  • 1. Data: 2006-05-17 08:39:58
    Temat: spadek - co gdzie i jak
    Od: "RobertBrz" <Robertbrz@[usun]wp.pl>

    Witam
    Mam drobny problem ze spadkiem, otoz pewna osoba ktora zmarla w marcu
    zapisala mi pewna mase spadkowa o konkretnej wartosci, problem polega na tym
    ze niemam tyle kasy zeby wyjac i zaplacic podatek etc... chcialem poczekac
    do stycznia lutego w nadziei na zmiane prawa ewentualnie na zastrzyk kasy, a
    niedawno sie dowiedzialem ze mam 6 miesiecy na zgloszenie sprawy spadkowej.
    I mam kilka pytan: ila mam czasu na zalatwienie kolejnych formalnosc (sad,
    skarbowka, notariusze, wpisy) jakie stawki sa obecnie obowiazujace za
    podatek notariuszy etc ...

    Pozdrawiam

    RB

  • 2. Data: 2006-05-17 10:53:59
    Temat: Odp: spadek - co gdzie i jak
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Od momentu złożenia wniosku o uznanie spadku w sądzie
    (w sekretariacie sądu-wydział cywilny - jest wywieszony wzór do przepisania
    oraz wyliczone załączniki w postaci aktu zgonu spadkodawcy i aktów urodzenia
    innych " uczestników " ) oraz ksero testamentu (oryginał musisz okazać na
    rozprawie pierwszego dnia
    czekasz zwykle 3 tygodnie,
    jeśli rozprawa zakończy się uznaniem wniosku to czekasz 3 tygodnie (21 dni
    dokładnie ) na uprawomocnienie
    się "Orzeczenia" i od dnia uprawomocnienia -dzień startowy , masz dokładnie
    1 miesiąc na załatwienie
    spraw z Urzędem Skarbowym.Po tym terminie już jak go przekroczysz to masz
    prze .....
    kary itp
    W Urz.Skarbowym możesz wcześniej zaciągnąć informację i poprosić o wstępne
    wyliczenie kwoty podatku.
    To tyle bo jestem właśnie na tym etapie.
    Pozdro , Jacek.

    " Być wolnym , to móc nie kłamać " . - A . Camus

  • 3. Data: 2006-05-17 14:19:41
    Temat: Re: Odp: spadek - co gdzie i jak
    Od: c...@w...pl

    masz dokladnie 1 miesiac na zalatwienie
    spraw z Urzedem Skarbowym.

    miesiac masz na zlozenie zeznania podatkowego. Po zlozeniu
    zeznania dostajesz w ciagu 7 dni tzw paragraf 200, czyli 7-dniowy
    termin na wypowiedzenie sie w kwesti spadku, wniesienie o ulgi itp.W
    ciagu kolejnych dwóch tygodni otrzymujesz decyzje odnosnie
    wysokosci spadku do zaplacenie i masz 14 dni od daty doreczenia
    decyzji na wplate kaski ;-((((

  • 4. Data: 2006-05-17 15:18:20
    Temat: Re: spadek - co gdzie i jak
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    RobertBrz napisał(a):
> [...]
    > niedawno sie dowiedzialem ze mam 6 miesiecy na zgloszenie sprawy spadkowej.

    nie
    w ciągu 6 miesięcy możesz podjąć decyzję co ze spadkiem - czy
    przyjmujesz wprost (pełna odpowiedzialność za długi), odrzucasz, czy też
    przyjmujesz z dobrodziejstwem inwentarza; jeśli nic nie zrobisz, to
    oznaczać będzie to zapewne (są wyjątki) przyjęcie wprost
    Natomiast postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku możesz
    przeprowadzić kiedy chcesz.
    A zmiana przepisów - cóż, nawet jeśli będzie, to myślę, że decydować
    będzie chwila, z którą stałeś się spadkobiercą - a więc śmierci.

    KG

  • 5. Data: 2006-05-18 05:02:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kam wrote:

> [...]
    > przyjmujesz z dobrodziejstwem inwentarza; jeśli nic nie zrobisz, to
    > oznaczać będzie to zapewne (są wyjątki) przyjęcie wprost...

    chyba, że ktoś inny coś z tego jeszcze może uszczknąć i ten ktoś inny
    zadeklarował, że przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    Wówczas jeśli nic nie zrobi, to będzie to przyjęcie z dobrodziejstwem
    inwentarza.
    Jeśli nikt nic nie zrobi w tej sprawie, to po 6 miesiącach jest to