  • 21. Data: 2009-09-29 18:49:50
    Temat: Re: telefon o bombie, przejmowanie sie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > to co powszechnie uwaza sie za cywilizowane, czyli na podobnym lub wyzszym
    > stopniu rozwoju jak my

    Rozwoju czego? Czy gdyby w USA stosowano regulację narodzin taką jak
    w Sparcie, to czy USA byłyby nadal krajem cywilizowanym?

    Do czego zmierzam - często w dyskusji używa się argumentu "bo w
    krajach cywilizowanych tak jest". Należy przy tym zauważyć dwie sprawy:

    1. kraje uważane za cywilizowane w Europie - wymierają. Jest całkiem
    możliwe, że za 100 lat większość Francuzów nie będzie pochodzenia
    francuskiego, a Niemców - niemieckiego.

    2. fakt, że coś odbywa się w krajach cywilizowanych nie jest argumentem,
    że coś jest dobre.

    Ergo: argument "należy ewakuować ludzi po każdym zamachu bombowym,
    ponieważ tak robi się w cywilizowanych krajach" ma dla mnie zerową wartość.

    Być może masz jakieś inne argumenty za poparciem tej tezy (w Polsce, a
    nie na przykładach bardziej niebezpiecznych państw), to chętnie podyskutuje.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-09-29 19:22:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    bagietek pisze:
    > Po co przejmować się takimi debilnymi telefonami i paraliżować
    > "zabombowane" miejsce?

    Ten kto odebrał taki telefon, lub się o nim dowiedział ma do wyboru:
    - sprawę zbagatelizować i wziąć na siebie odpowiedzialność za skutki
    niewszczęcia ewakuacji
    - wszcząć alarm i być czystym

    A że ludzie wybierają zazwyczaj rozwiązanie drugie, to każdy
    gimnazjalista wyposażony w komórkę jest w stanie odwołać klasówkę...

  • 23. Data: 2009-09-30 04:48:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ergo: argument "należy ewakuować ludzi po każdym zamachu bombowym,
    > ponieważ tak robi się w cywilizowanych krajach" ma dla mnie zerową
    > wartość.

    ja nie twierdze ze trzeba tak robic bo tak robia kraje cywilizowane,
    twierdze ze trzeba tak robic, bo jesli zaczniemy sobie wybierac na jakie
    zawiadomienia mamy reagowac, a na jakie nie moze grozic dosc powaznymi
    konsekwencjami, pozatym, kto ma to robic i na jakiej podstawie?

    pozatym moje pytanie bylo inne, ktore laskawie pominales, w jakich krajach
    sa politycy z jajami, ktorzy doprowadzili do tgo ze takie zawiadomienia sa
    ignorowane?

  • 24. Data: 2009-09-30 06:14:46
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > A że ludzie wybierają zazwyczaj rozwiązanie drugie, to każdy
    > gimnazjalista wyposażony w komórkę jest w stanie odwołać klasówkę...

    Należy dodać, jak by to jakiś gimnazjalista z komórką czytał, że nawet
    jak się kupi starter w kiosku i po tym jednym użyciu wywali do kosza to
    nie jest się anonimowym, rodzice i tak zapłacą za całą akcje.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 25. Data: 2009-09-30 06:17:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rafal pisze:

> [...]
    > jak się kupi starter w kiosku i po tym jednym użyciu wywali do kosza to
    > nie jest się anonimowym, rodzice i tak zapłacą za całą akcje.

    Jak pomyśli, to kupi też telefon za 5zł na allegro.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-09-30 06:32:09
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jak pomyśli, to kupi też telefon za 5zł na allegro.

    Tutaj również można dojść do dzwoniącego, szczególnie że zostawił ślad
    na allegro.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 27. Data: 2009-09-30 06:34:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafal napisał(a):

    > Tutaj również można dojść do dzwoniącego, szczególnie że zostawił ślad
    > na allegro.

    Faktycznie, powinien kupowac na bazarze/gieldzie lub po prostu zestaw
    startowy karta+aparat w kiosku ;)

    j.

  • 28. Data: 2009-09-30 08:21:21
    Od: "bagietek" <b...@l...fr>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h9thvk$h0d$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "bagietek" <b...@l...fr> napisał w wiadomości
    > reagować trzeba, bo przykładowo może zadzwonić osoba, która się o
    > podłożeniu dowiedziała.

    Jest różnica między wezwaniem od np pracownika szkoły, a anonimowym
    zgłoszeniem o "podłożeniu"...

  • 29. Data: 2009-09-30 08:22:21
    Od: "bagietek" <b...@l...fr>

    > Faktycznie, powinien kupowac na bazarze/gieldzie lub po prostu zestaw
    > startowy karta+aparat w kiosku ;)

    Tylko takim bez kamer, paragonów fiskalnych i w ciemnych okularach ;)

  • 30. Data: 2009-09-30 08:25:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bagietek napisał(a):

    > Tylko takim bez kamer, paragonów fiskalnych i w ciemnych okularach ;)

    No jedyny okamerowany kiosk jaki widzialem to ten z "Uważaj na
    kioskarza" Kryszaka ;)

    j.