  • 71. Data: 2010-10-13 19:18:29
    Temat: Re: "tlumaczenie sie" policjantowi
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:1lhxs60ag4h7e$.dlg@smok.wot...

    > Rozkazu
    > bezposredniego przelozonego mozna nie wykonac w scisle okreslonych
    > przypadkach, a wyjazd z ekipa TV takim nie jest
    A teraz jeszcze tylko dowodzik z podstawą prawną i będzie fajnie...
    Ale jeśli nie...

    --
    Jotte

  • 72. Data: 2010-10-13 19:21:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 1:55 PM, Jotte wrote:
> [...]
    > sądzie, nie mam czasu na odpalenie palma i poszukanie w PoRD czy mnie w
    > konia nie robią, bo po 15 sekundach polucjant wg swego widzimisię może
    > zmienić zdanie!? A na jakiej podstawie prawnej, przecież o to pytam.
    > A może ja się zgodzę, a trep stwierdzi: "wie pan co, panie kierowco,
    > żartowałem, rozmyślłem się. Jednak nie będzie mandatu, kierujemy wniosek
    > do sądu grodzkiego, ha ha ha...". I ja jestem sam, bez świadka, a ich
    > dwóch.
    > Paranoja.
    > BTW - jeśli przyjmę mandat (podpiszę), to już potem jakoś nie mogę

    i dokładnie tak to jest.
    policjant może zmienić zdanie w każdej chwili, od momentu kiedy
    zaproponował ci mandat do momentu kiedy go podpiszesz.

  • 73. Data: 2010-10-13 19:23:40
    Temat: Odp: "tlumaczenie sie" policjantowi
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > W tym przypadku kolejna polska bzdura prawna.

    byc moze

> [...]
    > sekundach polucjant wg swego widzimisię może zmienić zdanie!? A na jakiej

    ty tak na powaznie?
    popelnienie wykroczenia jest karane w inny sposob
    policjant dostaje dodatkowe, proste narzedzie z ktorego moze (nie musi)
    korzystac zgodnie ze wspomnianym rozdzialem 17 zeby sprawy uproscic

    masz z tym jakis problem? kazesz mu spadac i wyjasniasz sprawe sedziemu

  • 74. Data: 2010-10-13 19:38:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4826e$4cb607cf$5964bc96$20352@news.upc.ie m4rkiz
    <a...@b...cpl> pisze:

    > ty tak na powaznie?
    Skąd - dla jaj.
    Dużych i sadzonych.
    Najlepiej na bawarskim boczku.

> [...]
    > korzystac zgodnie ze wspomnianym rozdzialem 17 zeby sprawy uproscic
    > masz z tym jakis problem? kazesz mu spadac i wyjasniasz sprawe sedziemu
    Nie mam problemu. Poddaję się, właściwie już dawno się poddałem.
    Pamiętam jak kiedyś przed laty czytałem biernie archiwum tej grupy. Często
    rzetelne odpowiedzi z podaniem podstaw prawnych, linkami itd. A przede
    wszystkim mam wrażenie, że jakby odsetek czytających ze zrozumieniem był
    większy, mniej bełkotu bez związku i znaczenia, dyskutowania z soba samym
    itp.
    Już od dawna mnie to wkurwia, zniechęca i prowokuje.
    Widocznie staję się zgredem, chyba zmienię nick.

    --
    Jotte

  • 75. Data: 2010-10-13 21:51:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 2:38 PM, Jotte wrote:
    > Widocznie staję się zgredem, chyba zmienię nick.

    zgredem sie nie staje, zgredem sie jest.

  • 76. Data: 2010-10-14 00:39:57
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.10.2010 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > odmawiam udzielenia wyjaśnień bez mojego adwokata. ;-)

    W ten sposób to sobie można w prosty sposób załatwić 50 minut papierkologii
    plus komplecik punktów i wartości mandatu. Przy dalszych upierdliwościach
    przegląd bagażnika itd. Szkoda po prostu czasu i reszty zasobów.
    A to nie koniec ich możliwości, wiec nie widzę sensu.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 77. Data: 2010-10-14 00:46:28
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-10-13 21:38, Jotte pisze:

> [...]
    > przede wszystkim mam wrażenie, że jakby odsetek czytających ze
    > zrozumieniem był większy, mniej bełkotu bez związku i znaczenia,

    I jaki z tego najprostszy wniosek?

