-
1. Data: 2006-04-14 17:13:14
Temat: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>
Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad
kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie
dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach.
Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
sie w takim sklepie?
Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
peknieta.
--
Niech bedzie pochwalony Lech kaczynski, prezydent najjasniejszej
Rzeczpospolitej i jego brat Jaroslaw - zawsze dziewica.
-
2. Data: 2006-04-14 18:36:02
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał
w wiadomości news:e1ol7d$7nr$1@inews.gazeta.pl...
> Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
> sie w takim sklepie?
To sklep czy wypożyczalnia?
> Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
> dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
> peknieta.
To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić,
że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub
dziecko?
-
3. Data: 2006-04-14 21:29:21
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
>>Galeon<< napisał(a):
> Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad
> kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie
> dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach.
To i tak dobrze ze informuja wszystkich ignorantow :)
> Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
> sie w takim sklepie?
Oczywiscie, nie tyle mozna, co tak stanowia przepisy - jesli sklep
pojdzie na reke to moze przyjac zwrot ale obowiazku takiego nie ma
> Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
> dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
> peknieta.
No jesli jest zepsuta to nalezy ja reklamowac z tytulu niezgodnosci
towaru z umowa - a to sa dwie rozne sprawy niz zwrot towaru bo sie komus
przestal podobac.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
4. Data: 2006-04-14 21:30:00
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Alek napisał(a):
> To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić,
> że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub
> dziecko?
IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
zgodny z umowa.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
5. Data: 2006-04-14 23:55:05
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 14.04.2006 >>Galeon<< <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał/a:
> Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad
> kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie
> dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach.
> Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
> sie w takim sklepie?
W dowolnym. Nie ma obowiązku przyjmowania towaru.
> Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
> dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
> peknieta.
Koleżanka może reklamować z tyt. niezgodności z umową, ale nie sądzę aby
się opłacało.
--
Marcin
-
6. Data: 2006-04-15 07:14:59
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:44401458$1@news.home.net.pl...
>
> IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
> zgodny z umowa.
Formalnie niby tak, ale jak to praktycznie miałby zrobić?
W sumie wykorzystując ten (głupi?) przepis można dziecku wymieniać zabawki
na nowe co kilka miesięcy. A nawet co drugi dzień, przecież dziecko jest w
stanie zniszczyć zabawkę w parę chwil.
-
7. Data: 2006-04-15 09:42:42
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: ...@...c
Dnia Fri, 14 Apr 2006 23:30:00 +0200, castrol napisał(a):
> Alek napisał(a):
>
>> To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić,
>> że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub
>> dziecko?
>
> IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
> zgodny z umowa.
dziękujemy za opinie niestety prawo jest inaczej skonstruowane.
--
pozdrawiam,
-
8. Data: 2006-04-15 12:08:21
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: leon <L...@n...interia.pl>
>> To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie
>> udowodnić,
>> że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub
>> dziecko?
>
> IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
> zgodny z umowa.
ROFTL
a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
zadnym gwarancjom ?
kupujac towar obejrzala. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu
leon
--
Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
Spiewaczka
-
9. Data: 2006-04-15 12:22:46
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 15.04.2006 leon <L...@n...interia.pl> napisał/a:
> a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
> zadnym gwarancjom ?
Podasz podstawę prawną?
--
Marcin
-
10. Data: 2006-04-15 12:47:22
Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
leon napisał(a):
> ROFTL
Napisz co cie tak rozbawilo, moze sie wszyscy posmiejemy :D
> a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
> zadnym gwarancjom ?
Ja nie mowie o gwarancji, poza tym co obejmuje gwarancja jest zazwyczaj
napisane w warunkach gwarancji
> kupujac towar obejrzala.
A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero
po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta.
z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
> ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu
Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl
obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest
peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa,
za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek
udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala.
I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl
dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje
umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :]
--
Pozdrawiam
Jacek