  • 41. Data: 2009-06-25 16:13:27
    Temat: Re: takie rzeczy tylko w Erze
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Icek wrote:

    > ja tez. Tylko ze w tym przypadku trudno dopatrzyc sie winy operatora
    >
    > Dostajesz telefon, instrukcje i radz sobie sam

    Podkreślimy wężykiem słowa:

    Pod klawiszem, który w instrukcji był opisany jako "Podgląd zdarzeń" Era
    podłączyła połączenie z EraOmnix

    Klasyczny wprost przypadek niezgodności z umową.

    M.

  • 42. Data: 2009-06-25 23:27:15
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Icek pisze:
    > Dostajesz telefon, instrukcje i radz sobie sam

    Raczysz chyba żartować. Użytkownik nie ma udokumentowanego systemu
    operatora i ma dostęp wyłącznie do zdawkowych informacji, które niekiedy
    są nieprawdziwe. Zakładając, że system operatora nie funkcjonował
    poprawnie to użytkownik zazwyczaj nie ma możliwości udowodnienia tego
    faktu technicznie a tym bardziej niezgodności ze specyfikacją bo
    zazwyczaj nie ma dostępu do niej. Reklamacja zapewne spotka się z
    odpowiedzią "bo tak ma być".

    Zapewniam Cię, że systemy polskich operatorów telefonicznych wcale nie
    są tak niezawodne jak by się mogło wydawać. Sam mam odpowiedź jednego z
    operatorów, który przyznaje, że nie jest w stanie naprawić i świadczyć
    usługi, nie znają przyczyny problemów i po prostu zrywają umowę ze
    swojej winy. Sprzęt zakupiony w terminowej umowie wiązanej mogę
    zatrzymać. W wolnym tłumaczeniu brzmi to "nie działa jak obiecywaliśmy,
    jako jedyny nam to udowodniłeś, więc zrywamy umowę, chcesz to się
    procesuj a innych będziemy walili na kasę".

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 43. Data: 2009-06-26 14:43:21
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    olo wrote:

    > Telefon znajomej rozpoczął własne życie i regularnie co 6 minut zaczął
    > łączyć się z Internetem. Zgodnie z cennikiem każde nowe połączenie jest
    > taryfikowane i pomimo braku właściwej transmisji (oprócz danych
    umowa. jesli tel. byl 'z ery' (promocja itd) to jesli jest umowa ze za niego
    odpowiadaja (watpie) to sa jakies szanse. jak nie ma umowy to sorki, ale
    trzeba czytac co sie podpisuje (z cyklu dlaczego uslugi abonamentowe bez
    limitow to zly pomysl - chocby dlatego ze za dostep do tel. odpowiada
    abonament, a tel. ktory praktycznie jest komputerem i ktorego
    oprogramowanie ma wiecej dziur niz szwajcarski ser to tak jak kupic sobie
    komorke na abonament i zostawic ja na dworcu...)

  • 44. Data: 2009-06-26 14:57:42
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    olo wrote:
    > Za oprogramowanie nikt nie odpowiada łącznie z jego producentem.
    > Jedyne oprogramowanie było preinstalowane i sprzedane wraz z urządzeniem
    > poprzez operatora.
    > Nie rozstrzygam czy to wina softu czy urządzenia - usterka
    > *kompletnego*urządzenia* sprzedanego poprzez operatora.

    > Ja akurat dbam żeby moja łączyła się :) ale gdyby BEZ mojej woli*i*winy
    > nawydzwaniała za 2 000 pln rownież szukałbym wszystkich możliwych sposobów
    > polubownego załatwienia sprawy a oferta Ery to cyniczne wykorzystywanie
    > USTERKI.

    j/w - umowa. jesli w umowie operator zobowiazuje sie do PONOSZENIA
    ODPOWIEDZIALNOSCI za prace komorki (watpliwe? pewnie zrzeczenie sie
    ponoszenia odpowiedzialnosci to 1wszy punkt tejze ;) to masz szanse.

    w przeciwnym razie - w najlepszym razie operator uzna reklamacje i ...
    wymieni sprzet na nowy, sprawny. jednak odpowiedzialnosc ponosisz ty.

    porownaj sytuacje do sytuacji gdy np. operator sprzedal komorke , z
    gwarancja operacji, ale bez gwarancji ponoszenia odpowiedzialnosci. ktos
    podlaczyl do niej rozrusznik serca - co godzine wykonywane bylo polaczenie
    i specjalny system przesylal dane z czujnikow do szpitala, a zwrotnie
    otrzymywal dane korygujace prace rozrusznika . brzmi na dosc glupi pomysl?
    bo jest to glupi pomysl, podobnie jak pakowanie sie w umowe gdzie
    odpowiadasz swoja kieszenia (abonament) za polaczenia ktore realizuje
    urzadzenie nad ktorego oprogramowaniem kontroli nie masz.
    idzmy wiec dalej, 'pacjent' chodzi z takim rozrusznikiem rok i jest ok, a
    pozniej komorka sie psuje. pacjent umiera. operatora to g. obchodzi. ty
    mozesz byc sfrustrowany, ale glupota jest jeszcze mniej uleczalna niz wady
    serca i prowadzi czesto do smierci , utraty zdrowia... i majatku.

    operator i tak jest imho mily ze daje 25% rabatu, zawsze to 25% zycia dla
    kogos kto ma to splacic.

