  • 11. Data: 2003-07-24 09:42:19
    Temat: Re: spadek - procedury
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bfo8pd$jog$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jasne - racje takie zeby w koncu stracila nadwage
    > i nie palila tyle.
    > Dla mnie ok.

    Prosze mnie dobrze zrozumiec....

    Nie wiem, czy to Panska matka, czy macocha - wlasciwie nie obchodzi mnie
    to...

    Jesli sa po rozwodzie i mieszkala nadal, to pewnie ma jakis "tytul prawny".
    Nikt panu wiecej nie objasni, jesli bedzie pan taki tajemniczy..
    wrozki ani zadne wiedzminy to my nie jestesmy...

    Spawa jest prosta - stwierdzicie nabycie spadku i formalnie bedziecie
    moglibyc ujawnieni
    w ksiegach wieczystych - o ile sa - ujawnieni jako wspolwlasciciele
    jesli po tym okaze sie,
    ze czesc mieszkania bedzie mamusi, to pozostanie "zniesienie wspolwlasnosci"
    i podzial fizyczny ....naprawde ciezka sprawa...

    Wyrzucenie z domu wspolwlasciciela jest .. chyba niemozliwe ...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-07-24 12:45:36
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    > Prosze mnie dobrze zrozumiec....
    >
    > Nie wiem, czy to Panska matka, czy macocha - wlasciwie nie obchodzi mnie
    > to...

    matka - smutne to ...

    > Jesli sa po rozwodzie i mieszkala nadal, to pewnie ma jakis "tytul
    prawny".

    tak - to dom i "posiadlosc" rodzicow.

    > Spawa jest prosta - stwierdzicie nabycie spadku i formalnie bedziecie
    > moglibyc ujawnieni
    > w ksiegach wieczystych - o ile sa - ujawnieni jako wspolwlasciciele

    DOKLADNIE o to mi chodzi. Aby pojawic sie w ksiedze wieczystej / hipotece. W
    ZUPELNOSCI wystarcza mi to rozwiazanie na dzis ... Wystarczy mi jak dom nie
    wyparuje i pomoge kiedys moim dzieciom ...

> [...]
    > i podzial fizyczny ....naprawde ciezka sprawa...
    >
    > Wyrzucenie z domu wspolwlasciciela jest .. chyba niemozliwe ...
    Nie zamierzam wyrzucac, nie o to chodzi. Chodzi mi tez o to by przeprowadzic
    to w_miare_bezbolesnie ...

  • 13. Data: 2003-07-24 12:47:29
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    > Spawa jest prosta - stwierdzicie nabycie spadku i formalnie bedziecie
    > moglibyc ujawnieni
    > w ksiegach wieczystych - o ile sa - ujawnieni jako wspolwlasciciele
    > jesli po tym okaze sie,

    Wiec tak dla jasnosci:
    czy stwierdzenie nabycia spadku jest jednoznaczne z wpisem do ksiag
    wieczystych?

  • 14. Data: 2003-07-25 08:07:58
    Temat: Odp: spadek - procedury
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > Wiec tak dla jasnosci:
    > czy stwierdzenie nabycia spadku jest jednoznaczne z wpisem do ksiag
    > wieczystych?

    Jeśli uzyska pan postanowienia stwierdzajace nabycie spadku, to jest ona
    podstawą do ujawninia w ksiegach wieczystych spadkobierców. Należy jednak do
    Wydziału Ksiąg Wieczystych złożyć wniosek o wpis prawa własności i opłacić
    go. Opłata wynosi 1/10 wpisu stosunkowego ( wpis stosunkowy jest zależny od
    wartości prawa podlegajacego wpisowi). Trzeba również pamiętać że
    postanowienie stwierdzające nabycie spadku przesyłane jest z sądu do urzędu
    skarbowego i zazwyczaj trzeba jeszcze zapłacić podatek od spadków i
    darowizn. Opłata od wniosku o stwierdzenie nabycia spadku jest mała-20zł,
    więcej kosztuje wpis prawa do ksiąg wieczystych no i ten niesprawiedliwy
    podatek od spadków i darowizn!
    -Renata.