  • 11. Data: 2011-05-19 23:18:36
    Temat: Re: stacje franczyzowe, a źródło paliwa
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Czy orientuje się ktoś, czy franczyzowe stacje benzynowe są zobowiązane do
    > zakupu paliw u swoich koncernów "matek"? Konkretnie czy stacja z logiem
    > ORLEN musi zaopatrywać się w paliwa w Orlenie? Jeśli tak, to co grozi
    > stacji która część paliwa kupuje z innych źródeł?

    Ja znam przypadek stacji benzynowej, którą posiada lokalny pan Zdziś, paliwo
    chrzci czym wlezie (przesadzam, ale czymś tam chrzci... dwa razy po tym
    paliwie Polonez nie chciał jechać, więc to już musi być masakra). Dnia
    pewnego zafranczyzował się w sieci XXX. Paliwo bez zmian. Markę ma już chyba
    4 lata.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 12. Data: 2011-05-19 23:47:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    Przyczyny tego, że hurtownik sprzedaje taniej paliwo od rafinerii mogą być
    różnorakie i niekoniecznie zwiazane z jakimiś oszustwami. Jak duża
    hurtownia negocjuje kontrakt na dostawę paliwa z rafinerii przez kilka lat
    i kilka wagonó tygodniowo, to zawsze wytarguje niższą cenę, niż detalista,
    co przyjedzie po jedną cysternę. No i taniej jest przywieść pociąg cały,
    niż jeden samochód - w przeliczeniu na litr oczywiście. Rafineria może
    również celowo stosować ceny zaporowe u siebie, bo wolą handlować na
    wagony, niż na kanistry. I tak ktoś przecież ich paliwo kupi, a po co mają
    sie "bujać" z detalistą pod bramą. No i hurtownicy mogą

  • 13. Data: 2011-05-20 00:40:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin cbnet

    > Dokładnie ktoś "wtajemniczony" identycznie mi to objaśniał.

    A nie objaśnił Ci jak należy cytować w usenecie?

  • 14. Data: 2011-05-20 04:37:20
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-19 23:36, venioo pisze:
    > W PL sa tylko 2 (nie liczac ruskiego LUK Oil)zrodla paliwa, i zadnen z
    > koncernow nie wlazi sobie w parade.

    Gdańsk, Płock, Trzebinia...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2011-05-20 04:59:05
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "=Marcos="
    <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:ir48d0$2gc$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > nie chciał jechać, więc to już musi być masakra). Dnia
    > pewnego zafranczyzował się w sieci XXX. Paliwo bez zmian.

    Jedna rzecz chrzczenie, druga inwestycje w sprzet. Bo jesli ma zasyfione
    zbiorniki z ktorymi nic nie robi, to takie cuda tez moga sie dziac, mimo
    zalania do nich normalnego paliwa.

    Tmek

  • 16. Data: 2011-05-20 06:29:07
    Od: "MW" <M...@z...pl>

    > Otóż nie masz zupełnie racji.
    >
    > Skąd brałyby paliwo inne stacje niż Lotos i Orlen?

    Z Lotosa i Orlenu?
    --
    MW

  • 17. Data: 2011-05-20 07:29:11
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    NIE.

    Zgaduj dalej.

    --
    CB

  • 18. Data: 2011-05-20 07:32:20
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Trzeba brać przykład z lepszych, a nie z gorszych.

    Twoi idole w tym względzie to bydło i ciemna masa
    w porównaniu z tymi od których JA biorę przykład.

    Zapamietaj TO! ;)

    --
    CB

  • 19. Data: 2011-05-20 07:40:10
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    cbnet pisze:
    > Trzeba brać przykład z lepszych, a nie z gorszych.
    >
    > Twoi idole w tym względzie to bydło i ciemna masa
    > w porównaniu z tymi od których JA biorę przykład.
    >
    > Zapamietaj TO! ;)

    Być nawalonym o 9 rano... Cóż, bywa. Ciężka sprawa. Polecam wizytę u
    specjalisty.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.