  • 11. Data: 2009-10-10 20:27:19
    Temat: Re: strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon pisze:

    > 2. a czy ulotki wlozone za wycieraczke naleza do ciebie? w jakich
    > okolicznosciach stales sie ich wlascicielem? czy celowe zalozenie

    W okolicznościach włożenia ich za wycieraczkę przez Świętego Mikołaja ;)

    A poważniej: porzucenie z zamiarem wyzbycia się.

    > blokady na kolo tez oznacza ze stajesz sie jej wlascicielem?

    Patrz wyżej.

    > 3. moga zabronic wkladania ulotek jest jest to:

    Nie, nie mogą. Mogą natomiast, skoro jest to parking strzeżony, pilnować
    pojazdów, żeby nikt ich nie "obmacywał". Ewentualnie zareagować jak na
    każde inne zaśmiecanie.

    > a. sprzeczne z dobrymi obyczajami

    ROTFL

    > b. zawarte w regulaminie korzystania z parkingu

    Litości... Korzystającymi z parkingu są parkujący. A nie roznoszący ulotki.

  • 12. Data: 2009-10-10 20:30:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Ludziom nie dogodzi... Strażnik chciał dbać o to, abys nie dostawał "spamu".

    Sęk w tym, że nie jemu o tym decydować. I co to za zwyczaje - obmacywać
    cudze samochody? A jakby uszkodził wycieraczkę, hmm?

> [...]
    > miejskiej etc) to mamy:
    >
    > Art. 63a.KW § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie
    > przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek
    > albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego
    > tym miejscem, podlega karze, ograniczenia wolności albo grzywny.
    > § 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów
    > stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500
    > złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    O, i to jest właściwe podejście - wezwać policję, a w ostateczności
    (jeśli sprawca wykroczenia nie chce ujawnić swojej tożsamości) dokonać
    zatrzymania obywatelskiego i przekazać policji.

    Ale jeśli właściciel samochodu nie będzie miał pretensji o reklamy, to
    sprawa upadnie, bo nie będzie szkodliwości społecznej.

  • 13. Data: 2009-10-10 20:31:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Nie ma to nic do tego, czy jest publiczny czy nie. Sklep też jest publiczny,
    > a mogą zakazać palić tytoń. Problem w egzekwowaniu zakazu roznoszenia

    Nie mogą. Muszą.

  • 14. Data: 2009-10-10 20:32:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tengawa agawa pisze:

    > pytanie tylko skąd ulotkarz ma wiedziec że jest jakis regulamin?
    > przy okazji, nie jestem ulotkarzem :) ale wkurzyło mnie jak wracam ze
    > sklepu i widzę że gościu idzie i hurtem wyciaga ulotki, w tym z mojego
    > samochodu.

    Ulotki nie ulotki - jakim prawem on w ogóle coś przy Twoim samochodzie
    manipuluje? Przecież może coś uszkodzić, jak np. zbyt energicznie te
    ulotki wyszarpnie.

  • 15. Data: 2009-10-10 20:34:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Zakładając, że ten przedmiot to była rzecz tobie darowana to tak, masz
    > rację. Ale jeśli to tylko informacja, ogłoszenie, w dodatku umieszczona w
    > miejscu do tego nieprzeznaczonym to nie dość, że ulotkarz łamie prawo, to
    > jeszcze nie łamie prawa ochrniarz, bo ulotka nie stanowi twojej własności.

    Ale to miejsce to był samochód - nie będący własnością sklepu. Ergo -
    nie sklepowi decydować, czy jest to miejsce na umieszczanie ogłoszeń czy
    innych ulotek, tylko właścicielowi samochodu.

    Przy Twoim rozumowaniu ochroniarz miałby prawo łazić ze sprajem i
    zamalowywać reklamy wymalowane na samochodach przez ich właścicieli ;)

  • 16. Data: 2009-10-11 10:14:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tengawa agawa wrote:
    > czy jest dozwolone, zeby z mojego samochodu wyciagał ulotki?
    > tłumaczy że ten co wkałdał nie otrzymał pozwolenia sklepu.
    > miom zdaniem jeśli juz to obaj dzialają nie fair, a bardziej nie fair
    > jest strażnik.
    > wyciąga coś co juz nalezy do mnie, bo ten co wkładał za szybę
    > przeznaczył to dla korzystającego z samochodu.
    >
    > poza tym jakim prawem moga zabronic wkładania ulotek, jest to parking,
    > który jest ogólnie dostępny, z pewnościa budowa parkingu była
    > elementem zgody na postawienie hipermarketu.

    brawa dla tego pana, jeszcze mogliby pałą po grzbiecie śmieciarzy cholernych
    potraktować.

  • 17. Data: 2009-10-11 20:20:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > brawa dla tego pana,

    Się uśmieję, jak taki nadgorliwiec wyrwie ci kiedyś wycieraczkę razem z
    ulotkami ;->

    > jeszcze mogliby pałą po grzbiecie śmieciarzy
    > cholernych potraktować.

    Czy wyprasowałeś już swoją brunatną koszulkę? Czerwono-biało-czarna
    opaska z symbolem Słońca też czysta?

  • 18. Data: 2009-10-12 10:18:33
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ochroniarz powinien roznoszącego - niezależnie od tego, czy zgodę marketu
    > ma, czy nie - ująć i oddać w ręce organów ścigania jako sprawcę
    > wykroczenia z art. 63a kw. Wyciągać ulotek z za wycieraczki nie ma prawa,
    > bo nie są jego.

    A kierowcy muszą zaprzestać korzystania ze swoich samochodów by cudza ulotka
    umieszczona pod wycieraczką czasem nie przemieściła się ???

    <rotfl>

  • 19. Data: 2009-10-12 18:37:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości

    > A kierowcy muszą zaprzestać korzystania ze swoich samochodów by cudza
    > ulotka umieszczona pod wycieraczką czasem nie przemieściła się ???

    Od chwili włożenia za wycieraczkę ta ulotka należy do osoby dysponującej
    samochodem.

  • 20. Data: 2009-10-12 21:58:30
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Od chwili włożenia za wycieraczkę ta ulotka należy do osoby dysponującej
    > samochodem.

    Ale samochód stoi na cudzym terenie i może też już zmienił w związku z tym
    właściciela?

    Obszar pomiędzy wycieraczka a szybą jak najbardziej należy do właściciela
    parkingu,
    a czy siła z jaką dociska wycieraczka kartkę ma znaczenie? Bo samochód stoi
    na asfalcie to
    może też ten asfalt jest już także kierowcy?

    Wspaniale że ochroniarz wyjął ten spam z za wycieraczki, a autor tego wątku
    niech
    sobie w inny sposób reklamuje swoje usługi.