  • 1. Data: 2007-04-18 15:29:46
    Temat: trudna sytuacja
    Od: Tommy <n...@n...domain.la>

    Witam,

    mam taki mały problem, może ktoś z was doradzi mi co można w takie
    sprawie zrobić.

    Mieszkam w domu z swoim ojcem (86 letnim), moja matka nie żyje od kilku
    miesięcy, dom jest moją własnością a mój ojciec nie ma nawet
    "dożywotniego użytkowania". Po śmierci matki do ojca zaczęła
    przychodzić moja siostra (wcześniej bywała raz na rok) którą wpuszcza do
    domu mój ojciec. Cały czas w jakiś sposób nagaduje mojego ojca na mnie
    tak że gdy wracam z pracy on zaczyna rzucać mi oskarżenia typu że:
    "ukradłem mu pieniądze" , "zniszczyłem auto" itp... Autem mimo wszystko
    chce jeździć a za problemy w jego prowadzeniu obwinia auto a sam uważa
    że jest mistrzem kierownicy.
    Mój ojciec ma 86 lat i od 2 lat choruje na Alzheimera oraz Parkinsona
    tak więc nie mogę go winić za to co mówi bo on sam nie wie co mówi.
    Chciał bym w jakiś sposób zabronić wstępu do mojego domu mojej siostrze
    jednak nie mogę zamknąć ojca w domu bo to ograniczanie wolność nie mogę
    też jej wyrzucić z domu bo ojciec może przyjmować kogo chce o ile ten
    ktoś się nie awanturuje, a ona awanturuje się tylko wtedy gdy jesteśmy
    sami.

    Boje się też o to że sprzęt komputerowy będący przedmiotem mojej pracy
    może zostać przez nią skradziony lub zniszczony. Nie chcę popadać w
    dalsze paranoje montując "pancerne" drzwi aby zabezpieczyć dobytek
    mojego życia tylko dlatego że ktoś go plądruje... i tak uważam że to co
    robię w normalnych warunkach jest nienormalne bo komputery w moim domu
    nagrywają już wszystkie rozmowy telefoniczne a wartościowsze
    pomieszczenia są monitorowane przez kamery wykrywające ruch.

    Konsultowałem się już z adwokatem i on sam mówi że jest to trudna
    sprawa bo nie wiadomo jak do tego podejść... Radził mi nawet abym oddał
    ojca siostrze na utrzymanie jednak ani ona go nie chce ani on nie chce
    iść a ja nie mogę wyrzucić ojca z domu.

    Czy wiecie może jak w takiej sprawie można postąpić ?
    Prawnie, za pomocą policji lub w jakiś inny sposób ?

    Pozdrawiam.
    --
    Tommy mailto:<tommy.public(at)gmail.com>

  • 2. Data: 2007-04-18 16:01:07
    Temat: Re: trudna sytuacja
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Tommy" <n...@n...domain.la> wrote in message
    Witam,

    mam taki mały problem, może ktoś z was doradzi mi co można w takie
    sprawie zrobić.

    Mnie to zastanawia po pierwsze, dlaczego chcesz siostrę wyrzucać, dlaczego
    zakładasz, że ona chce Cię okraść i dlaczego ten dom jest wyłącznie Twoją
    własnością. Czy siostrze nie należy się przypadkiem część spadku po mamie? A
    ojcu po żonie?
    Anka

  • 3. Data: 2007-04-18 16:45:24
    Od: Tommy <n...@n...domain.la>

    Dnia Wed, 18 Apr 2007 18:01:07 +0200
    "miranka" <a...@m...pl> napisał(a):
    > Mnie to zastanawia po pierwsze, dlaczego chcesz siostrę wyrzucać,
    Bo powoduje że ja z ojcem się kłócę, a on jest niespokojny co bardzo
    negatywnie wpływa na jego stan.

    > dlaczego zakładasz, że ona chce Cię okraść i dlaczego ten dom jest
    > wyłącznie Twoją własnością. Czy siostrze nie należy się przypadkiem
    > część spadku po mamie? A ojcu po żonie?
    Dom jest mój, został przepisany aktem darowizny 10 lat temu, 5 lat
    minęło więc mojemu rodzeństwu nie należy się nawet zachowek.
    Na dodatek moja matka spisała na mnie 100% swojego majątku około 10 lat
    temu, ojciec przed chorobą zrobił to samo, jednak teraz sytuacja jest
    inna, ojciec wolał by aby mu oddać dom.
    Powodem spisania na mnie było to że ja opiekowałem się nimi i wiedzieli
    że ja ich nie wyrzucę. Siostra była odwiecznym wrogiem mojej matki,
    która jako jedyna potrafiła ja pohamować od wylewów złości.
    A wrogość mojej siostry jest wywołana tym że rodzice zawsze woleli mnie
    tego który zawsze był i się nimi opiekował a nie ją której nigdy nie
    było. Do tego wydaje mi się że ona liczy na jakieś pieniądze które
    ojciec miał by mieć a ja wiem że nie ma bo jest na moim utrzymaniu a
    cała swoją emeryturę przeznacza na słodycze lub rozdaje dziecią z
    naszej rodziny.

