  • 111. Data: 2015-10-28 19:26:15
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Ja rozumiem że szkoła i przedszkole tonie to samo.
    > Ale ja piszę i sześciolatkach i zerówce. Całkiem inne
    > traktowanie w szkole a inne w przedszkolu.

    Nie znam się na zruwce, bo tam nie byłam,
    ale nawet pszedszkola umieszczone fizycznie w budynku szkoły ,
    bo z tym się spotkałam wydają się dużo bardziej ludzkie
    niż szkoła, do kturej zaliczyła bym jednak zeruwkę.

    Widać jednak idzie o podstawowe założenia.
    Tusk po prostu okradł dzieci z praw do normalnego rozwoju -
    a konkretnie z obiadu, opieki, ...

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 112. Data: 2015-10-28 22:11:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-27 o 00:01, RadoslawF pisze:
    > Tak.
    > No chyba że zaliczysz zerówkę do przedszkola.
    ROTFL. A co to niby jest? Może podpowiem: jeśli zerówka jest w szkole,
    to podlega pod "oddział przedszkolny". Pomijam już kwestię, że zerówki
    są po prostu w przedszkolach.

    Maciek

  • 113. Data: 2015-10-28 22:15:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-27 o 15:43, RadoslawF pisze:
    > To dlaczego "przedszkolanka" ma czas nauczyć dzieci śpiewu, tańca,
    > rysowania, malowania i całej masy innych rzeczy ?
    Może dlatego, że jest "jej" więcej? Do grupy przedszkolaków przydzielana
    bywa "pomoc", do tego dochodzi jeszcze pani od posiłków, pani od rytmiki
    może zająć się częścią grupy, podczas gdy druga robi coś innego itp itd.

    Maciek

  • 114. Data: 2015-10-28 22:16:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-27 o 11:31, rg pisze:
    > Tak jest? To chyba specyfika małych szkół.
    Ja tam nie wiem mała, czy duża: 900 dzieci, duże miasto.

    Maciek

  • 115. Data: 2015-10-28 22:18:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-27 o 02:59, witek pisze:
    > to wszystko mozna rowniez robic, jak sie ma 7 lat.
    > Niekonicznie trzeba zaczynac od 5.
    Chodzić i mówić też można się zacząć uczyć dopiero po uzyskaniu
    pełnoletności. Pytanie, czy wystarczy czasu na naukę innych rzeczy. A
    może po prostu nie warto się uczyć :-)

    Maciek

  • 116. Data: 2015-10-28 22:24:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-27 o 19:35, witek pisze:
    > a czemu opanowały?
    > same z siebie, czy po prostu coraz wcześniej probujemy z dzieci zrobić
    > noblistów?
    > Moze jednak należałoby dzieciom dać trochę dzieciństwa a nie szkolenia.
    Ale taki przedszkolny typ nauki to chyba właśnie fajne dzieciństwo. Bez
    oceniania, bez presji w rodzaju: krzywo wyciąłeś! trója! Jakie
    dzieciństwo chcesz dać dzieciom bez nauki?? Przecież nawet "bezmyślne"
    wiszenie na trzepaku to nauka np. zwinności, połączona jednocześnie z
    rozwijaniem umiejętności interpersonalnych :-)

    Maciek

  • 117. Data: 2015-10-28 23:46:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-28 o 22:11, Maciek pisze:

    > ROTFL. A co to niby jest? Może podpowiem: jeśli zerówka jest w szkole,
    > to podlega pod "oddział przedszkolny". Pomijam już kwestię, że zerówki
    > są po prostu w przedszkolach.

    Zerówka to sześciolatki, przedszkola to dzieci od lat trzech czy czterech.
    Podasz jakiś przepis o obowiązującym przedszkolu w całej rozpiętości
    wiekowej dziecka ?

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2015-10-28 23:49:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-28 o 22:15, Maciek pisze:

    > Może dlatego, że jest "jej" więcej? Do grupy przedszkolaków przydzielana
    > bywa "pomoc", do tego dochodzi jeszcze pani od posiłków, pani od rytmiki
    > może zająć się częścią grupy, podczas gdy druga robi coś innego itp itd.

    To dlaczego nie ma tych pań więcej w szkolnych zerówkach ?
    Zwiększyć zatrudnienie.

    Pozdrawiam

  • 119. Data: 2015-10-29 01:12:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek wrote:
    > Chodzić i mówić też można się zacząć uczyć dopiero po uzyskaniu
    > pełnoletności. Pytanie, czy wystarczy czasu na naukę innych rzeczy. A
    > może po prostu nie warto się uczyć :-)

    Chodzic i mowic mozna sie zacząć uczyć wtedy kiedy przychodzi na to
    czas. Tak samo jak i z nauką. i na pewno nie jest to wiek 5 lat.

  • 120. Data: 2015-10-29 01:22:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Bo przedszkole wykonało program nauczania.

    Naprawde nie widzisz jak masz zryty mózg?
    A po cholerę dzieci mają opanowywać coś w żłobku czy przedszkolu skoro
    do tego nie dorosły i niej jest na to pora.

    > Nauka przebywania w grupie, rysowania, wycinania do właśnie
    > część dzieciństwa a nie szkolenie na przyszłego noblistę.

    tak, pod warunkiem, ze robi sie to w odpowiednim wieku anie o dwa lata
    szybciej niz powinno.

    > A co zlikwidujesz w zamian ?
    > Naukę czytania i pisania ?

    religię

    > Jak wyślę wcześniej do przedszkola to nie będzie musiało
    > w szkole nadrabiać. Aż tak to trudno pojąć ?

    zacznij od razu po urodzeniu, proponuję na poczatek tabliczke mnożenia w
    wieku 5 miesiecy.
    Wowczas niczego nie bedzie musiało nadrabiać.

    Nie widzisz tego wyścigu szczurów?

    > Nie, nie uważam że do tego się dąży.

    Przed chwilą właśnie to zaprezentowałeś. Musi sie nauczyc wcześniej niż
    inni. Niezależnie od tego czy do tego dorosło czy nie.

    > Na rynku pracy konkurencja coraz większa i warto umieć więcej
    > niż rówieśnicy.

    A tu cię boli.
    Wiecej, szybciej lepiej. Zajechać się dla kasy.

    > Nie dotyczy miejsc pracy dla cieci, pomywaczy
    > czy budowlańców. Jak tam celujesz z przyszłością dziecka to
    > postępujesz słusznie. :-)

    Wiesz, ci którzy zaczną szkołę za rok, będą w plecy w stosunku do tych,
    ktorzy zaczęli szkołę już. Przecież ci skończą szkołę o rok wcześniej i
    zabiorą wszystkie miejsca pracy
    I tak już od tysiącleci a jednak wszyscy zyją.

    Powodzenia w świecie szczurów. Ja tam wolę pojechać na wakacje
    zabierając dzieci i nauczyć ich czegoś bardziej wartościowego niż 2 + 2.