  • 31. Data: 2009-06-24 14:57:54
    Temat: Re: takie rzeczy tylko w Erze
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 24, 3:09 pm, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > to raczej przypadek ze stalo na drodze gdzie spadlo drzewo i sa szkody na
    > 2000 zlotych.

    Ale Icku weź pod uwagę, że telefon posiada FIRMWARE NIE ORYGINALNY -
    lecz "made in Era". Ten firmware aka "soft" kontroluje wszystko w
    telefonie i jeśli ma bug to dalsza rozmowa kto może tu być
    odpowiedzilany jest bezcelowa.

    PS. rozmowa z marketonoidami jest jak kopanie się z koniem. Lepiej idź
    z tym do prawnika, mediów oraz UOKIK.

  • 32. Data: 2009-06-24 15:08:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

[...]

    ===========

    biore ale jak przez rok sie nic nie dzialo a nagle zaczelo to mala szansa,
    ze to wina softu.

    Icek

  • 33. Data: 2009-06-24 15:10:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Ale Icku weź pod uwagę, że telefon posiada FIRMWARE NIE ORYGINALNY -

    =========

    bym zapomnial, powyzsze nie zwalnia posiadacza z obowiazku o dbanie aby stan
    telefonu byl wlasciwy poprzez np. instalacje oprogramowania antywirusowego i
    takie tam.

    Icek

  • 34. Data: 2009-06-24 15:15:53
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 24, 9:02 am, "olo" <o...@o...pl> wrote:
    > Telefon znajomej rozpoczął własne życie i regularnie co 6 minut zaczął
    > łączyć się z Internetem. Zgodnie z cennikiem każde nowe połączenie jest
    > taryfikowane i pomimo braku właściwej transmisji (oprócz danych przesyłanych
    > do połączenia) rachunek za miesiąc osiągnął prawie 2 tys. PLN. Telefon
    > został zwrócony do salonu, do Ery złożono pismo o anulowanie opłat. Operator
    > przed ekspertyzą telefonu oddalił właściwie reklamację i polubownie
    > zaproponował 25% rabat i rozłożenie płatności na raty, jednocześnie
    > informując że za wady telefony odpowiadać ma producent a nie sprzedawca
> [...]

    Tylko, że telefony wydawane ("sprzedawane") klientom w ramach
    abonamentu NIE SĄ ORYGINALNYMI tymi samymi co kupujesz np. w
    MediaMarkt, EuroAGD czy u innych detalicznych sprzedawców.
    Te telefony u operatora są BRANDOWANE - czyli posiadają tzw. FIRMWARE
    (popularnie zwane "SOFTEM") które NIE JEST ORYGINALNE LECZ "MADE IN
    ERA"!!!

    Przypominam, że ten ów firmware ("soft") jest absolutnie podstawowym
    elementem z całego telefonu który STERUJE WSZYSTKIM z tego jak
    telefon funkcjonuje, decyduje o jego tzw. "funkcjach", SIMLOCKu, itp.
    ale wprzede wszystkim o SPRAWNOŚCI i właśnie czy nie będzie "czegoś
    robił SAM"!!!

    Tak więc w omawianym przypadku zdecydowanie OPERATOR JEST
    WSPÓŁPRODUCENTEM !!!

    Jeśli w firmware telefonu był błąd oprogramowania to bez najmniejszej
    wątpliwości za jego konsekwencje CAŁKOWITĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ponosi
    producent tego firmware CZYLI OPERATOR!

    P.S. Nie dyskutuj z tutejszymi pracownikami działu marketingu opów -
    to totalny bezsens, raczej idź ze sprawą do prawników, mediów czy
    UOKiK oraz innych stosownych organizacji, urzędów czy instytucji.
    Zablokujesz takie przekręty na przyszłość dla wszystkich i przyczynisz
    się do zmniejszenia CHAMSTWA w tym TRUSTOWYM tzw. "biznesie"!

  • 35. Data: 2009-06-24 15:18:41
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 24, 5:08 pm, "Icek" <i...@d...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ===========
    >
    > biore ale jak przez rok sie nic nie dzialo a nagle zaczelo to mala szansa,

    soft mógł być napisany w sposób niestabilny - lekka usterka ze strony
    hardware mogła wyzwolić ciąg niechcianych procedur.

    tak czy inaczej to TOTALNA wina operatora który majstrował przy tym
    telefonie - basta!

