  • 21. Data: 2006-01-23 20:25:39
    Temat: Re: sms
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ewani [###c...@o...pl.###] napisał:

    Wydaje mi się, że jemu bardziej zależy na tym, byś go nie nękała, niż
    na tym, by Ci sprawę zrobić. Stąd też wysłał bym SMS-a z przeprosinami
    i dał chłopu spokój. Jak przestaniesz go nękać, to i on straci
    zainteresowanie w nękaniu Ciebie i sprawa się rozejdzie po kościach.

    Do złożenia przez niego zawiadomienia o przestępstwie nie są mu
    potrzebne bilingi. Wszak w telefonie komórkowym ma treść SMS-a i
    numer, z którego nadszedł. To w zupełności wystarczy. Tyle, że w
    praktyce mogą być tutaj niebezpieczne dla Ciebie jedynie groźby
    karalne. Znieważenie (art. 216 kk) ścigane jest z oskarżenia
    prywatnego i w praktyce rzadko komu się chce bez istotnej przyczyny w
    to bawić.

    Co do gróźb karalnych (art. 190 kk) to musiała by to być groźba
    popełnienia przestępstwa, groźba realna i wzbudzająca u zagrożonego
    obawę spełnienia. Ponieważ dość enigmatycznie opisujesz swoją
    korespondencję, więc musisz sama ocenić, czy i na ile Twoje SMS-y
    spełniają te warunki.

  • 22. Data: 2006-01-23 20:40:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cyberix napisał(a):

    > Ech myślałem o czym innym a napisałem co innego. Nie chodziło mi oczywiście
    > o treść ale o fakt wysłania SMSa a ten fakt operator musi trzymać chyba
    > nawet przez 12 miesięcy.

    a niedługo 24 miesiące. Zgoda.

    M.

  • 23. Data: 2006-01-23 20:53:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pav" <n...@z...pl> napisał w
    wiadomości news:dr32mo$9s$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Popieram w całej rozciągłości.Dodam tylko,że powinnaś już sobie dać spokój
    > z wysyłaniem czegokolwiek do tego pana.
    > A Przemka nie słuchaj on tak zawsze.

    wskaz gdzie nieprawde napisalem

  • 24. Data: 2006-01-23 21:28:44
    Od: "ikar" <i...@w...slask.pl>

    > Zapewniam, że gdyby coś takiego było do udowodnienia, mogło by być
    > podstawą do porządnej kary ( do 3 % sprzedaży) oraz do wytoczenia procesu
    > karnego.

    po praktykach w 2 sieciach zapeniam cie ze trzymaja min 6mies lecz
    udostepniaja tylko policji na wniosek prokuratora.

    pozdrawia

    ikar

  • 25. Data: 2006-01-23 21:33:10
    Od: "ikar" <i...@w...slask.pl>

    > Biling bez problemow. Tresc - nie

    w takiej sprawie na pewno nie - udostepnia sie jedynie gdy chodzi o powazne
    przetepstwa (bodajrze morderstwa i jakies grupy o harakterze mafijnym o ile
    sie nie myle). Zadna siec nie wypuscila by na swiatlo publiczne ze
    udostepnia dane (sms i rozmowy) policji - po prostu stracila by "marke" i
    klientow.

    pozdrawia

    ikar

  • 26. Data: 2006-01-23 21:58:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ikar napisał(a):

    > w takiej sprawie na pewno nie - udostepnia sie jedynie gdy chodzi o powazne
    > przetepstwa (bodajrze morderstwa i jakies grupy o harakterze mafijnym o ile
    > sie nie myle).

    Mylisz się i to juz drugi raz ;-)

    Zadna siec nie wypuscila by na swiatlo publiczne ze
    > udostepnia dane (sms i rozmowy) policji - po prostu stracila by "marke" i
    > klientow.

    Art. 165 PT. 1. Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej lub
    dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przetwarzający
    dane transmisyjne dotyczące abonentów i użytkowników końcowych jest
    obowiązany, z uwagi na realizację przez uprawnione organy zadań i
    obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz
    bezpieczeństwa i porządku publicznego, dane te przechowywać przez okres
    12 miesięcy.

    A co do treści SMS-ów to

    Art. 159. 2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu [...]

    3. Z wyjątkiem przypadków określonych ustawą, ujawnianie lub
    przetwarzanie treści albo danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną
    narusza obowiązek zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej.

    M.

  • 27. Data: 2006-01-23 22:13:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Zapewniam, że gdyby coś takiego było do udowodnienia, mogło by być
    > podstawą do porządnej kary ( do 3 % sprzedaży) oraz do wytoczenia
    > procesu karnego.

    Jak to było?
    "A może byś wrócił do Piotrka Urbankowskiego, to jest świetny koleś,
    pracowity i lojalny. Lubię go i cenię. Precz z siepactwem. Chwała nam
    i naszym kolegom. Ch*** precz!"
    ;-)))

    Piotr

  • 28. Data: 2006-01-23 22:32:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PiotRek napisał(a):
> [...]
    > "A może byś wrócił do Piotrka Urbankowskiego, to jest świetny koleś,
    > pracowity i lojalny. Lubię go i cenię. Precz z siepactwem. Chwała nam

    Ale, Piotrze, nie wypłynęło to (przynajmniej oficjalnie ;-) od
    operatora. Kultury technicznej trzeba się nauczyć i należy wiedzieć, że
    skasowanie SMS-a na karcie SIM nie jest skasowaniem ;-P

    M.

  • 29. Data: 2006-01-23 23:17:58
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Ale, Piotrze, nie wypłynęło to (przynajmniej oficjalnie ;-) od
    > operatora.

    Hmmm... Nie? No to spoko, aczkolwiek wydaje mi się, że to jednak
    od operatora wyszło... Ale jeżeli nie, to sorki :)

    > Kultury technicznej trzeba się nauczyć i należy wiedzieć, że
    > skasowanie SMS-a na karcie SIM nie jest skasowaniem ;-P

    A to już zupełnie inna para kaloszy :)

    Piotr

  • 30. Data: 2006-01-24 12:40:26
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    ewani napisał(a):
    > Chyba mialam problem z wyslaniem posta...ponowna próba...Otoz zakonczylam dosc
    > burzliwa znajomosc z męczyzną.Kilkanascie spotkan i ozywiona ,zwlaszcza z mojej
    > strony, smsowa korespondencja.Podziekowal za znajomosc, osmielil sie jeszcze
    > wyslac po tym smsy o erotycznej tresci, po czym stwierdzil,ze znalazl kobiete
    > swego zycia i zegna mnie na zawsze.

    Nie znam szczegolow, ale z tego co wiem to bez urazy ale ty troche
    w****** jetes. A co to te kilka spotkan? cyrograf podpisal? poznal cie,
    stwierdzil ze jestes nie ok, pozegnal ladnie i poszedl sobie. Jak mial
    to zrobic? Hajnac sie z wiedzma? Bosze...

    Powiem tak - ja bym na jego miejscu - juz zlozyl pozew, i dal ci
    popalic, to moze nastepnym razem uzyjesz IQ i bedziesz kontrolowac
    emocje; zachowasz sie jak myslacy, dojrzaly, NIEZAKOMPLEKSIONY czlowiek...

    Tmi.