  • 1. Data: 2008-11-18 07:14:20
    Temat: swiadkowie zdarzenia
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Mam taki problem, ktoś chce mnie w coś wrobić czego nie zrobiłem. Twierdzi
    że ma trzech świadków którzy mnie niby widzieli. Jak w takiej sytuacji się
    bronić. Jeśli np. wtedy spałem i nie mam za bardzo jak potwierdzić tego
    faktu. Co mam też znaleźć sobie świadków?

  • 2. Data: 2008-11-18 17:44:20
    Temat: Re: swiadkowie zdarzenia
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "bbl" <b...@y...com> wrote
> [...]
    > bronić. Jeśli np. wtedy spałem i nie mam za bardzo jak potwierdzić tego

    Zależy czy świadkowie będą na tyle wiarygodni i nie poplączą się w
    zeznaniach.... czasem bywa, iż sąd uwierzy.
    IMHO Zależy wtedy od Twojej czy adwokata wnikliwości, aby podważyć ich
    zeznania. Im poważniejsza sprawa tym pewnie sąd będzie bardziej wnikliwy.
    Jak się złapie świadków na krzywoprzysięstwie to mają postępowania karne.

    >Co mam też znaleźć sobie świadków?

    Którzy co potwierdzą? Że spałeś? Czy jakieś inne niekonieczne prawdziwe
    alibi (co oczywiście nie byłoby legalne)?

  • 3. Data: 2008-11-18 19:41:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 08:14:20 +0100, bbl napisał(a):

> [...]
    > bronić. Jeśli np. wtedy spałem i nie mam za bardzo jak potwierdzić tego
    > faktu. Co mam też znaleźć sobie świadków?

    Musisz dokładnie sobie odtworzyć poprzednie minuty, godziny, dni...
    Może jednak zarejestrowała ciebie jakaś kamera?
    Może mijałeś patrol policji ?
    Może masz paragony ze sklepu z adresem, datą i godziną ?

    Nad każdym śladem który znajdziesz... musisz się zastanowić, czy jest coś
    wart, czy jednak nic nie wart...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net

  • 4. Data: 2008-11-18 21:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2008, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Może jednak zarejestrowała ciebie jakaś kamera?

    ...i w ten sposób, metodą ad absurdam, mamy samodowodzący się
    pożytek z kamer nagrywających automatycznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-20 10:12:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 22:45:21 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...i w ten sposób, metodą ad absurdam, mamy samodowodzący się
    > pożytek z kamer nagrywających automatycznie.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Zapomniałem dodać o telefonie komórkowym. Co prawda o niczym to nie
    świadczy, ale operator może określić do której stacji bazowej się logował,
    można więc określić trasę przemierzaną przez posiadacza. W sprawie karnej,
    można tego typu materiał dołączyć do akt sprawy, niech sąd rozstrzygnie,
    czy jest to wiarygodny dowód na przebywanie osoby w innym miejscu niż
    popełniono przestepstwo.

  • 6. Data: 2008-11-20 16:55:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote
    > świadczy, ale operator może określić do której stacji bazowej się logował,
    > można więc określić trasę przemierzaną przez posiadacza. W sprawie karnej,

    Pytanie tylko jak długo takie dane są przechowywane? Bo nie wiem czy tyle
    samo co bilingi etc W końcu takich logów jest mnóstwo, na razie nie potrafię
    powiedzieć czy operatorzy mają obowiązek i możliwość archiwizowania
    wszystkich logów. Chodzi mi oczywiście o same logi zgłaszania się aparatu do
    stacji bazowej, a nie logi z połączeń, rozmów, bo te są.

  • 7. Data: 2008-11-20 21:46:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 17:55:56 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Pytanie tylko jak długo takie dane są przechowywane?

    To wie tylko ktoś kto pracował/pracuje u operatora i to raczej szczebel
    wyżej niż konsultant BOK.

    > Bo nie wiem czy tyle
    > samo co bilingi etc W końcu takich logów jest mnóstwo, na razie nie potrafię
    > powiedzieć czy operatorzy mają obowiązek i możliwość archiwizowania
    > wszystkich logów.

    Obowiązku pewnie nie mają, ale w dobie komputeryzacji na pewno coś tam
    trzymają w zależności od max możliwości technicznych, czyli pojemności
    przysłowiowego dysku. Takie dane przydają się aby przykładowo planować
    pojemność sieci, likwidować "białe plamy", w końcu losowy aparat mogą sobie
    wziąć z systemu i obserwować, że zalogował sie tu, potem "spadł" i
    zalogował się tam, i z tego wniosek, że na tej trasie jest biała dziura w
    zasięgu.