  • 36. Data: 2009-06-24 15:22:03
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 24, 5:10 pm, "Icek" <i...@d...pl> wrote:
> [...]
    > telefonu byl wlasciwy poprzez np. instalacje oprogramowania antywirusowego i

    Cóż za brednie! program antywirusowy do FIRMWARE????????????????

    No chyba że ten cały firmware Ery to jeden wielki WIRUS + KOŃ-
    TROJAŃSKI, zainstalowany CELOWO przez Erę! To wtedy kwalifikuje się
    POD CELOWY SABOTAŻ - czyli baaardzo nieciekawy paragraf dla operatora-
    winowajcy!!!!!!!!!!!!!!

  • 37. Data: 2009-06-24 15:36:42
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 24, 5:22 pm, Alojzy Zakalec <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > TROJAŃSKI, zainstalowany CELOWO przez Erę! To wtedy kwalifikuje się
    > POD CELOWY SABOTAŻ - czyli baaardzo nieciekawy paragraf dla operatora-

    Do autora tego wątku:
    możesz iść z tym do REALNEJ konkurencji, bo ta sprawa wygląda na
    ROZWOJOWĄ i może dać precedens żeby dobrać się do tyłka tym posuniętym
    do wszelkich granic praktykom antykonsumenckim. Mamy tu do czynienia z
    potężnymi podmiotami i sam nie wygrasz z nimi jeśli dojdzie do procesu
    - przkupinie sędziów w nawet najwyższcy instancjach to tu "bułeczka z
    masłem" dla nich!
    A tak dwaj "Goliaci" staną naprzeciwko siebie i może coś $$ na Ciebie
    skapnie.

    Tylko zdaj sobie sprawę, że to nie jest taki oczywiste kto tutaj jest
    prawdziwą konkurencją - dotychczasowi głowni operatorzy od dawna
    najprowdopodbniej mają zawiązany tzw. "trust" (nielegalna działalność
    monopolistyczna).

    Może tutaj: http://tinyurl.com/n8jv5g ???

    Szczerze życzę powodzenia!

  • 38. Data: 2009-06-24 16:07:04
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec"

    > Może tutaj: http://tinyurl.com/n8jv5g ???

    > Szczerze życzę powodzenia!
    Dzięki, ale to biedna dziewczyna na dodatek ostatnio bezrobotna.
    Ja doradzę jej UOK i zmianę operatora jeżeli Era się wypnie.

    pzdr
    olo.

  • 39. Data: 2009-06-25 11:04:53
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Icek pisze:
> [...]
    >

    > ===========
    >

    > biore ale jak przez rok sie nic nie dzialo a nagle zaczelo to mala szansa,

    Używałem telefony SonyEricsson K750i kupionego w Erze. Firmowy soft Ery
    Przemapowywał funkcję klawiszy. Pod klawiszem, który w instrukcji był
    opisany jako "Podgląd zdarzeń" (ostatnie połączenia, SMS-y nieodebrane
    itp) Era podłączyła połączenie z EraOmnix. Połączenie odbywało się
    natychmiast, bez pytania typu czy chcesz połączyć się z internetem. Na
    szczęście ja mam zwyczaj wyłączać wszelkiego rodzaju funkcje, które mogą
    połączyć telefon z internetem lub BT bez mojej wiedzy.
    Doskonale mogę sobie wyobrazić sytuację, kiedy to GPRS nie jest na stałe
    wyłączony i na skutek awarii mechanicznej (zwarcie w klawiaturze) co
    jakiś czas przycisk "naciska się sam".

    ZWI

  • 40. Data: 2009-06-25 12:50:45
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Doskonale mogę sobie wyobrazić sytuację, kiedy to GPRS nie jest na stałe
    > wyłączony i na skutek awarii mechanicznej (zwarcie w klawiaturze) co

    ja tez. Tylko ze w tym przypadku trudno dopatrzyc sie winy operatora

    Dostajesz telefon, instrukcje i radz sobie sam

    Icek