  • 1. Data: 2006-10-05 19:53:26
    Temat: spol-wlasn prawo do lokalu a us
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    witam serdecznie

    mam pytanie, w dniu dzisiejszym zawarlem ze spoldzielnia umowe o
    "ustanowienie spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu" w wyniku
    ktorego spoldzielnia zainkasowala kase, a formalnie zostal "wniesiony
    wymagany wklad budowlany na lokal",
    generalnie kupilem od spoldzielni mieszkanie,
    jednak nie jest to jak widac umowa kupna sprzedazy

    nie chcac sie narazac zadnym instutucjom w postaci urzedu skarbowego
    zastanawialem sie nad oplata podatku pcc1, na moje pytanie o cos takiego,
    pani w spoldzielni powiedziala mi, ze od tego podatku sie nie placi,
    zapytalem mojej rodzicielki, ktora kiedys tez popelnila taki czyn i ona
    twierdzi, ze zadnego podatku nie placila

    chcialem wiec zapytac was, czy to prawda i jak to jest, czy naprawde jestem
    bogatszy o te pare tysi ktore juz przeznaczylem na us?

    dzieki za info

  • 2. Data: 2006-10-05 22:01:57
    Temat: Re: spol-wlasn prawo do lokalu a us
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Oct 2006, Szerszen wrote:

> [...]
    > wymagany wklad budowlany na lokal",
    > generalnie kupilem od spoldzielni mieszkanie,

    Nie.
    Kupiłeś prawo do mieszkania w lokalu, zbywalne zresztą :), ale mieszkanie
    jest nadal własnością spółdzielni. Tyle że sp-nia nie może rozporządzać
    owym mieszkaniem - bo prawo do mieszkania w nim sprzedała.

    > jednak nie jest to jak widac umowa kupna sprzedazy

    Przyznam że tu pasuję - bo prawo "powstaje".
    Jakby było przenoszone to miałaby miejsce "sprzedaż" i taki p. w PCC
    jest, jak jest z "ustanowieniem" nie wiem :)
    BTW: istnieje grupa .podatki !

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-06 04:50:22
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610052355140.2100@athlon64...

    > Kupiłeś prawo do mieszkania w lokalu, zbywalne zresztą :), ale mieszkanie
    > jest nadal własnością spółdzielni. Tyle że sp-nia nie może rozporządzać
    > owym mieszkaniem - bo prawo do mieszkania w nim sprzedała.

    ok, jak zwal tak zwal :) generalnie wiadomo o co chodzi, a przy okazji z
    ciekawosci, orientujesz sie kiedy takie prawo mozna sprzedac bez doplacania
    zbyt duzej ilosci do ogolnej kiesy?
    slyszalem cos o okresie 5 lat, ale czy tyczy sie to wlasnie takich umow czy
    tylko tyh wykupywanych za grosze przez lokatorow mieszkajacych wiele lat?

    > jest, jak jest z "ustanowieniem" nie wiem :)
    > BTW: istnieje grupa .podatki !

    ok tam tez zajze ;)
    dzieki

  • 4. Data: 2006-10-07 19:39:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, Szerszen wrote:

    > ok, jak zwal tak zwal :) generalnie wiadomo o co chodzi,

    :)
    Chodzi jak chodzi, ale wiele razy były tu wątki oburzonych że
    spółdzielnia domaga się wniosku o zgodę na zdemolowanie (no,
    pytający zawsze twierdzi że remontu :)) *SWOJEGO* mieszkania.

> [...]
    > tylko tyh wykupywanych za grosze przez lokatorow mieszkajacych wiele lat?

    Jeśli idzie o podatki, to wszystkich.
    Jest przepis taki że przy zbyciu do 5 lat od nabycia (za wyjątkiem
    kiedy nabycie było opodatkowane - np. przy darowiźnie która *nie*
    była zwolniona z podatku) płaci się podatek, i to 10% wartości
    (a nie ew. zysku).
    PiS miał zamiar to zmienić - żeby płacili wszyscy :> (a nie tylko
    sprzedający po 5, faktycznie 6 - bo jest "od końca roku" - latach)
    ale tylko od ew. wzrostu wartości.

    pzdr, Gotfryd