  • 271. Data: 2021-07-24 18:12:29
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 17:00:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To jest czysta fizyka. Da się policzyć po ilu pociskach jaką ma dana
    > lufa temperaturę.Im grubsza lufa (przykładowo) tym później się zagrzeje.
    > Ale grubość lufy ma wpływ na ciężar lufy, a żołnierz z bronią czasem
    > biega. Im lufa cięższa tym dłużej się chłodzi.

    Sie dluzej chlodzi, ale ciepla oddaje tyle samo, czy nawet wiecej - bo
    wieksza srednica, czy żebra ma.

    Ale ja nie o tym, tylko ze to wplywa na celnosc.

    > Prasa podchwytuje wyniki testów nie zastanowiwszy się nad sensem. Każdą
    > broń można "stopić", pytanie, czy są to normalne warunku użytkowania.

    Ale tu bylo chyba daleko od stopienia, a warunki ... normalne warunki
    uzytkowania przez okupanta w Afganistanie :-)
    Dla Kwiatka: przez sily postepowe :-)

    > Mam kolegę, który ma karabinek
    > samopowtarzalny z magazynkiem i bawi się w komandosa. Lecą całe serie.
    > Potem przy czyszczeniu wyciąga z lufy ołów. Ale to nie jest normalny
    > sposób użytkowania takiej broni.

    pociski nie sa w miedzianym plaszczu, wlasnie aby nie wyciagac olowiu?

    J.

  • 272. Data: 2021-07-25 01:28:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 17:40, Kviat pisze:

    > A istnieje jakiś normalny?
    Tak. Strzelać na tyle rzadko, by ołów się nie topił, albo stosować
    amunicję miedziowaną.

    --
    Robert Tomasik

  • 273. Data: 2021-07-25 01:40:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 18:12, J.F. pisze:

    > Sie dluzej chlodzi, ale ciepla oddaje tyle samo, czy nawet wiecej - bo
    > wieksza srednica, czy żebra ma.

    Są różne rozwiązania. Żebra, podłużne rowki, chłodnica wodna.

    > Ale ja nie o tym, tylko ze to wplywa na celnosc.

    Do pewnego momentu wpływ jest niewielki.

    > Ale tu bylo chyba daleko od stopienia, a warunki ... normalne warunki
    > uzytkowania przez okupanta w Afganistanie :-)
    > Dla Kwiatka: przez sily postepowe :-)

    Jak chcemy udowodnić, ze spada celność, to spokojnie da się. Wywalić
    kilka magazynków szybko. Tylko nikt tak nie strzela na froncie.

    > pociski nie sa w miedzianym plaszczu, wlasnie aby nie wyciagac olowiu?

    kal. 5,6LR przeważnie nie jest. Toc zysty ołów. Lepsza amunicja jest
    pokryta smarem. Ta najlepsza dopiero miedziowana.

    Pod linkiem https://tiny.pl/9x236 masz cennik. Naboje HV są miedziowane,
    ale kosztują 0,44 zł, przy 0,29 zł zwykłej amunicji. Mamy też amunicję
    JHP przeznaczoną do samoobrony (są damki wb tym kalibrze) i JSP, które
    mają płaszcz, więc się do szybkiego9 strzelania nadają, ale kosztują
    0,78 zł.

    --
    Robert Tomasik

  • 274. Data: 2021-07-25 01:41:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 17:41, Kviat pisze:

    > Musisz pisać głupoty? Jakiś rozkaz dostałeś? Masz obowiązek?

    Nie ejsteś w zadnej mierze dla mnie wyznacznikiem tego, co głupie.

    --
    Robert Tomasik

  • 275. Data: 2021-07-25 04:16:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > karabinka wywalił, to rozrzut się zwiększa. Ale przy takim strzelaniu
    > nikt nie mierzy, bo nie ma czasu. Jeśli strzelasz długodysnansowo, to
    > raczej nie szybko. Lufa nie ma za bardzo szans się zagrzać.
    >
    > Jeśli chodzi o zasięg, to dla zdolności rażenia przeważnie nie ma to
    > większego znaczenia. Jak karabin może obezwładnić cel z 7,5 km, to jeśli
    > w wyniku zagrzania lufy dystans ten spadnie do 6,5 km, to i tak nic nie
    > zmieni. I tak zasadniczo z ponad kilometra trafić trudno. I tu juz nie
    > chodzi nawet o zdolności strzelca, a możliwość rozpoznania, czy nawet

    Te rozważania to w kontekście pierwszego skutecznego strzału, o którym
    pisałeś. Zarzuciłem w googla i widzę, że to wcale skomplikowana sprawa.
    Efekt, szczególnie widoczny przy broni długiej oczywiście i na większe
    odległości, ale jak najbardziej jest.

