  • 11. Data: 2006-06-25 16:08:17
    Temat: Re: sprzedawanie na allegro i podatki
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    szlovak wrote:

> [...]
    > wykaz wszystkich transakcji", bo nie majądo tego uprawnień jak i serwis
    > nie ma obowiązku dac wszystkich danych, tylko US mówi proszę o Jana
    > Kowalskiego z takiego i takiego miasta zamieszkałego itd. Więc dopiero
    > gdy będzie hak na kogoś poprzez samodzielne śledztwo US (czyli
    > rzucający się w oczy sprzedawcy co nie wystawiają faktur) czy przez
    > donos, to wtedy mogą zapytać inne serwisy. Przynajmniej "alledrogo" tak
    > precyzowało sposób przekazywania danych do US. No chyba że ściemniali i
    > na byle zapytanie dając wszystko co mają. Ale to było by chore

    A US nie ma prawa przeglądać sobie transakcji na allegro i wyłapywać co
    aktywniejszych.
    Co za problem.
    Będą pytać wówczas o konkretne osoby.

  • 12. Data: 2006-06-25 16:19:17
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    > A US nie ma prawa przeglądać sobie transakcji na allegro i wyłapywać
    > co aktywniejszych. Co za problem.
    > Będą pytać wówczas o konkretne osoby.

    no tak ale nie sposób po nicku skolerować że to jest ta sama osoba.
    Dopiero US zapyta kto to , to się dowie. Więc na żadnym z oddzielnych
    kont nie będzie przekroczony dopuszczalny stan który wymaga DG i nie
    capną pacjenta. Ale to tylko domysły z oficjalnej wersji. Dokładniej
    może tylko powiedzieć ktoś, kto przerabiał to na własnej skórze :-)

  • 13. Data: 2006-06-25 16:31:44
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > nie ma obowiązku dac wszystkich danych, tylko US mówi proszę o Jana
    > Kowalskiego z takiego i takiego miasta zamieszkałego itd.

    US bierze dane o wszystkich uzytkownikach Allegro (sprzedajacych) w obszarze
    swojej wlasciwosci miejscowej. Co najwyzej zawezaja krag sprzedawcow
    stosujac rozne kryteria (np. przychod).

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 14. Data: 2006-06-25 16:32:24
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > powszechna praktyka. Tzw. "aukcje grzecznościowe" . Gdyby US miał się
    > przyczepić to jest się chyba czystym pod warunkiem że tamta osoba
    > (właściciel) przyzna się że tak było.

    O co pod rygorem odpowiedzialnosci karnej i w krzyzowym ogniu pytan
    urzednikow nie tak trudno;-)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 15. Data: 2006-06-25 17:31:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Jun 2006 15:01:22 +0000 (UTC), szlovak napisał(a):

    > sprecyzuj

    Dowiedz się jaka jest definicja podatku dochodowego od os. fiz.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-06-26 05:51:00
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    witek wrote:

    > Można, tylko dochód jest wówczas do opodatkowania.
    > Nie można tylko sprzedać rzeczy, które się kupiło z myślą o sprzedaży i
    > zarobieniu, bo to jest już działalność.
    > Z tym, że jednorazowa taka akcja to nie działalność.
    > Przykład
    > a) kupiłem coś, co się okazało np. nieprzydatne, niepasujące itp itd.
    > Możesz to sprzedać na allegro bez problemu.
    > Jeśli posiadasz to krócej niż 6 miesięcy to to co zarobiłeś powinieneś
    > doliczyć na PIT

    Zaraz zaraz, kupiłem coś za np. 800 (pieniądze wydane z mojego
    legalnie uzyskanego dochodu od którego zapłace podatek). To coś mi się
    nie podoba lub nie pasuje i sprzedaje za 700 (ja widać jestem w plecy
    100). Co wg Ciebie powinienem doliczyć do PIT ???

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 17. Data: 2006-06-26 17:08:48
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    AdamS wrote:

> [...]
    > nie podoba lub nie pasuje i sprzedaje za 700 (ja widać jestem w plecy
    > 100). Co wg Ciebie powinienem doliczyć do PIT ???

    chyba tu chodzi o nowe rzeczy , cholera wie