    M.

  • 78. Data: 2010-10-14 19:01:26
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-10 19:12:29 +0200, "prg" <b...@b...pl> said:

    > Witam!
    >
    > W programach o pracy policji przy zatrzymaniu za przekroczenie
    > dozwolonej prędkości prawie zawsze pada pytanie w stylu "a gdzie, panie
    > kierowco, się tak śpieszymy" i pada odpowiedź w stylu

    "...po pierwsze nie gdzie, a dokąd. Gdzie, to za przeproszeniem pana
    władzy byłoby w samochodzie - wewnątrz auta - z przoedu po lewej. Nie
    przypuszczam, by pan władza nie widział gdzie jestem (lub byłem), gdy
    pan władza był łaskaw mnie zatrzymać. Więc dokąd - określamy miejsce
    przeznaczenia, cel podróży, czy - jak mawiają ludzie ze wsi rzuceni
    przez los do miasta i chcący ukryć pochodzenie i braki wykształceniu -
    destynacja. Gdzie? Tu. Np. Gdzie jest Nemo? Ale nie ten
    dziewiętnastowieczny, steampunkowy, vernowski, a taka mała rybka. Ale
    nie ta z ferajny - taka pomarańczowa jak na sushi. Sushi, wie władza,
    takie maki. Nie komputery, tylko ryż w walcu z glonem i surowym trupem
    ryby. Więc ten Nemo się zgubił i reszta go szukała. Wzasadzie to gdy
    Nemo się zgubił, to jeszcze nie był rybką, tylko - za przeproszeniem
    pana władzy - ikrą. No bo taki potwór zeżarł mamusię tej ikry, tylko
    jedno jajeczko zostało i to był właśnie Nemo. I gdy podrósł to popłynął
    za daleko, trafił do ludzi i wylądował w akwarium w Sydney. Ale nie w
    tym Akwarium co to je Niejaki Rezun, pseudonim literacki Suworow,
    szpieg ze Związku Republik Rad Socjalistycznych, tylko w takim
    prawdziwym. Ale wróćmy do teamtu: Dokąd? Do celu, do miejsca lub
    abstrakcyjnie - do nieskończoności czy wieczności. Nawet była taka
    powieść - Stąd do wieczności - opowiada ona o takim jednym gościu,
    trębaczu, żołnierzu i sportowcu, który dobry był w klocki z boksem,
    taki amerykański Gołota, ale taki nie bijący się w knajpach czy poniżej
    pasa; honorowy gość. I on powiedział, że dla wojska naparzać się po
    mordzie nie będzie, a władza, za przeproszeniem pana władzy, chciała mu
    koło pióra zrobić i gnoiła go musztrą i drylem, żeby się jednak
    okładał. Gość swój honor miał i nie dał się zgnoić, ale walka z
    systemem, czyli amreykańksą armią doprowadziła człowieka do zabójstwa i
    dezercji. Film był nawet o tym, ale już dawno i nawet na Polsacie nie
    powtarzają. Więc dokąd.
    Otóż - donikąd się nie spieszę panie władzo - specjalnie dwie godziny
    wcześniej dzisiaj wstałem, żeby nie gnać niczym jakiś głupek. Na luzie
    jadę - bez stresu. Wie pan, jaki stres jest groźny? Toż to szok dla
    organizmu! Zawał gotowy, a nawet miękki stolec nagły zdarzyć się może.
    A z panem władzą, panie władzo, tak dobrze się rozmawia - widać, że pan
    władza zna się na dobrym kinie i literaturze, może pan władza oglądał
    ostatnio jakiś dobry film, to byśmy sobie o nim porozmawiali? Bo wie
    pan, panie władzo? Tak niewielu się spotyka inteligentnych i oczytanych
    ludzi, jak pan władza..."

