garazu bez silnika.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2010-03-09 15:47:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał
    > spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem
    > ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

    Uwazaj - to nie jest maks.
    To jest gorna granica odpowiedzialnosci ubezpieczyciela.

    Jesli ci sie zdarzy spowodowac wieksze szkody, to moze istniec
    koniecznosc doplacenia z wlasnej kieszeni.
    Ewentualnie trafisz w cos za co ustawowo ubezpieczyciel nie
    odpowiada.

    A to nie jest takie nierealne, trafisz w jakiegos prezesa, sie
    okaze ze on zarabial pare mln rocznie.
    Albo wymusisz na cysternie, i caly budynek splonie.

    J.

  • 33. Data: 2010-03-09 15:49:58
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kamil pisze:
    > Jestes pewny? Bo ja nie.

    tak gdzieś wyczytałem, podobno jesteśmy jednym krajem europejskim z tak
    niskimi stawkami za ubezpieczenia obowiązkowe. Przy okazji jesteśmy
    pewnie jedynym krajem w którym ludzi robi się w balona przy rozliczaniu
    szkód :)

    --
    krzysiek82

  • 34. Data: 2010-03-09 15:56:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message

> [...]
    > jedynym krajem w którym ludzi robi się w balona przy rozliczaniu szkód :)

    Z pewnoscia jednym z niewielu krajow, gdzie stawki sa idiotycznie obliczane
    od pojemnosci i tatus z 2-litrowym dieslem placi tyle samo, co tatus w EVO
    albo 6-litrowej corvette. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-03-09 15:59:47
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Mar 9, 2:17 pm, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:

    > Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.
    >
    > --
    > krzysiek82

    zalezy jak to policzymy? :)
    czy skladka roczna 800 funtow za samochod wart 800 funtow to duzo? czy
    tez skladka roczna 600 funtow za samochod za 3500 funta to duzo? czy
    roczna skladka w wysokosci 1/2 mcznych zarobkow to duzo? a 1/4?

    itd.

  • 36. Data: 2010-03-09 16:03:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
    > Masz na takie zabezpieczenie ?

    poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

  • 37. Data: 2010-03-09 16:10:04
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    <f...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > tez skladka roczna 600 funtow za samochod za 3500 funta to duzo? czy
    > roczna skladka w wysokosci 1/2 mcznych zarobkow to duzo? a 1/4?

    Wciaz jeszcze nizsza, niz Polska. Za fully comp + NCB protection place
    mniej, niz wyliczyl mi wlasnie polski kalkulator AC.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 38. Data: 2010-03-09 16:12:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim glupota jest koniecznosc posiadania OC nawet, jesli
    > pojazd stoi przez 2 lata w garazu bez silnika.

    bo glupota sa ubezpieczenia pojazdow, to kierowca powinien byc ubezpieczony

  • 39. Data: 2010-03-09 16:14:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > bo glupota sa ubezpieczenia pojazdow, to kierowca powinien byc
    > ubezpieczony

    I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem
    1.6tdi albo wsiasc do EVO?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 40. Data: 2010-03-09 16:21:27
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <f...@g...com> said:

    > Witam,
    > Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie?

    Bo to jest przymusowe zabezpieczenie interesów ubezpieczalni, budżetu,
    poszkodowanych.
    W mniej więcej tej kolejności.
    Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność
    cywilną pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

    --
    Bydlę