  • 21. Data: 2010-08-29 09:47:39
    Temat: Re: spadek i złośliwa siostra
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Fantom pisze:

    > Lepiej aby brat odkupil to 1/6 i bedzie mial wtedy 6/6.
    > Mniej kombinacji aby potem to bez problemu sprzedac

    Jasne, i lepiej by było, jakbyśmy w 1939 roku mieli kilka współczesnych
    lotniskowców z eskortą i kilka w pełni załadowanych boomerów.

    Ale ona nie chce dobrowolnie odsprzedać - rozumiesz?

  • 22. Data: 2010-08-29 10:15:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    wiadomości news:4c7a13ec$1@news.home.net.pl...

    > I co z tego?

    To z tego, że nawet jeśli tam nie będzie zameldowana, to 1/6 domu nadal
    pozostaje jej własnością, której ona nie chce się pozbyć, a to jest zdaje
    się głównym problemem pytającego.

    K.

  • 23. Data: 2010-08-29 10:27:46
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-08-28 22:45, malgosia pisze:

    > definijuj nalezno kwote
    > działka jest warta wiencej nisz dom
    >
    > kl

    Kolina?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2010-08-29 10:38:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof pisze:

    > To z tego, że nawet jeśli tam nie będzie zameldowana, to 1/6 domu nadal

    Ale przynajmniej jedna formalność będzie z głowy.

    > pozostaje jej własnością, której ona nie chce się pozbyć, a to jest
    > zdaje się głównym problemem pytającego.

    Ten problem zostanie rozwiązany przy pomocy komornika, który ponoć ją ściga.

  • 25. Data: 2010-08-29 12:40:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > komornik pewnie nie wiedzial, ze jest takie cos ;)
    > ale teraz juz sie dowie ;)

    To byłoby w sumie dobre rozwiązanie. Z komornikiem szybciej się dogadają na
    wspólną sprzedaż całości. Tylko, ze komornik nie zajmie niczego bez wniosku
    wierzyciela i z wierzycielem trzebaby było się tu układać.

  • 26. Data: 2010-08-29 17:23:26
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Jasne, i lepiej by było, jakbyśmy w 1939 roku mieli kilka współczesnych
    > lotniskowców z eskortą i kilka w pełni załadowanych boomerów.
    >
    > Ale ona nie chce dobrowolnie odsprzedać - rozumiesz?

    Ja rozumiem. ale chyba nie zauwazyles jaki ciag myslowy akurat leci.
    Napsiales, ze "kupiec" moglby od komornika kupic te 1/6 domu. A ja
    odpisalem, ze lepiej aby to byl "brat" a nie "kupiec".

    Nie ma ani u cibei ani u mnie mowy o siostrze, a tylko oo komorniku,
    Rozumiesz ?

    Fantom

  • 27. Data: 2010-08-29 17:32:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 19:23, Fantom pisze:

    > Ja rozumiem. ale chyba nie zauwazyles jaki ciag myslowy akurat leci.
    > Napsiales, ze "kupiec" moglby od komornika kupic te 1/6 domu. A ja
    > odpisalem, ze lepiej aby to byl "brat" a nie "kupiec".

    Ach, to trzeba było napisać, że chodzi ci o odkupienie od komornika.

    Ale to już detale techniczne - i pamiętaj, że brat nie ma pieniędzy,
    więc może nie móc odkupić.

  • 28. Data: 2010-08-29 19:35:30
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Ach, to trzeba było napisać, że chodzi ci o odkupienie od komornika.
    >
    > Ale to już detale techniczne - i pamiętaj, że brat nie ma pieniędzy,
    > więc może nie móc odkupić.

    ano :(

    Fantom

  • 29. Data: 2010-08-30 05:47:02
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Dlaczego komornik nie zajął tej 1/6 domu?

    Może nie wie o tym domu?
    Tylko skoro siostra jest tam zameldowana, to powinien wiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 30. Data: 2010-08-30 09:37:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Aug 2010, jhru wrote:

    > Pozostaje jedna siostra ,która jest tam zameldowana razem z dwójka swoich
    > dzieci ale od ponad 20 lat nie mieszka ani ona ani jej dzieci . Oświadczyła
    > ,że nie zrzeknie się tych praw

    Nie wiem dlaczego nikt nie zwrócił uwagi: ona NIE MOŻE się skutecznie
    (i zgodnie z prawem) zrzec.
    Dlaczego? - dlatego:

    > Aktualne szuka ją komornik za długi.

    Hint: skarga pauliańska.

    > ani się stamtąd nie wymelduje.

    A to już Ci napisali.
    Nie mieszka to należy ją wymeldować administracyjnie i basta.

    > Dom już jest
    > częściowo zrujnowany ,zresztą kupiec prawdopodobnie i tak by go zburzył.
    >
    > Jakie kolwiek operacje uniemożliwia postawa jednej z sióstr, nikt nie kupi
    > zdewastowanego domu jeszcze z takimi lokatorami.

    IMO drogi są dwie:
    1. przedstawiona droga "powiadomienia wierzycieli" (lub ich komornika).
    Wada: konieczność szukania, dogadywania się, ustalania...
    2. zniesienie współwłasności, na podstawie art.210 KC:
    _117.html
    ...konkretnie w wersji art.212.2, podwersja druga (obowiązek sprzedaży).

    Zaletą drugiego rozwiązania jest brak konieczności układania się
    z komornikiem: komornik może zająć udział przed sprawą sądową, ale
    nie musi - jak będzie wiedział o majątku zajmie należne wynagrodzenie,
    ale sama sprzedaż odbyłaby się *bez* uzgadniania z nim.

    > Pomijam tu wiele innych trudności, ale po zapoznaniu się z dokumentami jestem
    > przekonany ,że gdyby ta siostra zrzekła by się prawa do spadku

    J.w. - IMO prawnie nie będzie to "skuteczne".
    Ja bym się nie pakował w imprezę w której wierzyciele siostry będą
    później "nachodzić" o nienależnie wzięte pieniądze.

    pzdr, Gotfryd