  • 11. Data: 2009-07-22 12:21:30
    Temat: Re: strona www + jakie prawo
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "albert" <q...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:h46e6q$c0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Nie uwierzycie, ale wystarczy, że wasza strona jest w języku goethe'go a
    > już podpada pod prawo niemieckie, z wszelkimi tego konsekwencjami. U
    > niemców np. bardzo przywiązuje się wagę do plików impressum itp. które
    > m.in. identyfikują właściciela strony. Wydawało by się, że robiąc w np.
    > Polsce strony dla Polaków na polskim serwerze a tylko w języku niemieckim
    > (taki foch ;)) Niemcy nic do tego nie mają. Otóż nic bardziej mylnego o
    > czym boleśnie przekonała się pewna holenderska firma, która musiała
    > zapłacić ogromną karę właśnie za brak pliku impressum, chociaż stronki

    Przecież to jakiś absurd. Mając stronę w Polsce, będąc obywatelem Polskim w
    żadnym wypadku nie muszę sięinteresowac Niemieckimi przepisami normujacymi
    działanie mojej strony. Nie mam najmniejszego obowiązku znać niemieckiego
    prawa, nawet gdy moja strona jest także w niemieckiej wersji językowej

    Pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2009-07-22 12:50:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 13:21:30 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > normujacymi działanie mojej strony. Nie mam najmniejszego obowiązku znać
    > niemieckiego prawa, nawet gdy moja strona jest także w niemieckiej

    Nie taki absurd. Polskie prawo faktycznie obowiązku takiego nie nakłada.
    Ale skoro prawo niemieckie obowiązek taki nakłada (co do impressum -- to
    wiem, że to prawda, ale czy rozciąga się to na wszystkie
    niemieckojęzyczne serwisy -- w tym także szwajcarskie albo np. prowadzone
    przez kameruńską białą mniejszość), to trzeba sprawdzić w PPM jaka jest
    reguła kolizyjna.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 13. Data: 2009-07-22 13:35:24
    Od: "albert" <q...@v...pl>

> [...]
    > niemieckiego prawa, nawet gdy moja strona jest także w niemieckiej wersji

    Wiem, sam tak uwazam, pisze tylko o tym co przeczytalem... to bylo dawno
    wiec linka juz nie mam, ale pamietam dobrze :)
    generalnie sytuacja jest taka, ze w Polsce jest pelno przepisow (duzy %
    debilnych) i malo kto sie do nich stosuje. malo kto tez za nie
    odpowiada..chyba, ze na zasadzie "a gdzie masz ch...u czapeczke" - czyli jak
    komus podpadniesz. nauczeni takim podejsciem do prawa mamy potem spore
    problemy jesli tak zlewamy prawo za granica...

  • 14. Data: 2009-07-22 14:46:29
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > niemieckojęzyczne serwisy -- w tym także szwajcarskie albo np. prowadzone
    > przez kameruńską białą mniejszość), to trzeba sprawdzić w PPM jaka jest

    Jest jeszcze takie coś, jak jurysdykcja. I jej granice.

    Innymi słowy, hitlerowskie plemię może nas w dupę pocałować, o ile tylko
    nie pojawimy się na ich terenie, aby mogli nas fizycznie złapać.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 15. Data: 2009-07-22 17:21:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h45iki$ddj$1@news.onet.pl geres <g...@o...pl> pisze:

    > A czemu miałby żartować? Przecież może napisać:
    > "Uwaga. Jeżeli nie jesteś Polakiem nie wchodź na tę stronę."
    > Może nawet napisać to w kilku językach.
    Niech sobie pisze co chce.
    Kwestia znaczenia prawnego.
    Tak samo jak "Nie masz 18 lat, kliknij wychodzę". To nic nie znaczy.

    > BTW. Youtube niedawno zorganizowało coś podobnego i niektóre filmy
    > wyświetlają się tylko w niektórych krajach. A więc coś takiego da się
    > zorganizować :) ---
    Ograniczenia można zorganizować na różne sposoby (w sensie technicznym).
    Każdy łatwy do obejścia.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-07-22 17:27:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    przypadek <p...@g...pl> pisze:

    > A czemuż to Sąd nie mógłby żądać wydania logów? (dla uproszczenia
    > załóżmy że wszystko dzieje się w Polsce, serwery też).
    Ponieważ w przypadku powództwa cywilnego ciężar dowodu spoczywa na stronie
    pragnącej wywieść z niego skutek prawny. Czyli to powód ma się dowiedzieć
    własnym sumptem kogo chce pozwać i udowodnić zasadność sądowi (zob. KC).

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-07-22 17:31:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4708d$p27$1@news.onet.pl Przemek Lipski
    <W...@w...epf.pl> pisze:

> [...]
    > przepisami normujacymi działanie mojej strony. Nie mam najmniejszego
    > obowiązku znać niemieckiego prawa, nawet gdy moja strona jest także w
    Mówimy o terenie UE. Mogą obowiązywać różne idiotyczne konwencje, normy itp.
    Ale po co narażać się na takie cuda? Nie można to normalnie posadowić
    serwisu gdzieś na Pacyfiku albo w Afryce na przykład?

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-07-22 19:59:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 16:46:29 +0200, Patryk Włos napisał(a):

    > Jest jeszcze takie coś, jak jurysdykcja. I jej granice.
    >
    > Innymi słowy, hitlerowskie plemię może nas w dupę pocałować, o ile tylko
    > nie pojawimy się na ich terenie, aby mogli nas fizycznie złapać.

    Komentarz dość absurdalny, ponieważ są jeszcze porozumienia
    międzynarodowe, ustawa prawo prywatne międzynarodowe, a także art. 1096
    kpc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl