  • 11. Data: 2007-03-19 07:49:48
    Temat: Re: spółka cywilna w ZOO co z należnościami , zobowiązaniami itd
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Aczkolwiek sprowadza się to po
    > prostu do założenia nowej spółki i już.

    Nie upraszczaj, bo tak nie jest.
    Następuje generalne przejęcie praw i obowiązków (art. 553 ksh), a więc
    nie trzeba dokonywać szeregu przelewów, przejęć długów, postępowań
    administracyjnych, które trzeba by przeprowadzić gdyby powołać nową spółkę.

    Ale w sumie to opłaca się dość rzadko.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 12. Data: 2007-03-19 09:17:43
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 19 Mar 2007 08:49:48 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > nie trzeba dokonywać szeregu przelewów, przejęć długów, postępowań
    > administracyjnych, które trzeba by przeprowadzić gdyby powołać nową

    Zastanawiam się w jaki sposób można przeprowadzić w ten sposób operację,
    o którą pytał wątkodawca - czyli "rozłożenie" s.c. na dwie sp. z o.o.

    Ale ogólnie to masz rację.

    EOT.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 13. Data: 2007-03-19 09:23:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, Olgierd wrote:

    > Tak, istnieje, zgadza się - pomyliłem się. Aczkolwiek sprowadza się to po
    > prostu do założenia nowej spółki i już.

    No nie tak "po prostu".
    Wydłubanie majątku z S.C. może trochę nakomplikować się podatkowo, fakt
    że spzoo stanie się następcą prawnym a tym samym pozostaje np. dla
    VAT tym samym podatnikiem (pozostaje NIP!) nie jest drobiazgiem, to
    dość istotne "ułatwienie" :) - niedawno na .podatki był wątek na
    tematy "jak pozbyć się S.C."!

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-03-19 09:34:31
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    I obiecuję, że to nie będzie tak
    > drogo :)

    Będzie, bo to koszt nie tylko radcy prawnego, po drodze zeruje jeszcze
    parę osób ;-P

    Justyna