  • 1. Data: 2005-09-29 06:38:27
    Temat: sprzedaż garażu
    Od: "User of Internet" <u...@n...pl>

    witam jako laik,
    proszę o wyjaśnienie jak sprawnie i zgodnie z prawem przeprowadzić
    transakcję sprzedaży garazu, na który jest notarialny akt własności.
    wiem, że taki akt musi zdobyć nowy właściciel.
    kto płaci u notariusza?
    czy trzeba dodatkowo opłacić jakieś podatki? kto je musi zapłacić?
    z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2005-09-29 07:48:23
    Temat: Re: sprzedaż garażu
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    User of Internet napisał(a):
    > witam jako laik,
    > proszę o wyjaśnienie jak sprawnie i zgodnie z prawem przeprowadzić
    > transakcję sprzedaży garazu, na który jest notarialny akt własności.

    Jako, ze jest to nieruchomosc to u notariusza.

    ?

    > kto płaci u notariusza?

    Nabywca (chyba, ze zsotanie ustalone inaczej).

    > czy trzeba dodatkowo opłacić jakieś podatki? kto je musi zapłacić?
    > z góry dziękuję za pomoc

    Notariusz wszystko wam powie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-29 09:28:20
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > Jako, ze jest to nieruchomosc to u notariusza.

    Niekoniecznie. Zalezy kto jest właścicielem gruntu. Jeżeli włascicielem jest strona 3
    a obecny uzytkownik dzierzawi (ale nie
    wieczyście) teren pod garazem to wystarczy ze sprzeda ci skorupe/blacha a ty dogadasz
    sie z wlascicielem ze od teraz ty bedziesz
    dzierzawil. (O ile własciciel sie zgodzi)

    Ja tak kupilem garaz (jako dodatek do mieszkania) i notariusz powiedzial mi ze tego
    nie musze robic przez niego (czyli
    notariusza) bo nie ma tu zbycia nieruchomosci (to byl blaszak).

    Co innego gdy wlasciciel garazau jest wlascicielem albo dzierzawcą wieczystym gruntu
    pod garazem - wtedy notariusz.

    A.