  • 11. Data: 2010-01-11 15:51:11
    Temat: Re: stłuczka tajniaków z taxi - wina tajniaka
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 15:45:30 +0100, Amir napisał(a):

    > pewnie cofna koncecje znając zycie
    >
    > szkoda rodziny tylko, ale coz zycie...

    Szkoda to by była jakby kogoś zabił. Wycofanie z ruchu zawodowego kierowcy,
    który jeździ mocno wczorajszy, to szczęście dla innych użytkowników dróg.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 12. Data: 2010-01-11 16:03:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Szkoda to by była jakby kogoś zabił. Wycofanie z ruchu zawodowego
    > kierowcy,
    > który jeździ mocno wczorajszy, to szczęście dla innych użytkowników dróg.

    Czy tak mocno? To tylko wykroczenie - jak jazda po trzezwemu z nadmierna
    predkoscia.
    Oczywiscie nei wiadomo ile mial o/oo jak wsiadal za to kolko.... - no ale
    tego mu nie udowodnia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-01-11 16:04:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 11 Sty, 14:33, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > to wszystko wyj snia,

    co najwyzej czesciowo wyjania

    > a tajniak si upiek o

    a to niby dlaczego? podpisal jakies "lewe" oswiadczenie? bo jesli
    policjanci spowodowali kolizje to sa winni, naprawa taxi powinna byc w
    ich OC, a on powinien odpowiadac tylko za jazde pod wplywem...

    WS

  • 14. Data: 2010-01-11 17:02:22
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 17:03:21 +0100, SDD napisał(a):

    > Czy tak mocno? To tylko wykroczenie - jak jazda po trzezwemu z nadmierna
    > predkoscia.

    Mam wrażenie, że sankcje są dotkliwsze. Bo chyba nie jest tak, że za 0,18
    mg/l (circa 0,36 promila) dostanę dwie stówy mandatu i po sprawie? I wcale
    nie pytam złośliwie - zostałem wyszkolony w przekonaniu, że przekroczenie
    nawet pierwszego progu to zbrodnia, za którą traci się prawo jazdy i
    dostaje solidną grzywnę.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 15. Data: 2010-01-11 18:15:29
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Sprawa nietypowa, otoz w taxi wjechał nieoznakowany policyjny samochód,
    > wina oczywiście tajniaka
    >
    > Zaraz zjechali się inni, i zaczeli od badania alkomatem
    > taxiiarza, wyszło 0.18, drugi raz 0,14
    >
    > w Polsce jest od 0,2 wykroczenie.
    >
    > Zaproponowali aby podpisał ugode dostanie tylko 400zł
    > mandat i zabiora na pół roku prawko, taksiarz wystarczony
    > nie zna się na przepisach, taki bidny chłopek, roztropek z niego,
    > podpisał nie wie nawet co, byle dali mu spokoj, prawko zabrali.

    Nie potrzebnie sie przyznawal!
    Przyznal sie podpisal sie pod swoja wina, dziekuje.
    A policjant - tajniak byl sprawdzony alkomatem? Nie... ooo no prosze a ja
    widzialem, ze ledwo wysiadl z samochodu o wlasnych nogach...
    95% skazanych to ci co sami sie przyznali.

  • 16. Data: 2010-01-11 18:20:16
    Temat: Re: st3uczka tajniaków z taxi - wina tajniaka [ort]
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly pmlb nabazgrału:

> [...]
    > a ja widzialem, ze ledwo wysiadl z samochodu o wlasnych nogach...
    > 95% skazanych to ci co sami sie przyznali.

    Oczywiście masz na to jakiegoś linka i zaraz się z nim z nami
    podzielisz, prawda?

    --
    tbr

  • 17. Data: 2010-01-11 18:38:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wina oczywiście tajniaka
    >
    > Zaraz zjechali się inni, i zaczeli od badania alkomatem

    Ale ustal, w jakich to było jednostkach. No bo nawet zastraszony taksiarz
    podpisał coś, to tak, czy inaczej to idzie do sądu, a tam ktoś by zauważył,
    żę 0,18 to niej, niż 0,20 - o tolerancji urządzenia nie wspominając.
    > czy sprawa jest do odratowania jakos?

    Przede wszystkim bierze się pod uwagę to 0,18. Pewnie było to w mg/l, a nie
    w promilach i stąd problem.

  • 18. Data: 2010-01-11 20:42:00
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Amir pisze:

    > szkoda rodziny tylko, ale coz zycie...

    Mógł myśleć zanim wsiadł za kółko.
    W sylwestra musiałem bardzo awaryjnie udać się w miejsce oddalone o
    niecałe 4km od domu. Jako, że miałem 2 browarki już spożyte wykonałem
    jeden magiczny telefon po TAXI i za śmieszne 33zł za kurs załatwiłem temat.

    Gdybym wsiadł do auta, gdybym....... , gdybym.......... , gdybym nie daj
    Boże zabił kogoś, kto imprezując w Nowy Rok wlazłby mi pod auto .......

    Czy warto ryzykować?

    Jak napisałem. 33zł załatwiło temat, więc biorąc przykład z siebie nie
    mam litości dla pijanych za kierownicą.

    Dożywotnio zabierać prawko i konfiskować auto ... za głupotę.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 19. Data: 2010-01-11 21:28:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Aga R pisze:

    > no własnie i czy na pewno tak powinno byc?
    >
    > BTW: Pisze z innego konta
    >
    > Powiedziano mu, ze ma podpisac jakis kwitek, ze nie ma roszczen do policji
    >
    > to mnie zaskoczylo troche, od kiedy policja kaze cos takiego podpisywac

    Zapewne "prywatna inicjatywa" funkcjonariuszy.

    Radiowozy nie mają AC i policjanci płacą za spowodowane wypadki z
    własnej kieszeni (tzn. maks chyba trzymiesięczna pensja).
    W każdym razie są żywotnie zainteresowani tym, żeby ich własne wypadki
    wziął na siebie ktoś inny.

  • 20. Data: 2010-01-11 21:50:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Radiowozy nie mają AC i policjanci płacą za spowodowane wypadki z własnej
    > kieszeni (tzn. maks chyba trzymiesięczna pensja).

    Coś tam wiesz, ale nie do końca. Radiowozy AC nie mają, za to policjanci
    mają własne OC, z którego jest pokrywana odpowiedzialność do tych 3 pensji.
    Powyżej dochodzić Policja może roszczeń przy celowym działaniu policjanta
    albo gdyby był pod wpływem alkoholu. Trudno mi powiedzieć, co to za dziwna
    inicjatywa ze strony policjantów, by od poszkodowanego przyjmować
    oświadczenie, że nie rości sobie pretensji. Jeśli faktycznie takie
    zdarzenie miało miejsce, to jest co najmniej wątpliwe moralnie, a nawet
    przy odrobinie inwencji mogłoby zahaczać po prostu o korupcję. Policjant na
    miejscu kolizji wykonuje czynności służbowe no i taką quasi darowiznę
    roszczenia spokojnie można uznać za korzyść materialną. to tak jakby od
    sprawcy kolizji zarządać wymalowania komisariatu w zamian za niższy mandat.