  • 1. Data: 2007-09-13 07:42:34
    Temat: staz w urzedzie, pytanie
    Od: "Darek" <y...@i...pl>

    Witam,

    Moja narzeczona skończyła w tym roku studia i rozpoczeła półroczny staż w
    urzędzie. Czy jest on wliczany do stażu pracy? W tym momencie ma ona chyba 8
    lat zaliczone na poczet stażu pracy, prawda?. Z tego co wiem zatrudniający
    na staż nie płaci składek zus, czy można samemu opłacać a później przy
    zatrudnieju na stałe zrezygnować z tego?

    pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2007-09-13 09:50:51
    Temat: Re: staz w urzedzie, pytanie
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > na staż nie płaci składek zus, czy można samemu opłacać a później przy
    > zatrudnieju na stałe zrezygnować z tego?

    nie jest wliczany, nie ma 8 lat, bedzie je miala, jak bedzie miala cokolwiek
    przepracowane i wtedy te 8 sie dodaje. na stazu ZUS placony jest przez PUP
    :)

  • 3. Data: 2007-09-13 10:09:05
    Od: "Darek" <y...@i...pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > nie jest wliczany, nie ma 8 lat, bedzie je miala, jak bedzie miala
    cokolwiek
    > przepracowane i wtedy te 8 sie dodaje. na stazu ZUS placony jest przez PUP
    > :)

    Aha, aha dzięki :) A co to znaczy 'cokolwiek' ? To znaczy, że jak podpisze
    umowę o pracę to przy rozliczaniu np. urlopu będzie już liczone 8 lat +
    okres przepracowany na umowę ?

    pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2007-09-13 10:13:42
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Aha, aha dzięki :) A co to znaczy 'cokolwiek' ? To znaczy, że jak podpisze
    > umowę o pracę to przy rozliczaniu np. urlopu będzie już liczone 8 lat +
    > okres przepracowany na umowę ?

    tak, z momentem podpisania umowy o prace bedzie miala doliczane te 8 lat -
    patrz kodeks pracy

  • 5. Data: 2007-09-13 10:17:00
    Od: "Darek" <y...@i...pl>

    > tak, z momentem podpisania umowy o prace bedzie miala doliczane te 8 lat -
    > patrz kodeks pracy

    Dziękuje.

    pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2007-09-13 15:10:38
    Od: "Fatrix" <fatrix[{@}]poczta.neostrada.pl>

    Witam,

    Ja się podepnę - mam powiązane pytanie:

    Czy będąc na stażu muszę wybrać OFE?

    W UP powiedzieli, że moge ale nie muszę - jak chcę.

    W ostatnim czasie jdnak zaczęli do firmy wydzwaniać przedziwni
    przedstawiciele OFE i wmawiać, że jak jestem na stażu to muszę obowiązkowo
    zgodnie z ustawą wybrać OFE do 7 dni i że jeśli nei wierzę to w ZUSie żebym
    pytał.

    Zadzwoniłem do ZUS, przełączenie, kolejne przełączenie, kolejne przełaczenie
    i info że co ja sobie myślę %$^$%^ że jeszzce nei wybrałem OFE.

    Jak to w końcu jest...

    I jaki OFE polecacie?

    Pozdrawiam
    fatrix