  • 45. Data: 2009-06-26 15:11:02
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    olo wrote:

    > Tylko to jest cyniczne wykorzystywanie a nie polubowny sposób. Jaki
    > ponieśli faktyczny koszt aktywności telefonu ?

    radzilbym ostroznie z takimi wypowiedziami - domniemanie niewinnosci i
    znieslawienie - masz watpliwosci, podejrzewasz - tak to ujmuj ('mam
    wrazenie ze firma mnie oszukuje' 'dziewczyna czuje sie oszukana' ) .
    znieslawiajac ich narazasz sie i to konkretnie. zaloz sobie np. ze taka
    sytuacja mogla byc wywolana np. dzialaniem konkurencji , przekupujacym
    jakiegos programiste tak aby wprowadzil blad w kodzie (b. latwo to sie robi
    np. odsprzedajac konkurencji kawalek kodu o ktorym wiadomo ze pozniej nikt
    go nie zweryfikuje)

    a koszty mogli poniesc duze i to nie ani ze swojej ani z
    winy 'poszkodowanej' winy - blad w sofcie mogl ich narazic na zwyczajne
    koszta np. u ISP u ktorego wykupuja usluge (sami sobie internetu nie
    zapewniaja ;). zreszta ciebie interesuje _tylko_ zgodnosc z umowa a nie ich
    biznes (koszty itd). postaw sie na ich miejscu, klientowi nawalila komorka,
    rachunek od ISP przychodzi do nich, zalegle raty za to tez placa oni .
    jesli mieli wiecej takich bledow - to moze byc raz ze kupa kasy do
    zaplacenia, dwa - utrata klientow (ci co musza zaplacic na pewno juz nie
    wezma u ich abonamentu ;) , trzy - zla reklama .

    dodatkowo takie kwoty nie sa placone od razu, bo prawo chroni konsumentow
    pod tym wzgledem. to oznacza opoznienie platnosci o kilkanascie miesiecy ,
    a w przypadku co bardziej opornych i dluzej. na tym mozna poplynac.

    i tak samo jak ciebie moze nie obchodzic 'w co sie wpakowali' tak samo nie
    obchodzi ich.

  • 46. Data: 2009-06-26 15:38:03
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 26, 5:11 pm, Piotr Curious Gluszenia Slawinski
    <c...@m...ip.tpnet.pl>

> [...]
    > pod tym wzgledem. to oznacza opoznienie platnosci o kilkanascie miesiecy ,
    > a w przypadku co bardziej opornych i dluzej. na tym mozna poplynac.

    Weź bo zaraz się popłaczę nad trudną dolą operatorów...

  • 47. Data: 2009-06-26 20:51:51
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Alojzy Zakalec wrote:

    > Weź bo zaraz się popłaczę nad trudną dolą operatorów...

    a te bajeczki to doslownie najlzejsze science-fiction jakie moze uslyszec ;)

  • 48. Data: 2009-06-27 07:40:57
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Podkreślimy wężykiem słowa:
    >
    > Pod klawiszem, który w instrukcji był opisany jako "Podgląd zdarzeń" Era
    > podłączyła połączenie z EraOmnix
    >
    > Klasyczny wprost przypadek niezgodności z umową.

    ale w umowie masz napisane ktory klawisz telefonu za co odpowiada??
    Watpliwe.

    Zmien sobie przypisanie funkcji do klawisza.

    Icek

  • 49. Data: 2009-06-27 10:18:51
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Icek wrote:

    > ale w umowie masz napisane ktory klawisz telefonu za co odpowiada??
    > Watpliwe.

    Zgodność z umową polega m.in. na zgodności z opisem: w reklamie, uliotce
    czy właśnie instrukcji obstrukcji.

    > Zmien sobie przypisanie funkcji do klawisza.

    W tym problem, że w większości telefonów nie można.

    M.

  • 50. Data: 2009-06-28 23:36:01
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Icek pisze:
    > szansa,
    >
    > ja tez. Tylko ze w tym przypadku trudno dopatrzyc sie winy operatora

    Mocno się wysilając pewnie jakiejś winy da się dopatrzeć. W końcu
    zmienił przeznaczenie przycisków.

    > Dostajesz telefon, instrukcje i radz sobie sam

    Dostałem instrukcję - tylko, że w tej instrukcji przycisk był opisany
    zupełnie inaczej - opis nie zgadzał się z tym co przycisk robi w
    rzeczywistości.

    ZWI