  • 1. Data: 2008-11-04 10:17:33
    Temat: szkoda calkowita
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam, jakis czas temu doradzalem sie wsrod Was na temat uzyskania
    odszkodowania w zwiazku z kolizja drogowa samochod-motocykl gdzie do
    kasacji nadaje sie moto. W dniu dzisiejszym, przed kilkoma minutami
    otrzymuje telefon z ubezpieczalni gdzie moto wycenili na kwote 11
    200zl (mozna ja zaakceptowac) jednak od tej kwoty odejmuja 2 400zl
    (nie mam bladego pojecia z jakiej racji) i taka wlasnie kwote
    odszkodowania otrzymam. Pyt brzmi co stanowi kwota 2 400zl, i czy w
    szkodzie calkowitej nie powinno byc tak ze wyceniaja moto w naszym
    przypadku na 11 200zl i taka kwote wyplacaja? Bo chyba nie maja na
    mysli -pozostalo czesci za 2 400zl sprawnych -sprzedaj je a bedziesz
    mial calosc czyli 11 200 -myle sie?

    Z gory wielkie dzieki za informacje w sprawie, pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-04 12:09:16
    Temat: Re: szkoda calkowita
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Bo chyba nie maja na
    > mysli -pozostalo czesci za 2 400zl sprawnych -sprzedaj je a bedziesz
    > mial calosc czyli 11 200 -myle sie?

    Wlasnie tak to sobie kalkuluja.
    Nie podales, czy likwidacja jest z OC, czy AC.

    Jesli OC, to przeczytaj Ustawe
    (np.: http://www.pzu.pl/pub/files/PZU_SA/produkty/Wyciag_z
    _ustawy.pdf - a
    najlepiej oryginalny pely tekst tej ustawy).

    Jesli AC, to przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Zawsze jest tam cos
    takiego, jak
    "wartosc pozostalosci". Mozesz umówic sie z ubezpieczycielem na to, ze odkupi od
    Ciebie te pozostalosc.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2008-11-04 16:20:10
    Od: Noodles <n...@p...elsat.net.pl>

    MiK^ pisze:
    > Bo chyba nie maja na
    > mysli -pozostalo czesci za 2 400zl sprawnych -sprzedaj je a bedziesz
    > mial calosc czyli 11 200 -myle sie?

    Nie mylisz się. 2400 zl to wartość na jaką ubezpieczyciel
    wycenił tzw. wrak który posiadasz.

  • 4. Data: 2008-11-04 19:32:13
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    2400 to wrak

    ale masz prawo domagac sie tego zeby to ubezpieczyciel wzial na siebie wrak
    (jego sprzedaz) a Ty dostajesz calosc

    nie pamietam jak to udokumentowac, ale podobno sa do tego wrecz zobligowani,
    ale jak to zwykle pala glupa

    stala praktyka ubezpieczycieli jest pójscie "na zmeczenie" czyli odpisywanie
    sobie znanych potracen liczac, ze nikomu nie bedzie sie chcialo dochodzic
    swoich praw.......

    zdarzylo mi sie to dwukrotnie, dwukrotnie stanelo na moim - wystarczylo
    dobre pisemko, ewentualne 2-3 krotne ponowienie az NAPRAWDE zajal sie tym
    ich prawnik albo naczelnik wydzialu - wtedy okazywalo sie ze mam racje

    w sadzie przegraja taka sprawe jak Twoja i dobrze o tym wiedza

    Sebastian

  • 5. Data: 2008-11-04 20:27:17
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > ale masz prawo domagac sie tego zeby to ubezpieczyciel wzial na siebie wrak
    > (jego sprzedaz) a Ty dostajesz calosc

    Nie wiem, jak jest z OC, ale w tych AC, które czytałem (PZU i Generali) jest to
    jasno określone, że firma MOŻE odkupić wrak. MOŻE to nie znaczy, że musi. Umowa
    jest umową. No, chyba, że a zapisy w jakiejś ustawie, albo KPC... Słyszałes o
    takich?

  • 6. Data: 2008-11-04 20:52:54
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

[...]

    nie znam dokladnej podstawy prawnej, ale slyszalem z kilku niezaleznych
    zrodel w roznym czasie (na zywo, prasa) o mojej wersji zdarzeń

    moze cos sie pozmienialo, nie upieram się, unikam raczej ubezpieczalni ;)
    wiec nie śledze tego na codzien - tylko kiedy musiałem ;)

    Sebastian