  • 1. Data: 2008-01-14 13:48:22
    Temat: sprzedaż licencji na oprogramowanie
    Od: "pytajnik" <p...@g...pl>

    Zajmuję sie tworzeniem oprogramowania. I mam taki dylemat. Stworzyłem
    program, który chcę sprzedać jednorazowo na określoną liczbę komputerów
    (udzielić n licencji). Kupującym będzie firma, które odsprzeda te licencje
    dalej razem z oferowanymi przez nich komputerami. Obecnie nie prowadzę
    działalności gospodarczej i tutaj pytanie - czy jest możliwa taka sprzedaż i
    ew. w jakiej formie?

    Pozdrawiam,
    pytajnik

  • 2. Data: 2008-01-14 15:19:07
    Temat: Re: sprzedaż licencji na oprogramowanie
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    pytajnik pisze:
> [...]
    > dalej razem z oferowanymi przez nich komputerami. Obecnie nie prowadzę
    > działalności gospodarczej i tutaj pytanie - czy jest możliwa taka sprzedaż

    Tak - do zawarcia umowy o korzystanie z utworu (czyli udzielenia
    licencji) nie jest konieczna dzialalnosc gospodarcza

    > ew. w jakiej formie?

    Mysle ze zwykla forma pisemna starczy ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2008-01-14 16:07:42
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fmful2$kja$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Tak - do zawarcia umowy o korzystanie z utworu (czyli udzielenia licencji)
    > nie jest konieczna dzialalnosc gospodarcza
    A nie lepiej, kiedy stworzy to dla tej firmy w ramach umowy o dzieło?

  • 4. Data: 2008-01-14 18:17:18
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > A nie lepiej, kiedy stworzy to dla tej firmy w ramach umowy o dzieło?
    Nie bo firma będzie po tym posiadała prawa do tego programu...

    zbyszek

  • 5. Data: 2008-01-15 00:10:11
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    zbyszek pisze:
    > Nie bo firma będzie po tym posiadała prawa do tego programu...

    Aniby dlaczego? Umowa o dzieło nie musi zawierać przeniesienia praw
    autorskich.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 6. Data: 2008-01-26 18:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2008, jaQbek [z pracy] wrote:

    > Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał
    > A nie lepiej, kiedy stworzy to dla tej firmy w ramach umowy o dzieło?

    A możesz wyjaśnić, co to ma komu dać?
    Przecież taka "umowa o dzieło" np. podatkowo również jest traktowana
    jako "przychód z praw autorskich", bo to *jest* przychód z praw, za samo
    stworzenie dzieła firma nie ma interesu zapłacić (skoro nic nie
    otrzyma w zamian, ani licencji ani "praw")!
    Praktyka jest taka, że część podmiotów powierzających "dzieła autorskie"
    różnym osobom prawidlowo wpisuje toto do PIT w rubrykę "przychodów
    z praw", a część (IMO nieprawidłowo) w "przychody uzyskane osobiście".
    USy się nie czepiają, bo poza wpisem do innej rubryki nie ma żadnej
    innej różnicy. Ale powodu aby umyślnie stosować niewłaściwą klasyfikację
    przychodu nie widzę, a jak księgowy u kupującego zajrzał do ustawy ;)
    to i tak wyda PIT z wpisem do rubryki "przychody z praw majątkowych"!

    pzdr, Gotfryd