  • 21. Data: 2009-12-07 09:06:29
    Temat: Re: tytuł wykonawczy (mandat karny)
    Od: spp <s...@o...pl>

    KAi pisze:

    > Nie wiem dlaczego jestem wyjątkiem, ale dla mnie to jest logiczne - tak
    > jakby zablokowali kasę na Twoim koncie za mój mandat... bo ktoś dał
    > skuchę... wyobrazasz sobie, że bank zobaczył - o jest blokada i nakaz wpłaty
    > za mandat jakiegoś kolesia - *uj, ze go nie mamy jako klienta, ale co tam
    > kasę i tak przelejemy z konta jakiegoś jelenia, który przez pomyłkę padł
    > ofiarą niekompetencji US... ?

    Problem polega na tym, że jeszcze nie wiesz czy komukolwiek zablokowali
    kasę (jeżeli tak - są procedury aby to wyprostować) lecz w tym, iż
    ograniczasz prawo do egzekucji tylko z konta firmowego, które wcześniej
    wskazałeś. A przepisy dopuszczają takie postępowanie wobec _każdego_
    konta którego jesteś właścicielem czy współwłaścicielem. I sposób w jaki
    się to dokonuje już nie jest ważny.

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-12-07 18:28:45
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

> [...]
    > którego jesteś właścicielem czy współwłaścicielem. I sposób w jaki się to

    Tak jeszcze informacyjnie odnośnie kont prywatnych...

    " W przypadku zajęcia konta prywatnego, nie firmowego, istnieje kwota, równa
    trzykrotności średniej krajowej, która określa wysokość salda, poniżej
    którego bank nie ma prawa przekazać ani złotówki organowi egzekucyjnemu."

    http://blog.bzwbk.pl/2009/06/blokada-na-rachunku-czy
    li-szlaban/

    są tam opisne tematy z debetami itp.. ale ogolnie chodzi o to, że nie może

    Także jak widać nie jest to takie proste jak tu wszyscy twierdzą. A inny
    temat jest taki, że bank nie ma mozliwości zrobić przelewu z konta INNEJ
    osoby.... no panowie... przeciez to jest chyba logiczne - a jezeli nie jest
    to poproszę o taki przepis, który to wyjaśnia bardzo jasno :)

    POzdr

  • 23. Data: 2009-12-07 18:51:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    KAi pisze:

    > Także jak widać nie jest to takie proste jak tu wszyscy twierdzą.

    Nie jest tak źle. Zobacz, że można mieć korzyści z nieterminowego
    płacenia mandatów - tylko niecałe trzy stówy a jaką wiedzę zdobyłeś. I
    to za darmo. :)

> [...]
    > osoby.... no panowie... przeciez to jest chyba logiczne - a jezeli nie jest
    > to poproszę o taki przepis, który to wyjaśnia bardzo jasno :)

    Przecież nikt tutaj nie napisał, że istnieje taka możliwość. O co więc
    chodzi?

    --
    spp

  • 24. Data: 2009-12-07 22:41:54
    Temat: [OT], było: tytuł wykonawczy (mandat karny)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Dec 2009, KAi wrote:

    > Tak jeszcze informacyjnie odnośnie kont prywatnych...
    >
    > " W przypadku zajęcia konta prywatnego, nie firmowego,
> [...]

    Zawsze mnie intryguje podział na ryby i śledzie ;)
    Tudzież na kury i ptaki. Oraz jabłka i owoce.
    Ciekawe, czy autor artykułu umie wyjaśnić po co podkreśla
    że konto jest *prywatne* - niby co, "firmowe" jest państwowe,
    komunalne czy spółdzielcze?
    Jakby tak pisał o koncie *osobistym*, to bym rozumiał, ale
    chyba za dużo wymagam :]

    pzdr, Gotfryd