  • 181. Data: 2021-07-19 13:00:29
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Dlaczego tak uważasz?
    >"Przekroczenie dozwolonej", "przekroczenie podwójnej", "złamanie
    >zakazu", "bez uprawnień", ...
    >Z tym że w PRL-bis jest ta bezsensowna kara łączna i jednoczesna
    >odsiadka fafnastu wyroków.

    Czy ona taka bezsensowna ... raczej sensowna.

    Co do jazdy samochodem - bywa, ze to osobne czyny.
    Tu przekroczyl predkosc, tam przejechal przez ciagla, dalej wyprzedzal
    na przejsciu, a w ogole to mial zakaz prowadzenia.

    -----
    > jak kogoś zabijesz przy wyprzedzaniu to chyba za każde wykroczenie z
    > osobna, które do tego doprowadziło cię nie ścigają.

    Istotnie - raczej nie, ale czemu nie?
    Bo sie miesci w jednym wspolnym "nie zachowujac ostroznosci", czy ...
    te inne czyny to wykroczenia, a tu sprawa karna ...

    Przy czym punkty karne to sie chyba juz od dluzszego czasu u nas
    dodaje.
    a mandat ...

    https://expressbydgoski.pl/rekordowy-mandat-w-bydgos
    zczy-34letnia-kobieta-otrzymala-1500-zl-mandatu-i-19
    -punktow-karnych-zobacz-wideo/ar/c1-14707763
    czy nie bylo limitu 1000zl na jeden mandat ?

    J.

  • 182. Data: 2021-07-19 13:36:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 11:09, J.F. pisze:
    > -postrzal byl ciezki, na pomoc bylo juz za pozno ... to jak drugiemu
    > postawic zarzut nieudzielnia pomocy ?

    No i mniej więcej taką samą mam wątpliwość.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2021-07-19 13:39:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 11:11, J.F. pisze:

    > Pewnie nie wiadomo. Chodzic i liczyc?

    Zdecydowanie. Choćby po to, by Ci do kieszeni nie wzięli naboju. Ja
    przykładowo liczę strzały.

    > Poza tym czy to nie Ty pisales o zawodach pań, gdzie tylko jedna trafila
    > w tarcze ?

    Może i ja. Ale sędzia obserwuje strzelających. W przepisach są tzw.
    "kąty bezpieczeństwa". Strzał poza kąt bezpieczeństwa to
    dyskwalifikacja. Na zawodach strzały poza strzelnicę zdarzają się
    sporadycznie.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2021-07-19 13:40:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 11:47, Olin pisze:

    > Kiedy byłem w kamaszach i strzelałem z pistoletu, to trafienie w tarczę
    > było dla mnie osiągnięciem, a koledzy wcale nie byli dużo lepsi.

    Dlatego żołnierzom daje się karabinki. Pistolet nie jest prostym
    narzędziem. Natomiast jeśli ktoś nie trafia w tar czę, to się go nie
    wysyła na linię 25 metrów, tylko 10~15 metrów. I jak trafia, to go
    stawiasz dalej. Zdarzało mi się zaczynać uczyć od 5 metrów.

    --
    Robert Tomasik

  • 185. Data: 2021-07-19 13:41:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 11:23, J.F. pisze:

    > Pomijajac IMO zbytnia ciekawosc, tzn najpierw spytac o wszystkie
    > personalia a potem o sprawe,
    > tudziez drobny brak uniwersalnosci i logiki w procedurach, to wroclawski
    > dziala w miare dobrze.

    Operator wypełnia kolejne pola i nie ma na kolejność pytań wpływu.

    --
    Robert Tomasik

  • 186. Data: 2021-07-19 13:49:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 13:00, J.F. pisze:
    > czy nie bylo limitu 1000zl na jeden mandat ?

    Ale można więcej mandatów wypisać. Czasem jest tak, że za jednym razem
    karze się sprawcę za różne wykroczenia. Przykładowo ukradł butelkę wódki
    i jechał pod wpływem alkoholu rowerem po drodze publicznej. Trudno to
    uznać za jeden czyn.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2021-07-19 15:19:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Istotnie - raczej nie, ale czemu nie?

    Bo zawiera się w "doprowadził do wypadku"?

    --
    Shrek

  • 188. Data: 2021-07-19 15:26:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 11:41, Olin pisze:

    > Mnie najbardziej fascynuje jego potrzeba wyskakiwania z dziwacznymi tezami
    > i bronienie ich do upadłego, ale może z tego właśnie czerpie szeroko
    > rozumianą radość życia.

    Raczej nieumiejętnosci przyznania się do błędu.

    To że się myli jest w sumie rzeczą ludzką - jak już pisałem policjanci
    się mylą częściej niż ogół, bo rekrutacja jest raczej negatywna i szansa
    na to że spotkasz na ulicy czy nawet na komendzie inteligentniejszego i
    ogólnie bardziej łebskiego niż średnia na stanowiskach niefizycznych
    jest nikła. Jak już się taki przypadkiem trafi i na testach go nie
    odrzucą to raczej z klienem nie ma interakcji tylko idzie w jakieś
    śledztwa. A i służba uszkadza psychikę. I potem masz takie klocki, że
    zdania nie zmieni - choćby był w ewidentnym błędzie i były źródełka że
    się myli. On się nie myli, chyba że przełożony wyda rozkaz;)

    --
    Shrek

  • 189. Data: 2021-07-19 15:28:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Operator wypełnia kolejne pola i nie ma na kolejność pytań wpływu.

    Ale skoro pacjent lezy i dyszy, to ma szybko przelaczyc na dyspozytora
    karetek i o adres dla karetki pytac, a nie o personalia zglaszajacego,
    adres zamieszkania itp.

    Albo np wzywam karetke do ojca, korzystam z jego telefonu domowego.
    I co mam mowic na pytanie "z jakiego numeru pan dzwoni" ?
    A potem oni usilnie chca sie na ten telefon kontaktowac, sms wysylaja
    ... to niech sobie, k*, poprawia system, skoro nie maja wplywu.

    J.

  • 190. Data: 2021-07-19 15:35:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 15:28, J.F. pisze:

    > Ale skoro pacjent lezy i dyszy, to ma szybko przelaczyc na dyspozytora
    > karetek i o adres dla karetki pytac, a nie o personalia zglaszajacego,
    > adres zamieszkania itp.

    Może i byłoby lepiej, ale tak nie jest - ma wypełnić kwadraciki i
    przełączyć do innego operatora. Zaleta jest taka, że może wezwać kogo
    trzeba, wada jest taka że dopóki nie wypełni wszystkiego to zespół nie
    ruszy.

    > Albo np wzywam karetke do ojca, korzystam z jego telefonu domowego.
    > I co mam mowic na pytanie "z jakiego numeru pan dzwoni" ?

    On to widzi;) Co najlepsze - zgłaszam na policję i proszę żeby
    zadzwonili na tel, bo mi dziecko obudzą jak będą walić do drzwi żeby
    pogadać. "policjanci nie mają komórek";)

    --
    Shrek