    Z tym, że to bardziej chodzi o to, że masz ten cel, lufa zima, bum i
    jest w punk, a teraz ta sama sytuacja i warunki, ale lufa ciepła, bum i
    jest o pół metra niżej. Tyle, że nie wiem czy niżej czy wyżej, bo z
    jednej strony niby śednica się powieksza, wieć opory mniejsze, z drugiej
    oznacza to też, że gazy mają gdzie uciekać (tak se spekuluje, nie znam
    teorii), trzy, że lufa nie jest izolowanym termicznie idealnym cylinderm,
    więc nagrzewa się nierownomiernie i się wygina.

    Ale przy broni krótkiej na odległości do 20-30m to pewnie faktycznie
    jeden pies.

    --
    Marcin

  • 276. Data: 2021-07-25 04:28:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Byłoby albo i nie - na sankcje i tak nie wpłynie.

    > No właśnie w tym, że skoro nie wpływa na sankcje to prokurator się
    > zapyta gdzie jest sens w stawianiu "pustych" zarzutów. No i jak pisałem
    > - niudzielenie pomocy w jakiś sposób się zawiera w spowodowaniu śmierci.

    A zobacz to:
    http://www.jarocin.policja.gov.pl/wl6/aktualnosci/20
    7964,Uslyszal-zarzut-spowodowania-smierci-i-nieudzie
    lenia-pomocy.html

    "W trakcie prowadzonych czynności śledczy ustalili, że mężczyzna pokłócił
    się z kobietą, doszło między nimi do szarpaniny, następnie w wyniku
    pchnięcia 71-latka wpadła do rowu. Zatrzymany jednak nie pomógł jej się
    z niego wydostać tylko oddalił się z miejsca zdarzenia.
    W sobotę 48-latek usłyszał zarzut nieumyślnego spowodowania śmierci oraz
    nieudzielenia pomocy poszkodowanej."

    --
    Marcin

  • 277. Data: 2021-07-25 04:29:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ponownie zapytam - jak spirdoli pocisk w czasie zawodów (na przykład w
    > formie niekontrolowanego wystrzału) i słychać aaaaaa, to sprawdzamy czy
    > "a chuj, to pewnie marcin ze szwagrem świrują" i strzelamy dalej mając
    > wszystko w dupie?

    No dostałeś już odpowiedź: to dwie różne stytuacje.

    --
    Marcin

  • 278. Data: 2021-07-25 07:48:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A zobacz to:
    > http://www.jarocin.policja.gov.pl/wl6/aktualnosci/20
    7964,Uslyszal-zarzut-spowodowania-smierci-i-nieudzie
    lenia-pomocy.html

    No i moim zdaniem tak lepiej. Ale skoro to rzeczywiście na karę nie
    wpływa, to jestem w stanie odtworzyć ścieżkę rozumowania prokuratora.
    Może tu się bał, że zarzut spowodowania śmierci upadnie?

    --
    Shrek

  • 279. Data: 2021-07-25 07:52:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No dostałeś już odpowiedź: to dwie różne stytuacje.

    Nie są. W obu przypadkach pocisk trafił w chuj wie co i ktoś krzyczy
    chuj wie po co;) Jedyna różnica, to taka że na strzelnicy jest pewnie
    więcej świadków i w teorii są pewnie bardziej ogarnięci, więc jest nikła
    szansa że na przykład 10 osób obeznanych ze strzelectwem stwierdzi na
    raz "a chuj, pewnie po prostu marcin ze szwagrem":P

    --
    Shrek

  • 280. Data: 2021-07-25 13:32:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tak. Strzelać na tyle rzadko, by ołów się nie topił, albo stosować
    > amunicję miedziowaną.

    Czyli nie istnieje.

    Głupoty można pisać często, albo rzadko. Głupoty pisane rzadko nadal są
    głupotami.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr