  • 202. Data: 2013-06-10 16:00:59
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@h...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > politycznej poprawności ośmielę się odpowiedzieć, że nie widzę
    > potrzeby powszechnego rozwijania takiej świadomości. Żyjemy w czasach
    > rosnącej specjalizacji. Całego szeregu wząnych i potrzebnych czynności
    > nie wykonujemy sami. Robią to specjaliści. POdobnie ze śmieciami.
    > Jeśli segregacja jest celowa, najlepiej zrobią to sortownie.
    > Wykorzystają zdobycze nowoczesnych technoilogii i zrobią to sprawnie i
    > skutecznie. W końcu ścieki też staramy się utylizować, ale nie robimy
    > tego każdy w swoim mieszkaniu. Robi to za nas profesjonalna

    Prawda.
    Tylko nikt nie chce za to płacić...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 201. Data: 2013-06-10 16:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@z...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Gratuluję umiejętności czytania. Oddzielnie była informacja, że do tej
    > pory płaciłam niecałe 20 zł, a oddzielnie (w innym poście nawet), że
    > obecnie stawki mają wynosić od 19,50 zł za 1 osobę do 56 zł za 4 i
    > więcej osób w mieszkaniu. Naprawdę nie wiem, jak bardzo trzeba się
    > starać, żeby wymieszać to razem i mieć o to do mnie pretensje.
    > Poprzednia stawka nie była od mieszkania, tylko od osoby, ale przy
    > czterech osobach wychodziło właśnie tyle. Nie wiem, czy stawki były
    > bardzo dobre czy nie, ale prywatnej firmie się opłacało wywozić.
    > Miastu się nie opłaca...

    Wybacz, ze nie zrobiłem Towje profilu przez odpowiedzią i nie zestawilem
    wszystkich informacji w jednym miejscu.
    Czytelnie byłoby co prawda, gdybys ty to zrobiła, ale co tam.

    Ad meritum - ja bym podziekował samorządowcom za taką zmianę podczas
    kolejnych wyborów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 203. Data: 2013-06-10 16:25:25
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości news:10062013.695BEF7F@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail f...@h...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
> [...]

    Cóż, podobno recycling przynosi korzyści, nikt nie chce po nie sięgnąć?
    Opowiadano mi, że w Poznaniu (na który się często powołujesz) przed wojną
    (II WŚ) śmieci były segregowane centralnie, robił to prywatny przedsiębiorca
    i zarabiał na sprzedaży surowców wtórnych. Większsość starych płyt
    chodnikowych w Poznaniu zawiera jako wypełniacz popiół, który przed wojną
    stanowił istotną część śmieci komunalnych. Dzisiaj strukrura śmieci jest
    inna, ale też inne możliwości ich zagospodarowania. Jeśli natomiast surowce
    wtórne nie mają wartości, to dajmy sobie spokój z sortowaniem i inwestujmy w
    spalarnie.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 204. Data: 2013-06-10 16:36:33
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    wiadomości news:10062013.7DF78718@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > wszystkich informacji w jednym miejscu.
    > Czytelnie byłoby co prawda, gdybys ty to zrobiła, ale co tam.

    O kwotach pisałam tylko w postach skierowanych do Ciebie. Ja czytam, co się
    do mnie pisze. Przepraszam, ze oceniałam innych po sobie.

    Agnieszka

  • 205. Data: 2013-06-10 16:38:22
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Mon, 10 Jun 2013 16:25:25 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > wtórne nie mają wartości, to dajmy sobie spokój z sortowaniem i inwestujmy w

    Ale ,y nie możemy nie sortować, nawet jeśli nie ma to grama sensu, bo
    sortowanie jest eko. A eko ponad wszystko.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 206. Data: 2013-06-10 16:43:28
    Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm>

    W dniu 2013-06-10 10:23, zgred pisze:
    > W dniu 2013-06-10 09:32, Feniks z popiołów pisze:
    >

    > Bo śmieci nie wyrzucam więcej, niż wtedy kiedy
    >
    > Wydaje Ci się. W domku produkuje się duuużo więcej śmieci.

    Na jakiej podstawie takie założenie?
    Wyrzucam średnio jeden worek 35-litrowy dziennie. Plastikowe butelki i
    makulaturę staram się wynosić w miarę możliwości do segregatorów, które
    są na naszym osiedlu. Mieszkam na osiedlu domków i niskiej zabudowy
    wielorodzinnej, więc argument, że śmieciarze muszą specjalnie dla mnie
    więcej jeździć też odpada. Kiedy mieszkałam w bloku, bardzo często zsypy
    zawalone były starymi meblami, urządzeniami elektrycznymi itd. Ja muszę
    pozbywać się takich rzeczy we własnym zakresie, ponieważ śmieciarz tego
    nie zabierze. Nawet o wywóz choinki raz w roku musiałam z nim walczyć.
    Ale - odkąd mowa jest o nowej ustawie śmieciowej, nawet firma
    śmieciarska stała się bardziej przyjazna dla klienta.

    Ewa

  • 208. Data: 2013-06-10 20:56:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > możliwości ich zagospodarowania. Jeśli natomiast surowce wtórne nie
    > mają wartości, to dajmy sobie spokój z sortowaniem i inwestujmy w

    Rzeczywiscie to mega dziwne, ze cos mogło przynosic zysk przed wojna a
    obecnie nie kalkuluje sie bez doplat...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 207. Data: 2013-06-10 20:56:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > O kwotach pisałam tylko w postach skierowanych do Ciebie. Ja czytam,
    > co się do mnie pisze. Przepraszam, ze oceniałam innych po sobie.

    Jak tam chcesz.
    Wydaje sie, ze najczytelniej byłoby te kwoty zestawic. Ale oczywiscie masz
    racje - w jednym poscie napisałas ile płacisz obecnie, w innym ile wynoszą
    proponowane stawki według nowych standardów.
    Świnia ze mnie, ze sobie nie poszukalem / nie zapisałem / nie zapamietałem
    dokładnych kwot i nie zestawiłem tego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 209. Data: 2013-06-11 07:41:27
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> [...]
    > proponowane stawki według nowych standardów.
    > Świnia ze mnie, ze sobie nie poszukalem / nie zapisałem / nie zapamietałem

    Świnia - nie. Jesteś po prostu niepoważny i niewiarygodny jako dyskutant,
    najpierw dopytując sie kilkukrotnie o dane, a potem kompletnie je ignorując
    i dopominając sie o nie jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz. Tyle.

    Agnieszka

  • 210. Data: 2013-06-12 22:18:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jun 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > nie wydaje mi się. Chyba nie tym razem.

    Jeśli przeliczyć na grożące Polsce (z tytułu niewywiązywania się
    z zaakceptowanych norm segregacji śmieci/odzysku) kar "unijnych",
    to chyba jednak właśnie kasa.
    Być może nie ta o której mógłby myśleć ktoś czytający co pisał
    hikikomori, ale jednak kasa :)

    pzdr, Gotfryd