  • 1. Data: 2007-03-01 00:57:39
    Temat: system dziala ;) umorzenie - sprawa z jednym odniesionym nabojem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jeśli ktoś pamięta moją sprawę z niezbyt kompetentną panią prokurator,
    która skierowała przeciwko mnie akt oskarżenia za "nielegalne posiadanie
    amunicji" z powodu... odniesienia przeze mnie znalezionego naboju na
    komisariat, to sprawa zasadniczo się zakończyła - mało spektakularnie ;)

    Niby "druga strona" może apelować, ale nie sądzę, żeby pani prokurator
    chciała się skompromitować już doszczętnie.

    W każdym razie od dziś... znaczy się od wczoraj ;) czekam na
    uprawomocnienie umorzenia z powodu braku szkodliwości społecznej.

    Uzasadnienie było bardzo miłe i sprowadzało się do tego, że choć
    formalnie można uznać, że paragraf złamałem, karanie za takie "złamanie"
    byłoby szkodliwym społecznie.... hmmm.... poważnym błędem (że tak
    pozwolę sobie delikatnie to ująć ;) ) - sąd słusznie uznał, że karanie w
    takim przypadku spowodowałoby nie dość, że poczucie krzywdy u mnie i
    najbliższych, ale jeszcze sugerowałoby społeczeństwu, że nie należy
    naprawiać skutków mimowolnego złamania prawa.

  • 2. Data: 2007-03-01 09:20:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:51lhb4-sit.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > W każdym razie od dziś... znaczy się od wczoraj ;) czekam na
    > uprawomocnienie umorzenia z powodu braku szkodliwości społecznej.

    Ja tam bym walczyl o uniewinnienie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-01 09:59:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ja tam bym walczyl o uniewinnienie :)

    jakie uniewinnienie skoro nie zostal skazany

  • 4. Data: 2007-03-01 10:09:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jakie uniewinnienie skoro nie zostal skazany

    A wg Ciebie *uniewinnia* sie tylko skazanych???? - ciekawa teoria, nie
    powiem. *Skazanego* to tylko Sad Najwyzszy moze uniewinnic orzekajac tak
    bezposrednio rozpoznajac kasacje (co chyba sie baaaardzo rzadko zdarza).
    Uniewinnienie jest jesna z form zakonczenia procesu karnego.
    Najkorzystniejsza dla oskarzonego. Skoro zapadl wyrok/postanoiwienie
    umarzający postepowanie z uwagi na znikoma szkodliwosc, to oskarzony ma
    prawo - ma interes prawny - odwolac sie od takiego orzeczenia i wnosic o
    wydanie wyroku uniewinniajacego, ktory jest jednak korzystniejszy (chocby
    tylko w sensie poczucia sprawiedliwosci) od orzeczenia umarzajacego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-03-01 10:38:50
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 01 Mar 2007 11:09:00 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > wydanie wyroku uniewinniajacego, ktory jest jednak korzystniejszy
    > (chocby tylko w sensie poczucia sprawiedliwosci) od orzeczenia

    Zgadza się w 100%.
    Nie wiem jak teraz ale ODIP takie umorzenie było przesłanką do recydywy
    pierwszego stopnia (zaznaczam: bardzo OIDP bo karnego nie lubiłem nigdy a
    nowy kodeks ma już prawie dekadę).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 6. Data: 2007-03-01 11:52:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A wg Ciebie *uniewinnia* sie tylko skazanych????

    juz dobrze dobrze mea culpa ;)

  • 7. Data: 2007-03-01 16:23:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Nie wiem jak teraz ale ODIP takie umorzenie było przesłanką do recydywy
    > pierwszego stopnia (zaznaczam: bardzo OIDP bo karnego nie lubiłem nigdy a
    > nowy kodeks ma już prawie dekadę).

    Dwa pytania:
    1. Co rozumiesz przez "recydywę pierwszego stopnia"?
    2. Nie masz czasem na myśli _warunkowego_ umorzenia, hmm?

  • 8. Data: 2007-03-01 16:25:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

> [...]
    > wydanie wyroku uniewinniajacego, ktory jest jednak korzystniejszy (chocby
    > tylko w sensie poczucia sprawiedliwosci) od orzeczenia umarzajacego.

    Meh... Formalnie amunicję przecież posiadałem - i to długo, choć niezbyt
    świadomie: znalazłem, zabrałem z ulicy, żeby jakiś małolat krzywdy sobie
    nie zrobił, wrzuciłem do pudełka i... zapomniałem.

  • 9. Data: 2007-03-01 16:32:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > Ja tam bym walczyl o uniewinnienie :)

    Wiesz, formalnie wina była - tylko nie wyczerpywała znamion ;)

  • 10. Data: 2007-03-02 07:59:42
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 01 Mar 2007 17:23:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dwa pytania:
    > 1. Co rozumiesz przez "recydywę pierwszego stopnia"?

    Pamiętam ze studiów, że w dkk były 4 rodzaje recydywy. Dopiero 2 ostatnie
    to była klasyczna recydywa, dla tych co siedzieli.

    > 2. Nie masz czasem
    > na myśli _warunkowego_ umorzenia, hmm?

    Może, naprawdę nie pamiętam. O karnym nie wypowiadam się, bo - przyznaję
    bez bicia - jak coś powiem to zawsze jak grochem o ścianę ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierdrudak.com <==