    Zazwyczaj pomaga.
    :-)

    > Czy ten dialog jest z przyzwyczajenia, czy może ma to jakieś uzasadnienie?

    Gdy deliwent zaczynał służbę, to starszy gliniarz tak samo mówił do
    zatrzymanego.
    Więc ten powtarza, bo co ma robić?

    --
    Bydlę

  • 79. Data: 2010-10-19 16:45:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    > Albo ja bym ci pokazał, że nie masz praw i możliwości jakie sobie
    > przypisujesz.

    No dobra, można polemizować z każdym poleceniem, ale bardzo szybko takiego
    gliniarza wsadza sie za biurko, bow akcji z takim "psychopatą" nikt dłużej
    nie wytrzyma.

    > Cywil jako członek załogi służby mundurowej?
    > Ej, jednak przydałoby się trochę konkretów, przepisów w miejsce luźnej
    > gadki

    To akurat najmniejszy problem. Jeżdżą księżą, nauczyciele, radni. Całys
    zereg pozaresortowych służb kontrolnych (SANEPID, Inspekcja Handlowa, PIP).
    Przepis dopuszcza przybranie do pomocy każdej osoby, któa wyrazi na to
    zgodę.

    > Nadal brak podstaw tych twierdzeń. Jeden taki komendancina wysłał
    > służbowy radiowozem po jakiegoś katabasa. Kiepsko na tym wyszedł, jak
    > sprawa wyszła na jaw.
    > Ale i tak nie kończy. Jako dowódca patrolu zabraniam mu filmowania.

    Nie ma podstawy prawnej do zabronienia filmowania. Wałkowaliśmy tu juź to
    wiele razy. Są przepisy pozwalajace na bazie ochrony wizerunku zablokować
    możliwość emisji.

    > Qrdę, to ty gadasz o czymś, czego nawet w telewizorze nie widziałeś??

    Nie o to chodziło akurat.

  • 80. Data: 2010-10-19 17:53:13
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No dobra, można polemizować z każdym poleceniem, ale bardzo szybko takiego
    > gliniarza wsadza sie za biurko, bow akcji z takim "psychopatą" nikt
    > dłużej nie wytrzyma.
    Też mi gadka - polucjant to nie aktor i nie na występy się zatrudnił. Nie
    życzy sobie wykorzystywania swojego wizerunku oraz upubliczniania drogą
    środków masowego przekazu swojej (nieszczególnej jak przecież widać)
    kondycji intelektualnej. I to go czyni psychopatą? To dowodzi, że mu jeszcze
    resztki rozumu działają.
    A że za biurko? Cóż to za przyjemność wyskakiwać co parę minut z radiowozu
    na deszczu, mrozie i jeszcze prezentować publicznie swoje wątpliwe walory
    umysłowe - znajomi się będa śmieli (chyba, że jego znajomi, to załogi innych
    radiowozów).

    > To akurat najmniejszy problem. Jeżdżą księżą, nauczyciele, radni. Całys
    > zereg pozaresortowych służb kontrolnych (SANEPID, Inspekcja Handlowa,
    > PIP).
    > Przepis
    Jaki przepis?
    Konkrety.

    > dopuszcza przybranie do pomocy każdej osoby, któa wyrazi na to
    > zgodę.
    Przybranie do pomocy to nie oznacza włączenie do załogi!

    > Nie ma podstawy prawnej do zabronienia filmowania.
    Jakie są podstawy prawne nakazania policjantowi robienie za aktora?
    Niezwykle starannie unikasz podania konkretnych podstaw prawnych rzucanych
    tez.
    Nie czyni to ich wiarygodnymi. Tak sobie gawędzisz.

    > Nie o to chodziło akurat.
    Zwykle jak ktoś chce coś przekazać, to stara się uczynić to jasno. A jak
    nie, to pewnie to i tak nic istotnego.

    --
    Jotte