  • 201. Data: 2010-03-11 07:32:28
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:hn8htt.9p4.0@poczta.onet.pl...

    > E... chyba przepłacasz...

    ??

    > Nie ma jakiejś tańszej opcji z mniejszymi limitami?

    o ile wiem, to jest to ustalone odgornie, stad w zeszlym roku czy dwa lata
    temu podwyzki tych limitow, a co za tym podwyzki oc

  • 202. Data: 2010-03-11 07:33:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Myślę jednak że różnica między tymi dwoma rodzajami umów byłby widoczna.

    no bylaby, cenowo tez by musiala byc, a to zmniejszylo by przychod
    ubezpieczyciela, o czym pisze od poczatku

  • 203. Data: 2010-03-11 07:36:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Dla kogoś, czyj samochód stoi cały rok w garażu może to być opłacalne. Nie
    > widzę powodu, aby pozwolić decydować o tym zainteresowanym stronom.

    jak nie zainteresowanym stronom to komu?
    oplacalnosc w takim wypadku musi byc proporcjonalna do ryzyka, wiec jak
    napisalem "ubezpieczenie" z regresme powinno stanowic kilka, kilkanascie
    procent ubezpieczenia normalnego, aby wogole ktokolwiek zdrowy na umysle
    zaczal sie zastanawiac nad jego wykupieniem, inaczej bedzie to sztuka dla
    sztuki

  • 204. Data: 2010-03-11 07:37:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To oczywista oczywistość że przy regresie składki byłby niższe.

    ale tego akurat nikt nie neguje

  • 205. Data: 2010-03-11 07:38:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał w wiadomości

    > A tak stają się nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy płacą za
    > ich szkody

    bzdury opowiadasz, ale to kwestia akurat na pl.soc.psychologia

  • 206. Data: 2010-03-11 09:43:38
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> wrote in message

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com>
    >
    > Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam
    > Cie,
    > ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji
    > wymierzony w biednego, okradanego polaka.
    > --
    > Co Ty bredzisz ? Swobodne ubezpieczenia mieszkań dokładnie tak działają.

    A teraz porownaj sobie ubezpieczenie mieszkania do samochodu i szanse, ze
    przez Twoje mieszkanie czyjas rodzina bedzie do konca zycia na wozku.

    Zastanow sie tez przez chwile, kto wykupi takie OC z regresem.

    - osoba, ktora ma kilkaset tysiecy zlotych na ew. zastaw badz zwrocenie w
    razie wypadku?
    - kowalski, ktoremu co miesiac brakuje 300zl do pierwszego?

    Ten pierwszy raczej nie bedzie ryzykowac dla zaoszczedzenia kilkuset zlotych
    OC. Z Kowalskiego nigdy niczego sie nie uda odzyskac.

    Wyjasnij mi prosze, jaki interes beda w tym mialy firmy ubezpieczeniowe i
    jaki interes beda w tym miec poszkodowani.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 207. Data: 2010-03-11 09:46:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com>
    >

    > To sa statystyki, te same wedlug ktorych mlodzi powoduja wiecej wypadkow i
    > placa wyzsze skladki.
    > --
    > Gdzie te statystyki ?

    Tu masz wg wieku:

    http://carinsurance.arrivealive.co.za/do-older-cars-
    lead-to-more-accident-claims.php

    Tu masz wyjasnienie odnosnie marek:

    http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/Insur
    eYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 208. Data: 2010-03-11 10:16:43
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 20:26:10 +0100, spp napisał(a):

    > Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co
    > powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
    ^^^^^^^^
    O ku...a.
    Już lobbujesz za tym by każdy posiadacz PJ opłacał składki OC? Od kiedy to
    kierowca musi posiadać polisę OC?
    Właściciel - i owszem, ale nie kierowca ;P

  • 209. Data: 2010-03-11 10:18:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-11 11:16, Herald pisze:

> [...]
    > kierowca musi posiadać polisę OC?
    > Właściciel - i owszem, ale nie kierowca ;P

    Cóż - uproszczenie. :)

    --
    spp

  • 210. Data: 2010-03-11 11:06:54
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co
    > powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
    > taką kaucję.

    Jedno z drugim nie ma żadnego związku.