  • 41. Data: 2022-02-11 17:33:49
    Temat: Re: szury w życiu codziennym
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11.02.2022 o 17:20, Kviat napisał:

    > To tak jak przy innych szczepionkach. W tym tych obowiązkowych od lat.

    brawo - odkryłeś, że każdy preparat / lekarstwo stwarza pewne
    niebezpieczeństwo - jedno większe inne mniejsze, przy dobrze
    przebadanych wiemy np kto i kiedy powinien bardziej uważać, albo wręcz
    nie brać, stąd ilość problemów w innych przypadkach jest rzędy wielkości
    mniejsza.

    > Ale oczywiście ty jako kompetentny i światowej sławy naukowiec w
    > dziedzinie szczepień potrafisz to ryzyko ocenić samodzielnie. Jak każdy
    > oczywiście.

    podpowiem Tobie nie musisz być naukowcem. Zarówno po obserwacjach, jak i
    są gotowe kalkulatory, które potrafią oszacować w pewnym przybliżeniu
    p-stwo, że będziesz zagrożony zgonem/hospitalizacją. Jest to kwestia
    wieku, chorób współistniejących, diety, nałogom i kilku innych czynnikom

    > I pstro. Ktoś inny nie nabył, bo zmarł.
    > A być może gdyby nie takie szury jak ty, to by się zaszczepił i by żył.

    Ale czy ja komuś zabraniam się szczepić? Niech każdy sobie oszacuje, co
    może być potencjalnie dla niego gorsze. Nawet jeśli będzie to tylko
    efekt placebo jak pewnie będzie przy nowych wariantach, to odpowiednie
    nastawienie też ma znaczenie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 42. Data: 2022-02-11 17:39:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11.02.2022 o 17:27, Kviat pisze:

    > Miałeś obiekcje bo?

    bo czas badania skuteczności był zbyt krótki ze względów
    metodologicznych. Stąd ustalona skuteczność była wynikiem przypadkowym.
    Ze względu na czas badania nie można było założyć równomierności
    narażenia się na kontakt z patogenem w każdej z grup, stąd zastosowanie
    wzoru było nieuprawnione.

    > Pochwal się swoimi kompetencjami i napisz ile powinny trwać te badania i
    > dlaczego akurat tyle.
    > Skądś te obiekcje w końcu miałeś...

    stąd, że akurat pewne podstawy statystyki miałem dość dobrze wyjaśnione
    podczas nauki, a tu zasady zostały złamane - właśnie ze względu na zbyt
    krótki czas badania. Pamiętajmy co badamy - ochronę przed zachorowaniem.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 43. Data: 2022-02-11 18:05:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2022 17:39:48 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > stąd, że akurat pewne podstawy statystyki miałem dość dobrze wyjaśnione
    > podczas nauki, a tu zasady zostały złamane - właśnie ze względu na zbyt
    > krótki czas badania.

    Akurat czytałem sprawozdanie Pfizera dot. testowania jego szczepionki.
    Zapewniam cię że nic tam nie było zbyt krótkie ani zbyt małe. Jeśli
    twierdzisz że zasady zostały złamane, to proszę o konkrety. Który
    producent i w jaki sposób złamał zasadę i to którą, w oparciu o materiał
    źródłowy czyli sprawozdania z procesu ewaluacji szczepionki.
    Dodatkowo zauważę że zasady są z definicji mało precyzyjne, nie mają
    autora którego można pociągnąć do odpowiedzialności, przestają być
    użyteczne ilekroć warunki się zmienią. Więc zamiast badać zgodność z
    zasadami, lepiej zbadać zgodność z prawem i przepisami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2022-02-11 18:40:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > bo czas badania skuteczności był zbyt krótki ze względów
    > metodologicznych.

    Jak to oceniłeś?

> [...]
    > Ze względu na czas badania nie można było założyć równomierności
    > narażenia się na kontakt z patogenem w każdej z grup, stąd zastosowanie

    Gdzie i kiedy opublikowałeś pracę na ten temat?

    Gdzie mogę o tym poczytać?
    Dostałeś już jakieś recenzje?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 45. Data: 2022-02-11 19:08:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 12:43, Kviat pisze:

    > Zawsze możesz sprawdzić to samodzielnie.
    > Masz jakiś zakaz?

    Nie ma. Ja akurat sprawdziłem jak pisali o skuteczności szczepień i
    nawet źródła podali - tylko po sprawdzeniu u źródełku wyszło 10%;)

    Należy być wobec nich krytycznym bo to są antyszury. Czyli z grubsza
    szury tylko o przeciwnym znaku. Ale owszem warto poczytać obie strony,
    bo mądry człowiek czyta różne źródła - inaczej w zasadzie "confirmation
    bias" (jak to będzie po polsku?) jest nieunikiony.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 46. Data: 2022-02-11 19:12:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 13:10, Olin pisze:

    > Mnie profesory w telewizorze powiedziały, żeby się szczepić to polazłem i
    > gdyby nie juznet już dawno zapomniałbym o sprawie.

    No i właśnie o tym pisałem. Że kiedyś uprawiano turobooptymizma
    powołując się na "naukowców" i jak jebło (bo jebło) to jebło zaufanie do
    "naukowców i ekspertów". Ciężko będzie to odbudować, zwłaszcza jak
    każdego kto zwraca na to uwagę próbujesz zdyskredytować i zrobić z niego
    na siłę szura.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 47. Data: 2022-02-11 19:29:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zaleć mu żeby przechorował ebolę zamiast się zaszczepić przeciw niej :)

    Gwoli ścisłości oni nie pisał, że _nabycie_ odporności przez
    przechorowanie jest lepsze niż szczepienie. On konkretnie napisał, że
    _odporność_ po przechorowaniu jest _nie_gorsza_ niż po szczepieniu. Nie
    wiem czy ma rację, natomiast ty uprawiasz prymitywną manipulację, albo
    po prostu nie przeczytałeś dokładnie co on napisał.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 48. Data: 2022-02-11 19:31:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 16:50, Kviat pisze:

    > Powinieneś jakąś lecytynę brać. Podobno pomaga na pamięć.

    Z ciekawości - co sądzisz o tym:

    "Zaszczepieni przeciwko COVID-19 nie będą zarażali, bo nie będą zakażeni." ?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 49. Data: 2022-02-11 19:56:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2022 19:29:21 +0100, Shrek napisał(a):

    > On konkretnie napisał, że
    > _odporność_ po przechorowaniu jest _nie_gorsza_ niż po szczepieniu.

    Niewykluczone. Ale jakim kosztem! Okazuje się że baranom 2%
    śmiertelności to mało żeby rozum im zaskoczył. Przy eboli jest 50% i
    sporo bardziej boli :) A to już całkiem dobrze robi na rozum.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2022-02-11 19:57:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2022 19:12:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > próbujesz zdyskredytować i zrobić z niego
    > na siłę szura.

    Jeden szur broni drugiego.
    --
    Jacek