  • 1. Data: 2007-01-18 17:53:26
    Temat: 'stary' Kodeks K. a uzyskanie programu od os. nieuprawnionej
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    W ramach ogolnokrajowej histerii prawno-informatycznej mam
    nastepujaca zagwozdke:

    Zalozmy teoretycznie, ze osobnik NN nabylbyl w roku 1990 od
    osoby nieuprawnionej, potocznie zwanej piratem, program komputerowy.

    Może ktoś pamięta, czy w poprzednim Kodeksie Karnym byl zapis
    analogiczny do obecnego art 278 par 2? Tzn w oryginalnym z roku 69
    napewno nie, ale moze jakas nowele zrobili, ktora mi umknela?

    Bo chyba slusznie rozumuje, ze skoro 'nowy' kodeks, ktory penalizuje
    uzyskanie, jest dopiero z r 1997 to programow nabytych przed jego
    wejsciem mozna miec skolko ugodno i nie bac sie ryzyka odpowiedzialnosci
    karnej?

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 2. Data: 2007-01-18 17:59:24
    Od: JK <n...@D...o2.pl>

    Michal Zapalowski napisał(a):
> [...]
    > uzyskanie, jest dopiero z r 1997 to programow nabytych przed jego
    > wejsciem mozna miec skolko ugodno i nie bac sie ryzyka odpowiedzialnosci

    Prosta odpowiedź : została ogłoszona abolicja, wszystkie programe które
    ktoś posiadał (a nie stworzone) przed jej datą zostały uznane za legalne.

    J.K.

  • 3. Data: 2007-01-18 20:47:28
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > uzyskanie, jest dopiero z r 1997 to programow nabytych przed jego
    > wejsciem mozna miec skolko ugodno i nie bac sie ryzyka odpowiedzialnosci

    Od 1994 roku scigalo sie to z ustawy o prawach autorskich. Wczesniej nie
    bylo penalizowane.

    Cezar

  • 4. Data: 2007-01-18 20:55:24
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Użytkownik "JK" <n...@D...o2.pl> napisał:

    > Prosta odpowiedź : została ogłoszona abolicja, wszystkie programe które
    > ktoś posiadał (a nie stworzone) przed jej datą zostały uznane za legalne.

    A o podstawe tego twierdzenia moge prosic? Bo w prawie autorskim
    z r.1994 w samej rzeczy byl taki zapis (art 124 p.3) ale potem jakas
    'niewidzialna reka rynku' go skreslila i juz chyba niestety nie obowiazuje.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de