  • 1. Data: 2004-12-02 10:25:51
    Temat: stawianie slupkow na parkingu osiedlowym
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    Czesc,

    mam pytanie dotyczace kwestii jak w temacie. Chodzi o prawne mozliwosci.

    Rysunek sytuacyjny:
    http://img35.exs.cx/img35/8026/89-parking.jpg
    Czyli sa dwa budynki, rownolegle do 1 z nich jest parking, ktory potem
    przechodzi w mniejszy parking i garaze przy drugim budynku (pomiedzy nimi).
    Ten mniejszy parking jest wystarczajaco duzy, aby wzdluz przeciwleglej do
    garazy krawedzi parkowaly samochody. I odkad pamietam (20kilka lat) zawsze
    tam parkowaly, zreszta jak i w innych miejscach do tego mozliwych. Niestety
    mamy paru dziwnych sasiadow, ktorzy, a to postawia rzad klombow z cembrowin
    studziennych (kolka wzdluz parkingu), a to jakies kloce betonowe na
    dojazdach i slupki, czy tez 2 miejsca dla inwalidow, z ktorych jedno jest
    zajmowane przez goscia w pelni sprawnego, ale z "jakims" rzekomym
    inwalidztwem, a drugie zawsze jest wolne. Ale nie o tym chcialem pisac.
    Kwestia taka, ze jeden z nich (pewien doktor nauk jakichstam) ma garaz -
    ostatni wzdluz parkingu. Gosc posiada opla corse (jak kazdy wie - jeden z
    najkrotszych samochodow) i nie potrafi wyjechac ze swojego garazu (na
    rysunku zaznaczylem, jak inni wyjezdzaja za garazow - niebieska linia - i
    udaje im sie nawet stara toyota carina II - ponad 4metrowa - bez zadnego
    problemu i nigdy nie mieli pretensji do nikogo).

    Otoz jegomosc ow potrafil ludziom, ktorzy parkowali na przeciwko jego
    garazu, skladac lusterka, rozkladac wycieraczki, czasem potrafic zderzakiem
    auto itd itp. Jakis rok temu postawil tam slupki dwa. Jeden ktos jakims
    starem przestawil i dalej sie dalo tam parkowac. Teraz postawil znow drugi
    slupek, a pomiedzy nimi lancuch rozciagnal.

    Pytanie:

    jakie sa procedury regulaminowe, prawne itd, dzieki ktorym udalo mu sie
    postawic takie slupki? Co musial przedstawic administracji, jakie papiery na
    to musial miec? Co i jak sprawdzic, czy odbylo to sie w zgodzie z prawem?
    Jakie sa mozliwosci prawne ukrocenia jego samowoli?
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2004-12-02 11:23:30
    Temat: Re: stawianie slupkow na parkingu osiedlowym
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > to musial miec? Co i jak sprawdzic, czy odbylo to sie w zgodzie z prawem?
    > Jakie sa mozliwosci prawne ukrocenia jego samowoli?

    Pytanie : do kogo nalezy teren i kto nim administruje : wspolnota,
    spoldzielnia itp

    Fantom

  • 3. Data: 2004-12-02 12:02:58
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > Pytanie : do kogo nalezy teren i kto nim administruje : wspolnota,
    > spoldzielnia itp

    Spoldzielnia mieszkaniowa Energetyk we Wroclawiu.
    --
    Olleo

  • 4. Data: 2004-12-02 12:52:49
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Spoldzielnia mieszkaniowa Energetyk we Wroclawiu.

    No to musla poprosic o to zarzad spoldzielni (ewentualnie w razie odmowy
    rade nadzorcza lub nawet walne zgromadzenie). Jak wyrazila zgode to
    praktycznie juz mogl to zrobic. Nawet chyab jakby to nie bylo zgodne z
    prawem budowlanym itp to juz sm dala ciala. gosciu w sumie tylko wnioskuje a
    spoldzielnia wykonuje

    Fantom

  • 5. Data: 2004-12-02 12:55:09
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

> [...]
    > praktycznie juz mogl to zrobic. Nawet chyab jakby to nie bylo zgodne z
    > prawem budowlanym itp to juz sm dala ciala. gosciu w sumie tylko wnioskuje

    Dzieki, czyli telefon do spoldzielni. A jak sprawdzic, czy zgodne z prawem
    budowlanym?
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2004-12-02 13:56:16
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Dzieki, czyli telefon do spoldzielni. A jak sprawdzic, czy zgodne z prawem
    > budowlanym?

    A to juz chyba wiecej szukania. Tzra przewalic sie przez prawo szukajac
    roznych odleglosci (od budynku itp), warunklow przecipozarowych (aby np
    straz mogla dojechac) i tym podobnych rzeczy

    Fantom