  • 1. Data: 2007-03-18 12:51:56
    Temat: spółka cywilna w ZOO co z należnościami , zobowiązaniami itd
    Od: "Bkey" <b...@p...fm>

    Witam! Bardzo prosze o odpowiedz na nurtujące mnie pytanie [ na googlach nie
    znalazłem :)] :

    Sprawa wyglada w ten sposob ze jest spółka cywilna X i chciałbym ją
    przekształcić w 2 spółki ZOO "Y" i "Z".

    I teraz pytanie: w jaki sposób najelepiej to zrobić? Czy trzeba zlikwiować X
    i potem założyć Y i Z, czy jest może jakaś możliwość założenia najpierw Y i
    Z i przejęcia udziałów, zobowiązań i należności od X?

    Ile na oko może trwać taka procedura? Ma ktoś doświadczenie w tej materii?

    Z gory dziekuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2007-03-18 13:36:27
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 18 Mar 2007 13:51:56 +0100, Bkey napisał(a):

    > Sprawa wyglada w ten sposob ze jest spółka cywilna X i chciałbym ją
    > przekształcić w 2 spółki ZOO "Y" i "Z".

    Nie ma czegoś takiego jak przekształcenie sp.c. w sp. z o.o. Po prostu
    zakładasz co chcesz, a z s.c. robisz co chcesz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2007-03-18 14:14:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak przekształcenie sp.c. w sp. z o.o. Po prostu
    > zakładasz co chcesz, a z s.c. robisz co chcesz.

    A art. 551 §2 ksh już nie obowiązuje?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 4. Data: 2007-03-18 14:32:13
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Olgierd napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak przekształcenie sp.c. w sp. z o.o. Po prostu
    > zakładasz co chcesz, a z s.c. robisz co chcesz.

    Jak nie ma, jak jest.
    Właśnie jestem po przekształceniu.
    Justyna

  • 5. Data: 2007-03-18 16:08:34
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.plys> napisał w wiadomości

    > Jak nie ma, jak jest.
    > Właśnie jestem po przekształceniu.

    Jak przebiegało to "przekształcanie"?

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 6. Data: 2007-03-18 16:15:40
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    CZYŚCIWO napisał(a):

    > Użytkownik "krys" <k...@p...onet.plys> napisał w wiadomości

    > Jak przebiegało to "przekształcanie"?

    Dosyć długo (pierwsze spotkanie z prawnikiem w listopadzie, rejestracja
    spółki w połowie lutego) i drogo. Podstawa to radca prawny, który wie,
    co robi, bo może być jeszcze dłużej (a czas to pieniądz).

    Justyna
    GG 6756000

  • 7. Data: 2007-03-18 20:56:56
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    > Dosyć długo (pierwsze spotkanie z prawnikiem w listopadzie, rejestracja
    > spółki w połowie lutego) i drogo. Podstawa to radca prawny, który wie,
    > co robi, bo może być jeszcze dłużej (a czas to pieniądz).

    Tak się właśnie spodziewałem :)
    Ja jestem lepszy od tego radcy prawnego i potrafię przekształcić nawet
    beczkę po kapuście w spółkę z o.o. I obiecuję, że to nie będzie tak drogo :)

  • 8. Data: 2007-03-18 21:19:42
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 18 Mar 2007 15:14:47 +0100, Johnson napisał(a):

    > A art. 551 §2 ksh już nie obowiązuje?

    Obowiązuje. Literalnie - dotyczy przekształcenia w 1 sp. z o.o.

  • 9. Data: 2007-03-19 06:19:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Obowiązuje. Literalnie - dotyczy przekształcenia w 1 sp. z o.o.

    No i co z tego? Ale istnieje coś takiego (taka instytucja prawna).

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-03-19 07:38:59
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 19 Mar 2007 07:19:09 +0100, Johnson napisał(a):

    > No i co z tego? Ale istnieje coś takiego (taka instytucja prawna).

    Tak, istnieje, zgadza się - pomyliłem się. Aczkolwiek sprowadza się to po
    prostu do założenia nowej spółki i już.