  • 1. Data: 2009-11-18 16:06:55
    Temat: sprzedaż wiązana
    Od: Paul <e...@e...com>

    Byłem przed chwilą w sklepie i chciałem kupić jogurt, niestety wszystkie
    były w opakowaniu, gdzie mogę donieść na tych gnojków, którzy chcą mi
    wcisnąć opakowanie do jogurtu?

  • 2. Data: 2009-11-18 16:35:18
    Temat: Re: sprzedaż wiązana
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paul napisał(a):

    > Byłem przed chwilą w sklepie i chciałem kupić jogurt, niestety wszystkie
    > były w opakowaniu, gdzie mogę donieść na tych gnojków, którzy chcą mi
    > wcisnąć opakowanie do jogurtu?

    Do PKP? ;)

    j.

  • 3. Data: 2009-11-18 16:53:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paul wrote:
    > Byłem przed chwilą w sklepie i chciałem kupić jogurt, niestety wszystkie
    > były w opakowaniu, gdzie mogę donieść na tych gnojków, którzy chcą mi
    > wcisnąć opakowanie do jogurtu?

    Ba, ja chce kupić jednego papierosa, a muszę kupić minimum 20. To jest
    dopiero granda!!!.

  • 4. Data: 2009-11-18 17:08:53
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Ba, ja chce kupić jednego papierosa, a muszę kupić minimum 20. To jest
    > dopiero granda!!!.

    Tu bym polemizowal... Pani Zosia* w kiosku nieopodal sprzedaje spod lady na
    sztuki Ronsony :)

    [*Imiona zostaly celowo zmienione]

    ;)

    --
    doom3

  • 5. Data: 2009-11-18 17:11:23
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Paul wrote:
    > Byłem przed chwilą w sklepie i chciałem kupić jogurt, niestety wszystkie
    > były w opakowaniu, gdzie mogę donieść na tych gnojków, którzy chcą mi
    > wcisnąć opakowanie do jogurtu?

    Chyba brak popytu na jogurt na wagę. Albo ten popyt jest znikomy.
    Natomiast na wagę możesz kupić ser, wędliny, mięso, warzywa, owoce.
    Sklep nie może Ci odmówić opakowania (np. papieru, folii lub reklamówki)
    na taki towar, ale jeżeli klient przyjdzie z własnym opakowaniem (torbą,
    pudełkiem, słoikiem)... Patrz też wątek "brak reklamowek" z 9 czerwca
    2006 r. - wtedy temat był poruszony od strony, że ktoś się skarżył na
    brak darmowych reklamówek. Przykład ten więc wydaje mi się nietrafiony.

    W innej odpowiedzi na ten post ktoś podaje przykład sprzedaży jednego
    tylko papierosa. Nie wiem, jak w Polsce, ale w Czechach już od 2001 r.
    jest zakazane sprzedawać jednego papierosa z pudełka, później zakazano
    sprzedawać też fabrycznie pakowane pojedyncze papierosy. Takie jest
    prawo, więc to nie kaprys sprzedawcy. To z tego powodu, że najczęstszymi
    klientami kupującymi pojedyncze papierosy lub pudełka z małą liczbą
    papierosów byli nieletni (zakaz sprzedaży papierosów nieletnim
    oczywiście istnieje, ale sprzedawcy go często ignorowali, chcąc
    zarobić). Parę groszy na jednego papierosa nieletni zawsze znajdą, ale
    na całe pudełko niekoniecznie.

    Ludek

  • 6. Data: 2009-11-18 17:17:35
    Od: Paul <e...@e...com>

    jednak niektórych ludzi ironia powinna kopać w dupę.

  • 7. Data: 2009-11-18 17:19:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    doom3 wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Tu bym polemizowal... Pani Zosia* w kiosku nieopodal sprzedaje spod lady na
> [...]
    ale to tylko pani zosia.

    konduktor Jasiu tez cie bez miejscówki przewiezie w sypialnym na waleta,
    a pani Jadzia sprzeda przeterminowane joguty po obnizonej cenie bez
    opakowania.

  • 8. Data: 2009-11-18 17:21:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ludek Vasta wrote:

> [...]
    > jest zakazane sprzedawać jednego papierosa z pudełka, później zakazano
    > sprzedawać też fabrycznie pakowane pojedyncze papierosy. Takie jest

    Ale to państwo wprowadza sprzedaż wiązaną. 20 sztuk albo nic.
    Uzasadnienia słuszne, ale fakt faktem.

  • 9. Data: 2009-11-18 17:25:20
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Paul wrote:
    > jednak niektórych ludzi ironia powinna kopać w dupę.

    Co innego ironia, co innego demagogia. Przepraszam bardzo, że uważam
    Twoją analogię za nietrafioną, może spróbuj znaleźć inną analogię do
    problemu PKP w sąsiednim wątku, jakąś bardziej trafną, o ile da się.

    Ludek

  • 10. Data: 2009-11-18 17:27:18
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    witek wrote:
    > Ale to państwo wprowadza sprzedaż wiązaną. 20 sztuk albo nic.

    Zgadza się, to państwo wprowadziło ten zakaz lub tę sprzedaż wiązaną.
    Więc trudno winnic sprzedawcy. Z tego powodu uważam tę analogię za
    nietrafioną.

    Ludek