  • 1. Data: 2006-10-18 19:54:59
    Temat: swiadek na chorobowym
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witam
    moja zona miala sie zglosic na rozprawie
    ale zachorowala ( mogla chodzic) cos w karku ja lupnelo
    chorobowe zawiozlem do sadu ja na 2 dni przed rozprawa, pani zrobila kopie i
    powiedziala w porzadku
    teraz przyszlo ze 1000 zl kary za niestawienie sie na rozprawie
    z uzasadnieniem ze chorobowe mialo byc wystawione przez
    bieglego lekarza sadowego ( czy jakos tak podobnie)
    zona sie odwolala sie iz na "zaproszeniu" nie bylo wzmianki iz zwykly lekarz
    nie wystarczy i trzeba do bieglego
    jakie sa szanse iz ta "kara" nas minie?
    trzeba pisac tez do ministra i prezydenta? :-))

    dzieki za wszelkie madre uwagi

    gring

  • 2. Data: 2006-10-18 20:02:11
    Temat: Re: swiadek na chorobowym
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > teraz przyszlo ze 1000 zl kary za niestawienie sie na rozprawie
    > z uzasadnieniem ze chorobowe mialo byc wystawione przez
    > bieglego lekarza sadowego

    Ale pier*olą głupoty! Jak chcą biegłego, to niech go do żony wyślą. Tylko
    muszą się spieszyć, bo choroba może minąć.

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-18 22:11:32
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witam

    dzieki wlasnie znalazlem:
    http://www.psep.pl/index.php?co=page&hopsa=4&kat=4

    OBOWIAZKI ŚWIADKA
    1. OBOWIAZEK STAWIENIA SIĘ NA KAŻDE WEZWANIE SADU

    Każda osoba wezwana przez sąd w charakterze świadka ma obowiązek stawienia
    się w celu złożenia zeznań, nawet gdyby miało się okazać, że przysługuje jej
    prawo do odmowy składania zeznań.

    Za nieusprawiedliwione niestawiennictwo sąd skaże świadka na grzywnę i
    wezwie go po raz kolejny (kwota grzywny nie może przekraczać 1000 zł - art.
    163 kpc). Jeżeli świadek po raz drugi nie stawi się w sądzie bez
    usprawiedliwienia, sąd ponownie skaże go na grzywnę i wtedy też może nakazać
    przymusowe jego doprowadzenie (art. 274 kpc).

    Dlatego też warto wiedzieć, co robić w sytuacji, gdy świadek nie może stawić
    się na wezwanie sądu, np. z powodu choroby.

    Jeżeli świadek wie już wcześniej, że nie będzie mógł stawić się w dniu
    oznaczonym w wezwaniu, powinien dostarczyć usprawiedliwienie albo
    przynajmniej zatelefonować do sekretariatu sądu i tam ustnie usprawiedliwić
    swoją nieobecność, a potem dostarczyć inne odpowiednie zaświadczenie, np.
    zwolnienie lekarskie.

    Jeżeli natomiast przeszkoda, np. choroba, pojawiła się w dniu, w którym
    świadek miał stawić się w sądzie, należy także zatelefonować do sekretariatu
    sądu i usprawiedliwić swą nieobecność. Potem także należy dostarczyć np.
    zwolnienie lekarskie.

    Świadek ma obowiązek pozostać w sądzie do czasu zwolnienia go przez sąd.

    Oczywiście, może zdarzyć się taka sytuacja, że świadek będzie wzywany przez
    sąd kilka razy, wtedy za każdym razem ma obowiązek stawienia się w miejscu i
    czasie oznaczonym w wezwaniu, a w razie niemożności stawienia usprawiedliwić
    swoją nieobecność.

    ale wiecie jak to jest z urzedasami

    dlatego pytam madrzejszych

    z gory dzieki gring

  • 4. Data: 2006-10-18 23:18:51
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witam
    jednak jest cos takiego jak lista lekarzy upowaznionych
    normalny lekarz sie nie liczy
    jak z tego wybrnac?

    plysss
    gring

  • 5. Data: 2006-10-19 06:40:16
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witam
    zapomnielem dodac moja zona od sadu 2 miasta dalej tj ok 30km

    pyyss o madre dorady

    gring

  • 6. Data: 2006-10-19 15:39:33
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > jednak jest cos takiego jak lista lekarzy upowaznionych
    > normalny lekarz sie nie liczy

    Jak to się "nie liczy". Żona poszła do lekarza nie dlatego, że nie chciała
    być świadkiem, tylko dlatego, że była chora. Jak chcą biegłego, to niech oni
    go sobie powołają. Ty twardo stój na stanowisku, że wszystko jest OK! A jak
    mówią, nie - to niech udowodnią. Jak sąd to sąd!

    +inż.prawa+