  • 1. Data: 2003-07-23 09:56:40
    Temat: spadek - procedury
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Czeka mnie caly korowod ze spadkiem.
    Malzenstwo po rozwodzie, spadek po ojcu. Dziedziczy 2 dzieci. Chodzi o
    zamieszkana nieruchomosc.
    Prosze o informacje:
    1. od czego zaczac.
    2. jakie dokumenty sa potrzebne.
    3. gdzie je zlozyc.
    4. jakie ponosi sie koszty na poczatek.
    5. czy potrzebny jest adwokat.
    6. co sie dzieje z wyrokiem - jakie sa REALNE szanse na jego egzekucje.

    Moze ktos przerabial ten temat - sprawa nie jest skomplikowana prawnie
    tylko raczej nieprzyjemna. Powrot do zaszlosci rodzinnych itd.

    Prosze o wyjasnienie pojec:
    -postepowanie spadkowe
    -potwierdzenie nabycia spadku

    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-23 11:59:38
    Temat: Re: spadek - procedury
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Pat" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czeka mnie caly korowod ze spadkiem.
    > Malzenstwo po rozwodzie, spadek po ojcu. Dziedziczy 2 dzieci. Chodzi o
    > zamieszkana nieruchomosc.

    Strasznie namieszane....

    po czyim ojcu spadek.... ?

    > Prosze o informacje:
    > 1. od czego zaczac.
    > 2. jakie dokumenty sa potrzebne.
    > 3. gdzie je zlozyc.

    Do sadu wlasciwego (z tego co pamietam wlasciwy jest ten, wg zamieszkania
    osoby zmarlej)
    nalezy wniesc o stwiedrzeine nabycia spadku. Naezy podac, czy jest testament
    i podac spadkobiercow.
    dolazyc trzeba "odpisy aktow" urodzenia - te, ktore stwierdzaja
    pokrewienstwo ze zmarlym gdy
    gdy chodzi o dizedziczenie ustawowe i aktu zgonu. reszte zalatwi sad...

    > 4. jakie ponosi sie koszty na poczatek.

    male... nie pamietam...

    > 5. czy potrzebny jest adwokat.

    na ogol nie...
    Nooo chyba, ze ktos "wyskoczylby" z podejrzanym testamentem, lub probowal
    obalic istnejacy....

    > 6. co sie dzieje z wyrokiem - jakie sa REALNE szanse na jego egzekucje.

    A co to jest "egzekucja"...?

    Sad stwierdza kto jest spadkobierca i w jakiej czesci.

    Inna sprawa to podzial spadku... jesli spadkobiercy sie nie dogadaja moze
    byc cizko...

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-07-23 12:21:24
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    > Strasznie namieszane....
    >
    > po czyim ojcu spadek.... ?

    malzenstwo: maz i zona, ale po rozwodzie -> umiera maz -> ojciec 2 dzieci.

    > A co to jest "egzekucja"...?

    mam na mysli wyegzekwowanie podzialu zatwierdzonego przez sad.

    > Sad stwierdza kto jest spadkobierca i w jakiej czesci.
    >
    > Inna sprawa to podzial spadku... jesli spadkobiercy sie nie dogadaja moze
    > byc cizko...

    Ano wlasnie - i co wtedy?

  • 4. Data: 2003-07-23 12:25:25
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    > A co to jest "egzekucja"...?
    >
    > Sad stwierdza kto jest spadkobierca i w jakiej czesci.
    >
    > Inna sprawa to podzial spadku... jesli spadkobiercy sie nie dogadaja moze
    > byc cizko...

    napisales kiedys na ten sam temat ze:

    pocz_cytatu
    Przy maksymalnej niezgodzie pozostaje druga rozprawa o "ficzny podzial
    spadku"
    Sad w ostatecznosci moze zadecydowac osprzedazy nieruchomozci i wyplacie

    koniec_cytatu

    i chyba glownie chodzi mi o te druga rozprawe ... Jakie sa szanse ugrania
    czegokolwiek - w zasadzie zadowala mnie wpis do hipoteki na dzien dzisiejszy

  • 5. Data: 2003-07-23 12:33:12
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-23 14:21, Użytkownik Pat napisał:

    > Ano wlasnie - i co wtedy?

    Wtedy dowiesz sie duzo o zachowkach i innych takich ustrojstwach.

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 6. Data: 2003-07-23 13:38:33
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    > Wtedy dowiesz sie duzo o zachowkach i innych takich ustrojstwach.

    No pieknie ... Ale WLASNIE chodzi mi o to ze prawnie to wiadomo jak wszystko
    podzielic - ile % komu itd. Ale rzeczywistosc jest taka, ze mamusia siedzi,
    trzyma wszystko lapka... Smutne to, ale nie chce mi sie z nia szarpac za
    pomoca "ruskich". Chodzi mi raczej o to by miec CHOCIAZ wpis w hipotece
    nieruchomosci - wtedy moze moje dzieci cos z tego beda mialy...
    Stad wczesniej pytalem o mozliwosci egzekucji takiej decyzji spadkowej ...
    Kto to robi? policja? komornik? W skrajnym przypadku kto wydaje nakaz
    sprzedazy nieruchomosci, kto sprawdza? I co sie dzieje jesli nie dochodzi do
    wykonania wyroku bo pani_matka ma wszystko w d...?

  • 7. Data: 2003-07-23 13:41:54
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-23 15:38, Użytkownik Pat napisał:

> [...]
    > sprzedazy nieruchomosci, kto sprawdza? I co sie dzieje jesli nie dochodzi do
    > wykonania wyroku bo pani_matka ma wszystko w d...?

    A tu to nie wiem :///
    Ja zalatwialem polubownie. Sytuacja podobna.

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 8. Data: 2003-07-24 08:06:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    do
    > wykonania wyroku bo pani_matka ma wszystko w d...?

    Najpeirw "nabycie spadku" bez tego ani rusz...
    Dla pana najwazniejsze jest CO jest masa spadkowa, czyli czy mieszkanie
    (czy tez dom- nie pamietam) bylo wlasnoscia ojca, czy malzenstwa.

    Po rozprawie bedziecie wiedzieli "jaki procent"...wtey negocjacje moga
    przybrac iny obrot...
    (no a przy okazji - mamusi naleza sie "w razie czego" alimenty od
    dzieci... )

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-24 09:26:25
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > Po rozprawie bedziecie wiedzieli "jaki procent"...wtey negocjacje moga
    > przybrac iny obrot...
    > (no a przy okazji - mamusi naleza sie "w razie czego" alimenty od
    > dzieci... )

    Jasne - racje takie zeby w koncu stracila nadwage
    i nie palila tyle.
    Dla mnie ok.

  • 10. Data: 2003-07-24 09:28:05
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > i chyba glownie chodzi mi o te druga rozprawe ... Jakie sa szanse ugrania
    > czegokolwiek - w zasadzie zadowala mnie wpis do hipoteki na dzien
    dzisiejszy

    Nie zgadzaj sie na ponizenie w zamian za gupia hipoteke,
    jeszcze sobie nakradnesz w zyciu dosc :>