  • 31. Data: 2008-03-16 19:02:32
    Temat: Re: sprzedaz telefonu zawartosc, prawa do zawartosci?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MHCMega" <m...@p...wp.blebleble.pl> napisał w wiadomości
    news:frjq2v$sib$1@mx1.internetia.pl...

    > I tu się z tobą w pełni nie zgadzam. Można domniemywać że ona nie
    > zgodziła się na publikację zdjęć, t.j. on naruszył umowę o nieujawnianiu
    > zdjęć doprowadzając do jej kompromitacji, t.j. naruszenia dóbr jakiśtam.

    Nie zrozumiałem mnie. Ja wcale nie uważam, ze zgoda dziewczyny stanowiła
    jednocześnie zgodę na publikację. Jestem nawet pewien, że nie.

    > BTW. zdjęcia zasadniczo są własnością tego co je robi, tzn. z punktu
    > widzenia prawa autorskiego mógł je rozdać każdemu komu miał ochotę.

    Nie, ponieważ nie miał zgody modelki. Rezcza całą w tym, że rozdać można
    tylko umyślnie. Nieumyślne danie nie ma sensu. Jednocześnie w wypadku
    naruszenia praw autorskich musisz dowieść umyślność.

  • 32. Data: 2008-03-16 19:04:54
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "MHCMega" <m...@p...wp.blebleble.pl> napisał w wiadomości

    > BTW. zdjęcia zasadniczo są własnością tego co je robi, tzn. z punktu
    > widzenia prawa autorskiego mógł je rozdać każdemu komu miał ochotę.

    Po zamalowaniu twarzy itp. czynnościach uniemożliwiających identyfikację, bo
    może mieć prawa jedynie do zdjęć, a niekoniecznie do dysponowania
    wizerunkiem osoby fotografowanej.

    Pozdro Przemek

  • 33. Data: 2008-03-16 19:16:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:frjr10$385$1@news.onet.pl...

    > Po zamalowaniu twarzy itp. czynnościach uniemożliwiających identyfikację,
    > bo może mieć prawa jedynie do zdjęć, a niekoniecznie do dysponowania
    > wizerunkiem osoby fotografowanej.

    Tyle, że o ile rozpowszechnianie cudzego dzieła jest przestępstwem, o tyle
    użycie cudzego wizerunku można co najwyżej ścigać w postępowaniu cywilnym.
    A tu chyba akurat nie o to chodzi.

  • 34. Data: 2008-03-16 19:35:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:jd60b5-uvh.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > ROTFL

    Akurat nie masz racji. W Katowicach jest biuro ekspertyz sądowych, które
    świadczy takie usługi.

  • 35. Data: 2008-03-16 19:35:56
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > tyle użycie cudzego wizerunku można co najwyżej ścigać w postępowaniu
    > cywilnym. A tu chyba akurat nie o to chodzi.

    A moim zdaniem właśnie o to chodzi, prawa autorskie nie mają nic do
    całej sprawy bo pokazanie zdjęć znajomym to nie publikacja.

    Pzdr.

  • 36. Data: 2008-03-16 19:49:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A moim zdaniem właśnie o to chodzi, prawa autorskie nie mają nic do całej
    > sprawy bo pokazanie zdjęć znajomym to nie publikacja.

    Wchodzisz na grząski grunt definicji z zakresu prawa autorskiego, które juz
    dawno na skutek różnych zawirowań prawnych przestały odpowiadać ogólnie
    przyjętym definicjom zdroworozsądkowym. Skoro na potrzeby prawa autorskiego
    uważa się za rozpowszechnianie programy p2p, które nawet udostępniają
    całego utworu, a jedynie jego kawałki, to nie ryzykował bym zajmowania
    kategorycznego stanowiska w tym przedmiocie. Ale w opisywanym tu zakresie
    nie ma to znaczenia, bowiem przede wszystkim trudno dowieść umyślność
    działania sprawcy. Reszta już zatem nie ma żadnego znaczenia.

  • 37. Data: 2008-03-16 19:50:15
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > W przypadku nośników magnetycznych jest sprawą oczywistą, że pierwotny
    > zapis można odczytać nawet po wielokrotnym nadpisaniu.

    (...)

    > Czy ja się mylę?

    I tak, i nie. Aby odczytać dowolny nośnik choćby po jednokrotnym
    nadpisaniu zerami (czyli najprostsza z możliwych sytuacji), to trzeba
    mieć jeszcze specjalistyczny sprzęt - a o ile mi wiadomo, to nawet
    Policja takowym nie dysponuje (tj. ma możliwość dostępu, ale tylko do
    specjalnych spraw, a nie do dupereli).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 38. Data: 2008-03-16 19:52:35
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Akurat nie masz racji. W Katowicach jest biuro ekspertyz sądowych, które
    > świadczy takie usługi.

    Zgadza się. Ale jak już przed chwilą napisałem, tylko w przypadku
    poważnych spraw - dupereli już nie.

  • 39. Data: 2008-03-16 19:58:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza się. Ale jak już przed chwilą napisałem, tylko w przypadku
    > poważnych spraw - dupereli już nie.

    Z tymi duperelami różnie bywa. Znam duperele, które na skutek zawirowań
    politycznych urastały do zbrodni wagi państwowej. Toteż pewności tu żadnej
    nie ma. Poza tym, skoro ktoś to umie robić, to nie można wykluczyć, że ktoś
    inny też się nauczy. Dokąd masz fizyczną kontrolę nad nośnikiem, generalnie
    problem nie istnieje. nawet Katowice nie są w stanie odczytać plików z
    karty pamięci, która leży w moim aparacie.

  • 40. Data: 2008-03-16 20:50:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Andrzej Lawa wrote:
    > ROTFL

    Jak już wytarzasz po podłodze, to proponuję CLICK na przykład tutaj ->
    http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/secure_de
    l.html

    Kwit jest wprawdzie na temat bezpiecznego kasowania ale na początku
    opisują jak się odzyskuje dane z nośników magnetycznych.

    Piotrek