  • 251. Data: 2021-07-24 00:59:46
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Z uwagi na to, czym się głównie zajmuję, dla mnie testem mojej zdolności
    > nie jest wynik w tarczy 10 strzałów, a pierwszy strzał. Oczywiście
    > czasem strzelam sportowo, to i trenuję strzelanie sobie kilkudziesięciu
    > strzałów, ale najważniejsze jest ten pierwszy. Chodzi o to jak masz
    > ropoznaną swoją broń i czy potrafisz prawidłowo ocenić i wprowadzić
    > odpowiednie poprawki - jeśli są potrzebne. Trafienie z karabinu
    > wyborowego 2-mim strzałem jest o wiele prostsze, jeśli widzisz miejsce
    > upadku pierwszego pocisku.

    A są jakieś istotne różnice przy broni zimnej vs rozgrzanej? Większy
    rozrzut np.? Inny zasięg?

    --
    Marcin

  • 252. Data: 2021-07-24 01:20:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Powinni albo i nie.Jak dla mnie powinni (z ludzkiego punktu widzenia). Z
    > prawniczego nieudzielenie pomocy prawdopodobnie zawiera się w
    > spowodowaniu śmierci.

    Byłoby to MZ mega dziwne w przypadku niezamierzonego spowodowania
    śmierci. Gdzie tu sens, gdzie logika, powiedział Jasiu wywalony z
    klasy po tym jak się tam spierdział.

    --
    Marcin

  • 253. Data: 2021-07-24 01:29:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jeśli chodzi o myśliwych, to tam wypracowano takie mechanizmy, jak
    > przykładowo praktyki. Zanim dopuszczą Cie do sięgnięcia po broń na
    > polowaniu, to musisz dość długo bywać na polowaniach. Pomagać.
    > Obserwować. Po to, byś właśnie zrozumiał, że to nie jest strzelnica.

    A masz coś wspólnego z tym środowikiem, bo mi, byc może niesłusznie, się
    to wszystko kojarzy z bandą półpijanych rzeźników strzelających do czego
    popadnie? Z drugiej strony, nawet jesli masz, to przy Tobie mogą się
    zachowywać inaczej.

    --
    Marcin

  • 254. Data: 2021-07-24 01:35:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kiedy akurat powód jest ten sam. Coś poszło nie tak przy strzelaniu i
    > ktoś drze ryja.

    Ponownie, teraz wiemy, że coś poszło nie tak, wtedy ktoś po prostu darł
    ryja i niekoniecznie oznaczało to tragedię.

    --
    Marcin

  • 255. Data: 2021-07-24 07:25:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Byłoby to MZ mega dziwne w przypadku niezamierzonego spowodowania
    > śmierci.

    Byłoby albo i nie - na sankcje i tak nie wpłynie.

    > Gdzie tu sens, gdzie logika, powiedział Jasiu wywalony z
    > klasy po tym jak się tam spierdział.

    No właśnie w tym, że skoro nie wpływa na sankcje to prokurator się
    zapyta gdzie jest sens w stawianiu "pustych" zarzutów. No i jak pisałem
    - niudzielenie pomocy w jakiś sposób się zawiera w spowodowaniu śmierci.

    --
    Shrek

  • 256. Data: 2021-07-24 07:28:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ponownie, teraz wiemy, że coś poszło nie tak, wtedy ktoś po prostu darł
    > ryja i niekoniecznie oznaczało to tragedię.

    Ponownie zapytam - jak spirdoli pocisk w czasie zawodów (na przykład w
    formie niekontrolowanego wystrzału) i słychać aaaaaa, to sprawdzamy czy
    "a chuj, to pewnie marcin ze szwagrem świrują" i strzelamy dalej mając
    wszystko w dupie?

    --
    Shrek

  • 257. Data: 2021-07-24 09:16:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > to wszystko kojarzy z bandą półpijanych rzeźników strzelających do czego
    > popadnie? Z drugiej strony, nawet jesli masz, to przy Tobie mogą się

    Mam, ale nie jestem myśliwym. Często wówczas mam, gdy właśnie strzelą
    "do czego popadnie". W praktyce kilku idiotów robi opinię o całej
    wielotysięcznej społeczności. Większość tych, co znam wygląda na całkiem
    normalnych. Sporo z nich ma broń i jest myśliwym tylko po to, by być w
    "palestrze". Znam kilku, którzy od lat nie strzelali do zwierzyny.
    Startują w zawodach sportowych dla myśliwych.

    --
    Robert Tomasik

  • 258. Data: 2021-07-24 09:23:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A są jakieś istotne różnice przy broni zimnej vs rozgrzanej? Większy
    > rozrzut np.? Inny zasięg?

    Na dystansach, na których ja strzelam zazwyczaj nie ma. I tak nikt z
    milimetrową dokładnością nie strzela. Bywają różnice w broni
    pneumatycznej, a tam "10" ma 2 mm. Oczywiście, jakbyś kilka magazynków z
    karabinka wywalił, to rozrzut się zwiększa. Ale przy takim strzelaniu
    nikt nie mierzy, bo nie ma czasu. Jeśli strzelasz długodysnansowo, to
    raczej nie szybko. Lufa nie ma za bardzo szans się zagrzać.

    Jeśli chodzi o zasięg, to dla zdolności rażenia przeważnie nie ma to
    większego znaczenia. Jak karabin może obezwładnić cel z 7,5 km, to jeśli
    w wyniku zagrzania lufy dystans ten spadnie do 6,5 km, to i tak nic nie
    zmieni. I tak zasadniczo z ponad kilometra trafić trudno. I tu juz nie
    chodzi nawet o zdolności strzelca, a możliwość rozpoznania, czy nawet
    odnalezienia celu.

    --
    Robert Tomasik

  • 259. Data: 2021-07-24 10:47:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dlatego po tym, co piszesz wnoszę, że nie masz absolutnie "zielonego
    > pojęcia"

    Napisał ktoś, kto cały czas pisze o sprawach, o których nie ma pojęcia,
    i pieprzy takie głupoty, że aż zęby bolą...

    Ale nic na to nie poradzisz, rozkaz to rozkaz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 260. Data: 2021-07-24 10:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 09:23:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nikt nie mierzy, bo nie ma czasu. Jeśli strzelasz długodysnansowo, to
    > raczej nie szybko. Lufa nie ma za bardzo szans się zagrzać.

    A przeciez ostatnia aferka w Niemczech - rozgrzane szybkim ogniem G36
    staja sie niecelne. Musi to byc jakas powazna niecelnosc, skoro wojska
    nie zadowala, a do wymiany jest blisko 200 tys sztuk.

    P.S. Ostatnia? Google znaduje cos z 2012 r

    J.