  • 11. Data: 2006-06-21 20:43:48
    Temat: Re: spis kosztów procesu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > poza tym czy widziales ,zeby kiedykolwiek Sad zasadzil cos ponad
    > wynagrodzenie ??? moze to wynika z blednej praktyki /nie wchodze w
    > teorie/ ale wszedzie uznaje sie ,ze tego typu koszty wchodza do
    > wynagrodzenia

    Ja widziałem zasądzanie ponad wynagrodzenie i to nie jednokrotnie. Jest
    to zasada która dotyczy choćby opłaty skarbowej - ona nie jest
    wynagrodzeniem.
    A błędna praktyka to rozumowanie że należy sie tylko wynagrodzenie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2006-06-21 20:43:58
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > art.98§3 kpc wyraźnie odróżnia wynagrodzenie i wydatki

    Zgadzam sie ,ze wyroznia ale gdzies wyczytalem, ze jest jw. Natomiast co do
    kosztow pelnomocnictwa to zostalo to podpiete pod wydatki strony

  • 13. Data: 2006-06-21 20:45:49
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

  • 14. Data: 2006-06-21 20:47:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > istotnie to mi ulecialo.. a pamietasz jak bylo poprzednio ????

    Jak mówiłem było tak samo.

    Art. 9 dekretu z dnia 26 października 1950 r.
    o należnościach świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym (Dz. U
    z 1950 roku, nr 49, 445)

    Czyżby te uregulowania "nie przyjęły" się w jakiś sądach?

  • 15. Data: 2006-06-21 20:52:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > ale ja nie pytalem czy ktos widzial zasadzanie ponad wynagrodzenie
    > minimalne.. tylko czy ktos widzial ,zeby zostala zasadzona tytulem
    > zastapstwa kwota x jako wynagrodzenie i y tytulem wydatkow

    Może nie napisałem wystarczająco precyzyjnie. Widziałem to o czym piszesz.

    > z oplata skarbowa to wynika z osnu. zostalo to uznane za wydatek strony
    > i dlatego sie zwraca

    Jak to zawsze mówię: orzeczenia SN nie tworzą obowiązującego prawa.

    Na marginesie powiem, że nie dawno widziałem apelację sporządzoną przez
    "profesjonalnego" pełnomocnika który postawił zarzut naruszenia prawa
    materialnego poprzez błędne zastosowanie konkretnego orzeczenia SN.

  • 16. Data: 2006-06-21 20:52:26
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]

    >wynagrodzeniem.

    z oplata skarbowa to wynika z osnu. zostalo to uznane za wydatek strony i

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-06-21 21:04:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > dostalem info, ze w przypadku przyznania wynagrodzenia bieglemu nie
    > przyznaje mu sie odrebnie zwrotu kosztow podrozy ale oczywiscie je
    > uwzglednia w wynagrodzeniu. Zreszta chyba sie nie spotkalem ,zeby poza
    > wynagrodzeniem biegly wnioskowal odrebnie za koszty podrozy

    Byłeś kiedyś na rozprawie z biegłym?
    Po rozprawie biegły składa rachunek i zapewniam cię że w każdym wypadku
    jest tam odrębnie wynagrodzenie oraz zwrot kosztów dojazdu.
    Sąd powinien to przyznać odrębnie (2 kwoty) - choć w jednym
    postanowieniu - a to ze względów księgowych. Inaczej księguje się
    wynagrodzenie biegłego a inaczej zwrot kosztów podróży biegłego (odrębne
    pozycje budżetowe) - oczywiście jeśli tymczasowo jest to wypłacane z
    środków skarbu państwa. Tylko "niechluje" to sumują.

  • 18. Data: 2006-06-21 21:04:38
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Jak mówiłem było tak samo.
    >
    > Art. 9 dekretu z dnia 26 października 1950 r.
    > o należnościach świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym (Dz. U z
    > 1950 roku, nr 49, 445)

    dobra juz wiem skad mi sie to wzielo

  • 19. Data: 2006-06-21 21:07:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > przyznam ,ze az mi sie wierzyc nie chce

    Często jest to w sprawach cywilnych z prawa przewozowego - tzw. jazdy na
    gapę. Tam jest obligatoryjne wezwanie do zapłaty , które otwiera drogę
    sądową. I bardzo często żądanie zwrotu kosztów obejmuje również zwrot
    kosztów wezwania do zapłaty. I sądy to uwzględniają.

    Rozumiem, że wygrał ;)

  • 20. Data: 2006-06-21 21:08:06
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Może nie napisałem wystarczająco precyzyjnie. Widziałem to o czym piszesz.

    przyznam ,ze az mi sie wierzyc nie chce

    > Jak to zawsze mówię: orzeczenia SN nie tworzą obowiązującego prawa.

    Oczywiscie ,ze nie. Istotne jest jak sadzi pierwsza i druga instancja przed
    ktora sie procesujemy

> [...]
    byc stosowane przez Sad. Sad zatem winien przyznawac radcy tyle ile zazada
    :)