  • 141. Data: 2021-07-16 14:05:01
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w
    <news:60f172d8$0$519$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Jak gorący, to tak. A jak z papryką, to się oblizuję. Co to ma do rzeczy?

    To pokazuje, że jesteś NIEPEŁNOSPRAWNY UMYSŁOWO!

    Myślenie o gulaszu wywołuje u ciebie fizyczne reakcje...

    --
    'Tom N'

  • 142. Data: 2021-07-16 15:05:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 11:37, J.F. pisze:

    > Ale skoro krzycza, to zyja.

    A to spoko. Nie ma problemu...

    > Sadzisz, ze za jednym drzewkiem sie cala grupa schowala?

    Sądzę, że jak to grupa byli w... grupie.

    > No to wiemy tylko, ze prokurator zarzuty postawil.

    I tego się trzymajmy a nie wymyślaniem zbędnych bytów.

    > Co jak sam wiesz - niewiele znaczy.

    Akurat zwykle coś znaczy. Jednak większość prokuratorów (przynajmniej w
    sprawach karnych a nie politycznych) zarzutów z dupy nie stawia. Co
    najwyżej wszczynają postępowania z dupy.

    --
    Shrek

  • 143. Data: 2021-07-16 15:07:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 12:09, Olin pisze:

    > Kiedy ranny krzyczy, to bezsprzecznie żyje i można spokojnie odjechać z
    > miejsca wypadku.
    > Kiedy inni krzyczą, że ktoś jest ranny albo umiera, też można się oddalić,
    > bo im akurat nic nie dolega.

    Nieprzytomnym też nie, bo przecież jakby potrzebowali pomocy to powinni
    poprosić. Robert ma w ogóle jakieś dziwne podejście do udzielania
    pierwszej pomocy. Na przykład uparcie twierdzi że dopóki pikawa nie
    stanie to nie używa się defibrylatorów. Swoją wiedzę zapewne opiera na
    filmach, bo nauka mówi co innego.

    --
    Shrek

  • 144. Data: 2021-07-16 15:20:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ty tak na serio?

    Tak.

    --
    Shrek

  • 145. Data: 2021-07-16 15:24:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2021 o 22:58, J.F. pisze:

    > Do strzalu. A potem juz wiedzieli.

    Pocisku wystrzelonego nie zawrócisz.

    > Sad byl w/g pismakow wlasnoscia szkoly.

    No to ten powód odpada. Ale może to był jakiś "społeczny obrońca
    szkolnego sadu". Skoro strzelał koło szkoły do cienia, to raczej zbyt
    mądry nie była w każdym razie.

    > Tylko troche dziwne, ze uczniowie po nocy na jablka chodzili i ze czegos
    > sie bali, jak samochod podjechal.

    Dziwić się możemy, ale to niewiele w głównym wątku zmienia. Może nie
    wolno im było opuszczać budynku i myśleli, ze ktoś ich złapie na tym.

    > "Wina jest elementem koniecznym do zaistnienia przestępstwa.
    > Zarzucenie sprawcy, że dokonał czynu zabronionego musi wiązać się z
    > koniecznością spełnienia kilku istotnych przesłanek.
    > Koniecznym elementem jest również możność przypisania sprawcy zamiaru
    > popełnienia konkretnego przestępstwa.
    > Zamiar ten jest określany jako bezpośredni albo pośredni przy
    > przestępstwach umyślnych.
    > W przypadku przestępstw nieumyślnych, czyn określony jest jako
    > lekkomyślność lub niedbalstwo [...]"

    Jeśli chodzi o zarzut nieumyślnego zabójstwa, to oczywistym jest
    niedopełnienie obowiązku identyfikacji celu i nie ma co nad tym
    dyskutować. Do "plamy" się nie strzela. Nie strzela się po ciemku, bo
    nie wie się, co jest w ciemności i pocisk, który nie trafi, albo
    przestrzeli cel może jeszcze kogoś zranić.

    Przedmiotem mojej wątpliwości jest zarzut nieudzielenia pomocy wobec
    braku pewności, że podejrzany wiedział w ogóle, że ktokolwiek jej
    potrzebuje, a jedynie wobec fakty, że na podstawie okoliczności
    zdarzenia mógł sądzić, ze jest tam ktoś, kto pomocy może potrzebować.

    --
    Robert Tomasik

  • 146. Data: 2021-07-16 15:30:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > potrzebuje, a jedynie wobec fakty, że na podstawie okoliczności
    > zdarzenia mógł sądzić, ze jest tam ktoś, kto pomocy może potrzebować.

    Pytano cię już o twoje zawody strzeleckie. Strzelacie, pocisk mija
    kulochwyt bo coś tam, słychać aaaaa, rozumiem że strzelacie dalej i
    macie to w dupie?

    --
    Shrek

  • 147. Data: 2021-07-16 15:38:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > miejsca wypadku.
    > Kiedy inni krzyczą, że ktoś jest ranny albo umiera, też można się oddalić,

    W tym wywodzie jest jednak ukryte jedno założenie - że w ogóle jest
    ranny. Mógł nie trafić nikogo, a ludzie zaczęli krzyczeć ze strachu,
    albo by uprzedzić, że tam są ludzie. Wówczas pomoc nikomu nie jest
    potrzebna. Mógł zabić, i w tym wypadku również zarzut nieudzielenia
    pomocy jest niedorzeczny.

    Przypominam, ze ja nie twierdzę, że oświetlający nie popełnił
    przestępstwa. Pomocnictwo do nielegalnego pozyskiwania zwierząt. Jakieś
    tam mataczenie. Ale nieudzielenie pomocy mnie dziwi po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 148. Data: 2021-07-16 15:51:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Jul 2021 15:38:50 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nieudzielenie pomocy mnie dziwi po prostu.

    Tak, świat jest pełen niewytłumaczalnych zjawisk.
    Przykładowo, od poniedziałku do piątku są cztery dni, a od piątku do
    poniedziałku tylko trzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 149. Data: 2021-07-16 16:00:08
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Co chyba nie wyklucza postawienia rowniez nizszego, ale moze rozumowal
    > podobnie - wyzszy wystarczy.

    Kto? I dlaczego tylko jeden zarzut. Ostatnio jest moda, żeby zarzucić
    wszelkie uchybienia, a co zrobi niezawisły od rozumu sąd to inny temat.

    BTW
    Masz duży problem z wysławianiem się na piśmie, i ze znakami przestankowymi!

    --
    'Tom N'

  • 150. Data: 2021-07-16 20:40:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bolanda to dziwna kraj.
    Dziś wzywałem 999 pogotowie do dziewczynki, która upadła na podwórku łamiąc rękę i
    nie chcieli wysłać karetki, bo... nie jestem
    rodzicem (jedynie sąsiadem), a matka dopiero w pośpiechu jechała z pracy.
    W sumie to dziecko mogłoby zejść gdyż cyt. "ale być może rodzic nie życzy sobie
    interwencji ratowników i będzie miał pretensję, że
    przyjechaliśmy".

    -----