  • 1. Data: 2006-03-26 19:42:07
    Temat: sprzedawanie wirtualnych rzeczy z gier i nie tylko
    Od: "shpyo" <n...@s...opps>

    Witam,
    ostatnio dyskutowałem ze znajomym prawnikiem o sprzedawaniu wirtualnych
    rzeczy.
    http://allegro.pl/search.php?string=tibia albo tu
    http://allegro.pl/search.php?string=diablo&category=
    9 ludzie sprzedają
    różnie rzeczy od mieczy, zbroje, części ekwipunków po złoto :)

    Zgodnie z prawem naszym nie można sprzedawać tego czego nie istnieje lub nie
    jest się tego właścielem.
    A co z tymi co sprzedają pixele?
    http://www.piksele.windows-xp.pl/
    http://www.tworzymyhistorie.pl/ i wiele innych, który złapali temat po tym
    jak twórca pomysłu zarobił w 4 miesiące ponad 1mln $
    (http://milliondollarhomepage.com/)?

    za odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości dziękuję
    pozdr,
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-03-26 20:14:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    shpyo napisał(a):
> [...]
    > różnie rzeczy od mieczy, zbroje, części ekwipunków po złoto :)
    >
    > Zgodnie z prawem naszym nie można sprzedawać tego czego nie istnieje lub nie

    Ale to istnieje i ten ktoś jest tego właścicielem.
    To że dany przedmiot jest tylko zapisem cyfrowym na jakimś serwerze
    niczego nie zmienia.
    Tak samo przecież "niczym nie są" domeny internetowe, czy nawet impulsy
    na karcie telefonicznej. To tylko jakiś cyfrowy zapis.

    Przedmioty w grach są jak najbardziej rzeczą i mogą mieć swoją wartość i
    właściciela.
    Zupełnie inną sprawą jest to, że regulaminy takich gier zazwyczaj
    zabraniają handlowania przedmiotami poza grą.

  • 3. Data: 2006-03-27 08:01:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Przedmioty w grach są jak najbardziej rzeczą i mogą mieć swoją wartość i
    > właściciela.

    rzeczą to chyba nie bardzo...

    KG

  • 4. Data: 2006-03-27 10:29:31
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > rzeczą to chyba nie bardzo...

    Sprzedajacy czesto rozwiazuja temat (wedlug ich interpretacji), sprzedajac
    "nie tyle przedmiot w grze, co czas i wysilek poswiecony na jego zdobycie",
    jest to wiec niejako swiadczenie uslugi... (?) ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger