  • 11. Data: 2009-05-15 20:04:52
    Temat: Re: street view i światowy "ciemnogród"
    Od: zizi <z...@o...pl>

    > Czy te dostępnie obecnie są robione co metr?\ Ja osobiście jestem
    > przeciwny temu "street view", a to tylko dlatego, że google robi z
    > danymi co chce.
    > Są marionetką rządu usa.

    no cos Ty, to przeciez spisek syjonistow :P

    > I co ci w tym przeszkadza? Jak chcesz do kogoś pójść to chyba wiesz jak
    > trafić (numer bloku i mieszkania).

    chodzilo mi o pewiem poziom absurdu

    > Chłopie, jak zakład gazowy, czy energetyczny męczy Cię spamem? Wiesz co
    > to spam?

    dokladnie wiem co to jest spam i chodzilo mi o banki, operatorow kom.,
    reszte wymienilem jako posiadaczy naszych danych...

  • 12. Data: 2009-05-15 20:12:23
    Temat: Re: street view i ?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    zizi wrote:

    > chodzilo mi o pewiem poziom absurdu

    Największym chyba poziomem absurdu wykazali się Obrońcy Praw Danych
    Osobowcyh przy majstrowaniu przy Prawie telekomunikacyjnym i zapisach
    dot. spisów abonentów. Zamiast, jak jest to w całym cywilizowanym
    świecie, zastosowac opcję opt-out (kto nie chce być umieszczony w spisie
    niech złozy oświadczenie), zastosowano opt-in (kto chce być w spisie,
    niech złoży oświadczenie).

    Skutek? Pobiliśmy chyba światowy rekord Guinessa w grubości, a raczej
    cienkości książek telefonicznych.

    M.

  • 13. Data: 2009-05-15 22:49:40
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-15 22:12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > niech złoży oświadczenie).
    > Skutek? Pobiliśmy chyba światowy rekord Guinessa w grubości, a raczej

    tutaj akurat się zgadzam z OPDO, jak ktoś chce umieścić moje nazwisko i
    nr telefonu w wielkiej bazie spamowej to ma się mnie najpierw spytać.

    Zresztą pewien jesteś że tak było? Bo mnie orange poinformowało, że ma
    zamiar umieścić moje dane osobowe ww książce tel. i jak mam coś
    przeciwko to muszę ich powiadomić (co zrobiłem)

  • 14. Data: 2009-05-16 07:39:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    PlaMa wrote:

> [...]
    > zamiar umieścić moje dane osobowe ww książce tel. i jak mam coś
    > przeciwko to muszę ich powiadomić (co zrobiłem)

    Ta procedura obowiązuje w przypadku nie-konsumentów czyli abonentów
    biznesowych. IMHO powinna obowiązywać w każdym przypadku. Podczas
    zawierania umowy i tak się Ciebie o to pytają i pytali 5, 10 czy 15 lat
    temu.
    A do czego służy książka telefoniczna, nie muszę chyba opowiadać :-)

    M.

  • 15. Data: 2009-05-16 07:45:14
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> pisze:

> [...]
    > spisie, niech złoży oświadczenie).
    >
    > Skutek? Pobiliśmy chyba światowy rekord Guinessa w grubości, a raczej

    A nie można tak: Udowodniliśmy "światu" ilu ludziom *zależy* na tym by
    się znaleźć w książce telefonicznej gdzie "każdy nieznajomy/telemarketer"
    może ich znaleźć.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie chwytaj lamparta za ogon, ale jeśli chwyciłeś - nie puszczaj!

  • 16. Data: 2009-05-16 08:02:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > A nie można tak: Udowodniliśmy "światu" ilu ludziom *zależy* na tym by
    > się znaleźć w książce telefonicznej gdzie "każdy nieznajomy/telemarketer"
    > może ich znaleźć.

    Nie sądzę. Po prostu 80 % pań z Gdańska znowu ma powody do narzekań, że
    "oni" nic nie robią i nic nie można w książce znaleźć.

    W zasadzie od zawsze ktoś musiał myśleć za przeważającą część
    społeczeństwa. Kiedyś role tę wypełniał car, później plenum KC PZPR :)

    Obecnie wszystki się zdecentralizowało i odpowiedzialnych są setki,
    m.in. pan GIODO, którego ta rola chyba przerasta.

    M.

  • 17. Data: 2009-05-16 16:03:23
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-16 09:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > biznesowych. IMHO powinna obowiązywać w każdym przypadku. Podczas
    > zawierania umowy i tak się Ciebie o to pytają i pytali 5, 10 czy 15 lat

    Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem, to muszę się z Tobą całkowicie NIE
    zgodzić, domniemane przyzwolenie na publikowanie moich danych
    teleadresowych jest absolutnie niedopuszczalne.

    IMO powinno wyglądać to tak: Czy chce Pan by Pana dane były umieszczone
    w naszej książce telefonicznej? i jeżeli przyszła odpowiedź - nie lub
    nie przyszła wcale znaczy to, że nie mogą korzystać z moich danych.

    > A do czego służy książka telefoniczna, nie muszę chyba opowiadać :-)

    Do czego? Bo wszyscy, którzy powinni znać mój numer telefonu otrzymali
    już ten numer ode mnie, innych niech nie interesuje.

    > M.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 18. Data: 2009-05-16 16:04:48
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-16 10:02, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Nie sądzę. Po prostu 80 % pań z Gdańska znowu ma powody do narzekań, że
    > "oni" nic nie robią i nic nie można w książce znaleźć.

    Może ktoś podać mi przykład po co zwykły szary kowalski miałby chcieć by
    jego numer był w takiej książce?

  • 19. Data: 2009-05-16 17:04:29
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2009-05-16 09:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > Do czego? Bo wszyscy, którzy powinni znać mój numer telefonu otrzymali
    > już ten numer ode mnie, innych niech nie interesuje.

    A słyszałeś o takiej (bezpłatnej) usłudze, co się nazywa "zastrzeżenie numeru"?

    Piotr

  • 20. Data: 2009-05-16 19:25:40
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 19:04:29 +0200, PiotRek napisał(a):
    /.../
    > A słyszałeś o takiej (bezpłatnej) usłudze, co się nazywa "zastrzeżenie
    > numeru"?

    Sporo ludzi takich nie odbiera...