  • 31. Data: 2009-10-26 09:35:11
    Temat: Re: sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
    Od: Dostojnik Urojony <d...@g...com>

    On 25 Paź, 14:56, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > dostaniesz za to góra 10%,
    > skoro jest szansa na odzyskanie wiekszosci to 10% to prawie nic.

    albo dostaniesz 10% albo 30% albo 50% albo 70% albo 90% a może i 100%

  • 32. Data: 2009-10-26 09:44:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Weksel traktowany jako weksel, samoistnie, obwarowany jest
    > zapisem "Posiadacz wekslu [...] powinien przedstawić go do zapłaty"
    > Nie działa to w drugą stronę: jak wierzyciel wekslowy się nie
    > stawia z wekslem, dłużnik może złożyć pieniądze do depozytu.
    >
    > BTW:
    > Liwiuszu - co będzie, jak dłużnik zignoruje np. "telefoniczne
    > wezwanie do zapłaty" albo inny taki wynalazek, i podpuści
    > wierzyciela w tej sposób, że "skoro się nie stawił to
    > wpłacam do depozytu", zaś wierzyciel złoży "papiery" do
    > sądu?

    Uważam, że depozyt nie jest konieczny, a tym samym jego koszty
    powinien ponieść dłużnik.

    Dłużnik ma czekać z pieniędzmi w dniach będących terminem płatności,
    czyli chodzi w sumie o trzy dni:

    Art. 38. Posiadacz wekslu, płatnego w oznaczonym dniu albo w pewien
    czas po dacie lub po okazaniu, powinien przedstawić go do zapłaty bądź w
    pierwszym dniu, w którym można wymagać zapłaty, bądź w jednym z dwóch
    następnych dni powszednich.

    Jeśli pomimo upłynięcia powyższego terminu wierzyciel nie zgłasza
    się, nie oznacza to, że dłużnik pozostaje w zwłoce i powinien dać
    pieniądze do depozytu. Powinien po prostu czekać na przedstawienie mu
    weksla, przy czym zapłata nie musi nastąpić już od razu, tylko "bez
    zbędnej zwłoki", w praktyce można przyjąć że jest to np. 2 tygodnie.

    > Konkretnie - kto zapłaci koszty depozytu i komornika?
    > Tak z ciekawości pytam :D

    Na komornika jeszcze jest za wcześnie. Najpierw - co oczywiste -
    otrzymuje się nakaz zapłaty. I wtedy mamy czas na złożenie zarzutów.
    Zarzut nieprzedstawienia weksla do zapłaty jest jednym z takich, który
    powinien skutkować oddaleniem powództwa aż do prawidłowego
    przedstawienia weksla do zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-12-06 21:28:01
    Temat: Re: sprzedam wierzytelności_-_gdzie_to_
    Od: "partnersmbp" <partnersmbp@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam jak ktoś ma problemy z odzyskaniem wierzytelności zapraszam.
    Firma windykacyjna Partners MBP
    mail: p...@w...pl
    Bartłomiej Janiszewski

  • 34. Data: 2010-12-06 22:26:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/6/2010 3:28 PM, partnersmbp wrote:

    > Witam jak ktoś ma problemy z odzyskaniem wierzytelności zapraszam.
    > Firma windykacyjna Partners MBP
    > mail: p...@w...pl
    > Bartłomiej Janiszewski
    > 507 061 065

    a ilu macie ruskich do odzyskiwania wierzytelnosci?