  • 1. Data: 2008-03-17 16:29:10
    Temat: taksa notarialna
    Od: "gizmo" <g...@w...pl>

    Kiedy stosuje sie 50% wartość taksy not.?

    Szukałem po sieci i w jednym miejscu jest napis., że przy zakupie domu lub
    mieszkania, w innym, że tylko domu, więc jak to jest?

    interesuje mnie kontekst mieszkania

  • 2. Data: 2008-03-17 16:34:00
    Temat: Re: taksa notarialna
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "gizmo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > interesuje mnie kontekst mieszkania

    § 6. Za sporządzenie aktu notarialnego dokumentującego:
    1) umowę zobowiązującą, zawartą pod warunkiem lub z zastrzeżeniem
    terminu,
    2) umowę przenoszącą własność lub użytkowanie wieczyste, w wykonaniu
    umowy zobowiązującej,
    3) umowę sprzedaży nieruchomości rolnej z Zasobu Własności Rolnej Skarbu
    Państwa,
    4) umowę sprzedaży lokalu mieszkalnego lub nieruchomości gruntowej
    zabudowanej jednorodzinnym budynkiem mieszkalnym, dokonywanej przez Skarb
    Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty na podstawie
    ustaw przyznających nabywcom tych lokali lub nieruchomości bonifikaty od
    ceny,
    5) umowę zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
    6) umowę zbycia własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu
    mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu użytkowego, prawa do domu
    jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej (prawa do lokalu mieszkalnego w
    domu budowanym przez spółdzielnię mieszkaniową w celu przeniesienia jego
    własności na członka),
    7) umowę zbycia ekspektatywy spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu, odrębnej własności lokalu lub domu jednorodzinnego w trybie ustawy z
    dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr
    119, poz. 1116 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177 i Nr 63, poz. 591),
    8) umowę ustanowienia odrębnej własności lokalu lub przeniesienia
    własności domu jednorodzinnego z prawem do gruntu, zawartych w wykonaniu
    umów o budowę lokalu lub domu, w trybie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
    spółdzielniach mieszkaniowych,
    9) umowę przeniesienia własności lokalu lub domu jednorodzinnego z
    prawem do gruntu, przez spółdzielnię mieszkaniową,
    10) umowę przeniesienia własności, oddania w użytkowanie wieczyste lub
    przeniesienia prawa użytkowania wieczystego działki budowlanej na rzecz
    spółdzielni mieszkaniowej w trybie art. 35 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
    o spółdzielniach mieszkaniowych,
    11) ustanowienie hipoteki, z zastrzeżeniem § 7 ust. 1 pkt 1,
    12) przebieg licytacji lub przetargu,
    13) przyjęcie na przechowanie pieniędzy w walucie polskiej lub obcej,
    14) (3) umowę zawieraną na podstawie przepisu art. 9 ustawy z dnia 24
    czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z
    2004 r. Nr 141, poz. 1492),
    15) (4) umowę darowizny lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość, jeżeli
    umowa jest zawierana pomiędzy osobami zaliczanymi do I grupy podatkowej w
    rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i
    darowizn, a nabywcy są uprawnieni do skorzystania z ulgi, o której mowa w
    art. 16 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadku i darowizn,
    16) (5) umowę sprzedaży samodzielnego lokalu mieszkalnego w rozumieniu
    art. 2 ust. 2 zdanie 1 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    stanowiącego odrębną nieruchomość albo budynku mieszkalnego jednorodzinnego
    w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.
    U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.),
    17) (6) umowę sprzedaży nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę
    budowlaną w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o
    planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717, z późn.
    zm.)
    - maksymalna stawka wynosi połowę stawki przewidzianej w § 3.

  • 3. Data: 2008-03-17 20:45:53
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "gizmo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > § 6. Za sporządzenie aktu notarialnego dokumentującego:

    [....]

    a tak na chlopski rozum, bo ten prawniczy jezyk mnie wykonczy,
    czy zakup mieszkania od dewelopera podchodzi pod stawke 50%?

    pzdr
    tomek

  • 4. Data: 2008-03-18 16:49:46
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomek." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a tak na chlopski rozum, bo ten prawniczy jezyk mnie wykonczy,
    > czy zakup mieszkania od dewelopera podchodzi pod stawke 50%?

    Generalnie tak.

  • 5. Data: 2008-03-18 18:38:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Generalnie tak.

    Generalnie nie, bo zazwyczaj jest to umowa ustanowienia odrębnej
    własności lokalu, a to nie podchodzi pod zniżkę.

  • 6. Data: 2008-03-18 20:40:12
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie nie, bo zazwyczaj jest to umowa ustanowienia odrębnej
    > własności lokalu, a to nie podchodzi pod zniżkę.

    Zwyczaje sa rozne.

  • 7. Data: 2008-03-19 06:57:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Zwyczaje sa rozne.
    Mówimy o zwyczajach, czy o Rozp. Ministr. Sprawiedl., dot. maks. stawek
    notarialnych?
    Wiadomo, że zawsze można coś utargować, ale nie koniecznie będzie to aż
    połowa taksy.