    --
    Tommy mailto:<tommy.public(at)gmail.com>

  • 4. Data: 2007-04-18 17:05:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    miranka napisał(a):

    > Mnie to zastanawia po pierwsze, dlaczego chcesz siostrę wyrzucać, dlaczego

    A dlaczego pytasz?

    > zakładasz, że ona chce Cię okraść i dlaczego ten dom jest wyłącznie Twoją
    > własnością.

    A nie może być?

    > Czy siostrze nie należy się przypadkiem część spadku po mamie? A
    > ojcu po żonie?

    Ale co to ma wspólnego z domem? Nie przyszło ci do twojej łepetynki, że
    może on mieszkał z rodzicami w SWOIM domu, a nie w domu rodziców?

  • 5. Data: 2007-04-18 17:11:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tommy napisał(a):

    [ciach]

    > Mój ojciec ma 86 lat i od 2 lat choruje na Alzheimera oraz Parkinsona
    > tak więc nie mogę go winić za to co mówi bo on sam nie wie co mówi.

    Parkinson jak parkinson - jak umiarkowany to w bezpiecznym kierowaniu
    samochodem nie przeszkadza. Ale alzheimer?? Jakim cudem on ma jeszcze
    prawko?

> [...]
    > też jej wyrzucić z domu bo ojciec może przyjmować kogo chce o ile ten
    > ktoś się nie awanturuje, a ona awanturuje się tylko wtedy gdy jesteśmy

    Na początek - dyskretnie nagrywaj awantury.

> [...]
    > dalsze paranoje montując "pancerne" drzwi aby zabezpieczyć dobytek
    > mojego życia tylko dlatego że ktoś go plądruje... i tak uważam że to co

    Dlaczego? Strzeżonego Budda strzeże ;)

    > robię w normalnych warunkach jest nienormalne bo komputery w moim domu
    > nagrywają już wszystkie rozmowy telefoniczne a wartościowsze
    > pomieszczenia są monitorowane przez kamery wykrywające ruch.

    No i dobrze.

    [ciach]

    > Czy wiecie może jak w takiej sprawie można postąpić ?

    Może zacznij od genezy konfliktu z siostrą?

  • 6. Data: 2007-04-18 17:21:29
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "miranka" <a...@m...pl> napisał(a):

[...]

    Nie znam się na prawie, jednak moralnie to nie jest czysta sytuacja. Jeśli
    masz rodzeństwo, to nie wiem, jak mogłeś się zgodzić na to, żeby rodzice
    WSZYSTKO przepisali na Ciebie. Gdybym była Twoją siostrą chyba też bym
    podejrzewała, że użyłeś nie całkiem uczciwych metod, żeby namówić rodziców
    do takiego ruchu.
    Anka

  • 7. Data: 2007-04-18 17:25:40
    Od: Tommy <n...@n...domain.la>

    Dnia Wed, 18 Apr 2007 19:21:29 +0200
    "miranka" <a...@m...pl> napisał(a):
> [...]
    > żeby rodzice WSZYSTKO przepisali na Ciebie. Gdybym była Twoją siostrą
    > chyba też bym podejrzewała, że użyłeś nie całkiem uczciwych metod,
    10 lat temu moi rodzice byli świadomi tego co robią, zrobili to jawnie,
    moja siostra o tym dobrze wiedziała, a to że się tak stało to tylko i
    wyłącznie jej zasługa i chęć do unicestwienia tego co moi rodzice
    zrobili.

    --
    Tommy mailto:<tommy.public(at)gmail.com>
    GG:155998 JID: t...@c...pl

  • 8. Data: 2007-04-18 17:34:41
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

[...]

    Ty wiesz najlepiej, jak było. Nie nam to teraz osądzać. Ale... trudno mi to
    pojąć. W mojej rodzinie taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia.
    Anka

  • 9. Data: 2007-04-18 17:47:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    miranka napisał(a):

    > Nie znam się na prawie, jednak moralnie to nie jest czysta sytuacja. Jeśli

    Jak chcesz pompatycznie pitolić o moralności żeby kogoś, za
    przeproszeniem wydymać, to zapisz się do LPR.

> [...]
    > WSZYSTKO przepisali na Ciebie. Gdybym była Twoją siostrą chyba też bym
    > podejrzewała, że użyłeś nie całkiem uczciwych metod, żeby namówić rodziców

    Zahpnotyzował ich albo zagroził atakiem terrorystycznym... Idź się lecz,
    "moralizatorko" od 7 milionów boleści.

  • 10. Data: 2007-04-18 18:16:03
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    miranka wrote:

    >W mojej rodzinie taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia.

    Jasne... ilu w "Twojej rodzinie" jest chorych na Alzheimera ?