  • 11. Data: 2003-07-31 08:12:06
    Temat: Re: tekst umowy przedwstepnej-kupno mieszkania
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny stavi s...@p...onet.pl popełnił następującą
    wiadomość bgah97$hqv$...@n...onet.pl:

    > Ostatnio notariusz mi powiedział, że nawet jeśli spisze się umowę
    > przedwstępną u notariusza, to i tak nie ma możliwości wymóc na danej
    > osobie by daną nieruchomość sprzedała/kupiła.

    A to też ciekawy pogląd. IMHO praktyka sądów cywilnych jeśli chodzi o
    orzekanie w sprawach umów przedwstępnych się nie zmieniła - wydany wyrok
    zastępuje czynność prawną i szlus.

    --
    Olgierd

  • 12. Data: 2003-07-31 13:16:31
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > Tak, to się nazywa zabezpieczenie roszczenia - należy z tym wystąpić wraz
    > powództwem o zawarcie umowy przyrzeczonej.
    >
    > --
    > Olgierd

    czyli w kpc mam szukać przepisu dpowiedniego??
    kizzi

  • 13. Data: 2003-07-31 13:36:44
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny kizzi k...@w...pl popełnił następującą wiadomość
    bgb4vs$25u$...@a...dialog.net.pl:

    > czyli w kpc mam szukać przepisu dpowiedniego??

    IMHO podstawą jest art. 730 kpc i nast. ale głowy nie dam - nie jestem
    praktykiem, a kpc nigdy mnie nie pociągał.

    --
    Olgierd

  • 14. Data: 2003-07-31 14:00:59
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > IMHO podstawą jest art. 730 kpc i nast. ale głowy nie dam - nie jestem
    > praktykiem, a kpc nigdy mnie nie pociągał.
    >
    > --
    > Olgierd

    no tak, a konkretnie 755 (zabezpieczenie niepienięzne) tylko dalej nie mogę
    dojść czemu akurat rok?
    kiz