  • 1. Data: 2007-07-24 07:42:39
    Temat: tytuły seriali TV jako nazwy produktów, czy wolno?
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    Witam, chcę w menu pizzy podawać, że serwujemy:

    Pizza "M jak Miłość"
    Pizza "Na wspólnej"
    Pizza "Detektywi"
    itd.

    Czy wolno mi takie menu wydrukować i wprowadzić do obrotu produkt znany
    pospolicie jako "pizza"? A następnie dokonywać transakcji sprzedaży
    takiego produktu bez narażania się na ataki, kary, procesy lub
    złowrogie podejścia ze strony TV?

    Agryppa

  • 2. Data: 2007-07-24 07:59:51
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Pizza "Detektywi"
    > itd.

    Pizza 'Czterej Pancerni i Pies'

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2007-07-24 08:41:33
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pizza "Detektywi"
    > itd.
    >
    > Czy wolno mi takie menu wydrukować i wprowadzić do obrotu produkt znany

    Prokukt nazwany po prostu "pizza" tak
    Wydrukować sobie menu też możesz, potem np. w ramki oprawić też

    Korzystać z tyułów do sprzedaży nie. Niezależnie od tego, ze problamtyka
    ochrony tytułu w prawie polskim jest szeroka, to tutaj tytuł nie jest
    banalny, to nie jest tytuł w stylu "gazeta gminna", a zatem będzie chroniony
    na podstawie upaipp. NIezależnie od tego masz jak w banku roszczenie o
    pasożytnictwie na cudzej renomie z art 3 uznk. No i wreszcie last, but not
    least te tytuły są rejestrowane jako znaki towarowe - sprawdź to sobie. nNIe
    wszystkie co prawda wystarczająco szeroko, zeby rejestracja obejmowała
    pizzę, ale większość tak.

    A następnie dokonywać transakcji sprzedaży
    > takiego produktu bez narażania się na ataki, kary, procesy lub
    > złowrogie podejścia ze strony TV?

    Narazisz się

    Romek Rumpel

  • 4. Data: 2007-07-24 09:34:00
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > te tytuły są rejestrowane jako znaki towarowe

    Czy na pewno? Z tego, co pamiętam rejestracja znaku towarowego w mojej firmie
    trwała kilka lat.

    > NIezależnie od tego masz jak w banku roszczenie o
    > pasożytnictwie na cudzej renomie z art 3 uznk.

    W takim razie po co rejestrować znak towarowy, skoro może być w taki prosty
    sposób zabezpieczony?

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2007-07-24 09:39:23
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Lukasz pisze:

    > Czy na pewno? Z tego, co pamiętam rejestracja znaku towarowego w mojej
    > firmie trwała kilka lat.

    > W takim razie po co rejestrować znak towarowy, skoro może być w taki
    > prosty sposób zabezpieczony?

    Aby nie trzeba było tego pasożytnictwa udowadniać. Rejestracja=automat :-)

    chester

  • 6. Data: 2007-07-24 10:57:02
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Aby nie trzeba było tego pasożytnictwa udowadniać.

    Co gorsza. trzeba udowadniać renomę, a przynajmniej powszechną znajomość, co
    akurat w przypadku tych tytułów jest okolicznościa w zasadzie notoryjną, a i
    udowodnić łatwo, ale w przypadku innych znaków bywa trudniej.

    >Rejestracja=automat :-)

    Niestety nie zawsze jest tak dobrze i tak łatwo, ale o to w tym chodzi

    Romek Rumpel

  • 7. Data: 2007-07-26 09:48:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, Roman Rumpel wrote:

> [...]
    > wszystkie co prawda wystarczająco szeroko, zeby rejestracja obejmowała

    wKwestiiFormalnej: czy ja się mylę, czy w przepisach o znakach towarowych
    i ochronie własnosci przemysłowej coś było że ochronie podlega nazwa
    WYKORZYSTYWANA w danej "działce"?
    Idzie mi o to, że jak znak np. "Ford" zostanie zarejestrowany
    w działce "motoryzacja", "banki" oraz "kulinaria" :), to on musi być
    *wykorzystywany* w tych dziedzinach - jak pod tym znakiem są sprzedawane
    auta i udzielane kredyty to ochronie toto podlega, ale jak pizzy nie
    sprzedają to zastrzeżenie się "unieskutecznia"...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-07-27 12:13:04
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707261144180.1512@athlon64...
    > i ochronie własnosci przemysłowej coś było że ochronie podlega nazwa
    > WYKORZYSTYWANA w danej "działce"?

    Mniej więcej masz rację, ale:
    1) nieużywanie musi być długotrwałe, większość uważa, że co najmniej 5 lat
    bez przerwy (ja mam inne zdanie, moim zdaniem 5 letni termin dotyczy tylko
    wygaszenia a nie możliwości dochodzenia roszczeń, ale to moje zdanie) Na
    dodatek znak rzeczywiście musi być nieużywany, ani przez uprawnionego, ani
    prze licencjobiorcę. Wówczas po pierwsze można wystąpić o wygaszenie znaku
    co do towarów, dla których nie był używany, a po drugie uprawniony nie może
    zakazać innej osobie korzystania ze znaku. W naszej sytuacji nie mamy tych 5
    lat nieużywania dla większości wskazanych tytułów/znaków.

    2) co ważniejsze znaki towarowe powszechnie znane- a z takimi mamy do
    czynienia i dlatego wskazałem art 3 ust 1 uznk, także na gruncie prawa
    znaków towarowych chronione są również poza zakresem specjalizacji, czyli
    innymi słowy, jeżeli znak jest powszechnie znany to jego ochrona rozciąga
    się również na inne towary, w tym na towary nie zgłoszone do ochrony dla
    znaku, jak i niezależnie od tego czy dla tych towarów znak jest, czy nie
    jest używany.. Chodzi właśnie o ograniczenie możliwość pasożytnictwa, co
    wątkotwórca dokładnie opisał.
    Pzdr
    Roman Rumpel