  • 51. Data: 2011-03-30 19:20:47
    Temat: Re: sprzedaz z USA produktow z dystrybutorami w PL umowa patentowa itp
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    > wyczytalem takie cos...
    > http://www.eporady24.pl/wylaczny_dystrybutor_a_wolny
    _rynek,pytania,9,43,753.html

    > hmmmmmmm

    No wlasnie napisz im ze nie jesteres dystrybutorem a resaereler i poslij
    ich na drzewo bo szukaja jelenia .

  • 52. Data: 2011-03-30 20:19:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bartek wrote:
    > Witam.
    > mam pytanie, sprowadzilem sobie ze stanow kilka produktow firmy OPI
    > np.
    ciach

    > czy zapis na stronie ze produkt sprzedawany tylko do krajow poza unia
    > eu bedzie stosowny i sie wybronie w tej sytuacji ?

    a może jednak skoro zarabiasz na tym sporo gotówki i pewniekiem chcesz dalej
    zarabiąć, odżałować kilkaset złotych i zatrudnić prawnika specjalizujacego
    sie w takich sprawach.

    Pismo przedstawione wygląda na z lekka dęte.

    Może prawnik doradzi ci wystapienie z kontr wnioskiem do nich np o próbę
    zastraszenia.

  • 53. Data: 2011-03-30 21:21:08
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2011-03-30 22:19, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    >
    > Pismo przedstawione wygląda na z lekka dęte.
    >
    > Może prawnik doradzi ci wystapienie z kontr wnioskiem do nich np o próbę

    ta... pewnie zarabiam miliony gdybym zarabial to bym nie pisal tutaj na
    forum...

    kazdy orze jak moze u szuka zrodla zarobku tak samo ja zrobilem... i
    proboje robic nie ma z tego nie wiadomo jakich kokosow ale staram sie
    pozyskac skads fundusze na zycie

  • 54. Data: 2011-04-05 09:24:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011, Zakarm wrote:

    > ale musieli by byc oddzialem firmy zeby miec kompetencje do jego
    > egzekwowania.

    Zniosłeś art.95 KC ;)
    Niemal na pewno, jeśli rzeczywiście dają *tak* wielkie uprawnienia
    umowne (wyłączność), to przy okazji udzielają przedstawicielstwa
    do reprezentacji w zakresie objętym umową.

    > Zabronic uzywania znaku lub zadac tego moze tylko producent
    > i jego wlasciciel czyli firma ze stanow w twoim wypadku.

    Ale nie zaprzeczysz, że mogą to robić przez przedstawiciela?

    Rzecz jasna, abstrahuję od meritum sporu, bo tu jest paczka
    wątpliwości w obie strony.

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2011-04-05 09:34:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Mar 2011, januszek wrote:

    > bartek napisa?(a):

    > Co konkretnie masz na mysli? Jest znak. Znak jest chroniony.

    Ale to znaczy tylko tyle, że NAKLEJAĆ (również: powielać itede)
    go może ten kto ma prawo.
    O ile dobrze rozumiem, właśnie taki przypadek mamy przed nosem.

    LEGALNIE oznakowany towar.

    > W USA i w EU. Tyle.

    To znaczy, że jak tego znaku nie zdrapiesz w momencie odebrania
    towaru od "uprawnionego" to popełniasz przestępstwo?
    Wiesz ilu ludzi, chodzących z napisami "Levis" na pewnnej cennej
    części ciała powinno iść siedzieć? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2011-04-05 13:45:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Ale to znaczy tylko tyle, że NAKLEJAĆ (również: powielać itede)
    > go może ten kto ma prawo.
    > O ile dobrze rozumiem, właśnie taki przypadek mamy przed nosem.

    > LEGALNIE oznakowany towar.

    Tak jest. I wlasciciel tego znaku mowi, ze tego towaru, legalnie
    oznakowanego nie wolno sprzedawac w Europie.

    > To znaczy, że jak tego znaku nie zdrapiesz w momencie odebrania
    > towaru od "uprawnionego" to popełniasz przestępstwo?
    > Wiesz ilu ludzi, chodzących z napisami "Levis" na pewnnej cennej
    > części ciała powinno iść siedzieć? ;)

    Siedziec? ;P Raczej mialem na mysli sadowy nakaz zaplaty odszkodowania
    za kazda sprzedana przez pytajacego sztuke produktu ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 57. Data: 2011-04-06 11:36:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Apr 2011, januszek wrote:

    > Tak jest. I wlasciciel tego znaku mowi, ze tego towaru, legalnie
    > oznakowanego nie wolno sprzedawac w Europie.

    Jest mały problem - prawa właścicielskie do towaru skończyły
    się wraz ze sprzedażą.
    Nabywca ten towar *kupił*, jest jego.
    I nie ma podobieństwa do prawa autorskiego - nie można rozważać
    jakiejś "licencji" na znak towarowy, to ROZPORZĄDZAJĄCY PRAWAMI
    ten znak naniósł na towar.

    Czy Ty chcesz zasugerować, że jak ja KUPIĘ jakąś RZECZ, to
    nie mogą nią rozporządzać?

    > Siedziec? ;P Raczej mialem na mysli sadowy nakaz zaplaty odszkodowania
    > za kazda sprzedana przez pytajacego sztuke produktu ;)

    Przecież on KUPIŁ tę rzecz - za co miałoby być odszkodowanie?

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2011-04-07 10:12:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > I nie ma podobieństwa do prawa autorskiego - nie można rozważać
    > jakiejś "licencji" na znak towarowy, to ROZPORZĄDZAJĄCY PRAWAMI

    Ustawa prawo własności przemysłowej, rozdział 5, artykuł 155.

    > Czy Ty chcesz zasugerować, że jak ja KUPIĘ jakąś RZECZ, to
    > nie mogą nią rozporządzać?

    W pewnym zakresie tak, polegającym konkretnie na wprowadzeniu tej RZECZY
    do obrotu - jeśli nie jesteś uprawnionym lub za jego zgodą.

    > Przecież on KUPIŁ tę rzecz - za co miałoby być odszkodowanie?

    Za szkody jakie uprawniony poniosl (i przekonal do tego Sad) na skutek
    dzialan polegajacych na wprowadzeniu towaru oznaczonego znakiem do
    obrotu.

    j.

  • 59. Data: 2011-05-05 14:38:36
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    k.com...

    > Ustawa prawo własności przemysłowej, rozdział 5, artykuł 155.

    Prawo ochronne na znak towarowy nie rozciąga się na działania dotyczące towarów ze
    znakiem, polegające w szczególności na ich oferowaniu do sprzedaży lub dalszym
    wprowadzaniu do obrotu towarów oznaczonych tym znakiem, jeżeli towary te zostały
    uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez
    uprawnionego lub za jego zgodą.

    ,,Wprowadzeniem do obrotu", o którym mowa w art. 305 ust. 1 ustawy z 30.6.2000 r. -
    Prawo własności przemysłowej (t. jedn.: Dz.U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1117 ze zm.)
    jest przekazanie przez producenta lub importera po raz pierwszy do obrotu towarów
    oznaczonych podrobionym znakiem towarowym.

    > W pewnym zakresie tak, polegającym konkretnie na wprowadzeniu tej RZECZY
    > do obrotu - jeśli nie jesteś uprawnionym lub za jego zgodą.

    identyczny towar jest wprowadzony do obrotu, oba pochodza od producenta, wiec
    niezbyt mam pojecie o czym piszesz