  • 191. Data: 2013-06-10 09:43:55
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    wiadomości news:10062013.43D442AD@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail a...@z...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > Napisałas ze 20 za 1 os. Potem ze 56 ale za 4 osoby. O co chodzi.

    No tego to ja na pewno nie napisałam. Napisałam, że do tej pory płaciłam
    niecałe 20 zł (w czynszu, za całą rodzinę) a teraz będę płacić prawie 3x
    wiecej. Nie ma co dorabiać własnej interpretacji, wystarczy czytać to, co
    jest napisane.

    > No własnie te 90 za domek to rzeczywiscie paranoja. Ale czy te ceny
    > zostały
    > utrzymane?

    A tego to ja już nie wiem, nie mam domku, to mnie za bardzo nie
    interesowało.

    > Widzialem wielu na raz. ale najczęściej jeszcze wieku dziecięco-
    > młodziezowym.
    > Niemniej - skoro sa tacy swietni, to zapewne znajda prace jako
    > podwykonawca, jeżeli samo nie beda w stanie obsługiwac jakiegos rejonu.
    > A moze ubiegać sie o obsługe jakiegos mniejszego terenu?

    No więc widzisz. W Twoim idealnym świecie to może by i tak było. Ale w
    naszej kochanej stolicy przetarg miała wygrać konkretna firma nie po to,
    żeby potem dzielić się zyskami z innymi. Jak będzie po aferze to się
    zobaczy...

    > Nie wyczytalem tego.
    > To niedługo beda szczęśliwi, bo znowu bedzie im "z domów" sortowane
    > odbierane ;-)

    Bardzo bym tego chciała. Tylko doświadczenie podpowiada, że to niekoniecznie
    tak się musi skończyć.

    Agnieszka

  • 192. Data: 2013-06-10 10:03:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-09 10:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail z...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Hmm, no to rzeczywiście rynek nie zadziałał. Wydawałoby się, że skoro
    > dotychczas opłacalo się komuś wywozić za 7 za osobę to teraz też tak
    > powinno być.

    Nie bierzesz pod uwagę, że przedtem dotyczyło to małej wspólnoty, gdzie
    wszyscy, albo prawie wszyscy płacili. Ci co nie płacili byli
    windykowani. Teraz dotyczyć to będzie całej społeczności i władze
    zakładają 30% niepłacących, a urzędnik nie ma żadnej motywacji w
    ściganiu dłużników. Ktoś za nich zapłacić musi....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 193. Data: 2013-06-10 10:23:20
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-10 09:32, Feniks z popiołów pisze:

    > zbiorowym były zaniżone, albo prywatne firmy strasznie przycinały
    > indywidualnych klientów.

    Owszem.

    Bo śmieci nie wyrzucam więcej, niż wtedy kiedy
    > mieszkałam w bloku.

    Wydaje Ci się. W domku produkuje się duuużo więcej śmieci. (Choć i
    możliwości krótkiej utylizacji są jakby lepsze.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 194. Data: 2013-06-10 13:30:57
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości news:07062013.6647BACA@budzik61.poznan.pl...

    > Ale wystarczy zastanowić się, dlaczego dotychczas wywozono do lasu aby w
    > kilka sekund zrozumieć, że obecnie nie będzie to miało sensu.

    Z moich obserwacji podczas leśnych spacerów wynika, że najczęściej w lasach,
    rowach przydrożnych itp. lądują tzw. śmieci problemowe. Spotykam głównie
    gruz, meble, duże AGD, sanitariaty. To wszystko nadal musi być wywożone
    oddzielnie za dodatkową opłatą. Wywożenie do lasu nadal będzie zatem miało
    sens (oczywiście z punktu widzenia kieszeni wywożącego.
    Michał

  • 195. Data: 2013-06-10 13:41:17
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości >

    > W Poznaniu widze ze cena to 12 i 20zł.
    > Dotychczas np. moi rodzice w domku jednorodzinnym płacili 30zł
    > miesiecznie.
    > Czyli z jednej strony drożej, bo teraz 40zl, z drugiej taniej bo
    > posortowane tylko 24zł...

    A ja w bloku (ta sama aglomeracja) płaciłem 5 zł od osoby x 2 osoby = 10 zł
    miesięcznie. Po nowemu wzrost 240% lub 400%. Tyle co do porównywalnych cen.
    Michał

  • 196. Data: 2013-06-10 13:47:46
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości >

    > Ale to dobrze, ze staniemy się bardziej świadomi co do zagospodarowania
    > odpadów czy nie?

    Odpowiedź pozytywną zdajesz się traktować jako oczywistość. A ja wbrew
    politycznej poprawności ośmielę się odpowiedzieć, że nie widzę potrzeby
    powszechnego rozwijania takiej świadomości. Żyjemy w czasach rosnącej
    specjalizacji. Całego szeregu wząnych i potrzebnych czynności nie wykonujemy
    sami. Robią to specjaliści. POdobnie ze śmieciami. Jeśli segregacja jest
    celowa, najlepiej zrobią to sortownie. Wykorzystają zdobycze nowoczesnych
    technoilogii i zrobią to sprawnie i skutecznie. W końcu ścieki też staramy
    się utylizować, ale nie robimy tego każdy w swoim mieszkaniu. Robi to za nas
    profesjonalna oczyszczalnia.
    Michał

  • 198. Data: 2013-06-10 13:49:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wiecej. Nie ma co dorabiać własnej interpretacji, wystarczy czytać to, co

    Gratuluje jasnosci wypowiedzi. Najpierw piszesz, ze od 19,5 za jedna osobe,
    a teraz okazuje sie, ze to było za cała rodzinę.
    Niemniej w Twoim wypadku rzeczywiście wychodzi duża różnica.
    Te 20 płacone wczesniej - to była stawka "od mieszkania", niezależnie od
    ilości osób? Wygląda, ze wcześniej mieliscie bardz dobre stawki.

    > Bardzo bym tego chciała. Tylko doświadczenie podpowiada, że to
    > niekoniecznie tak się musi skończyć.

    Niekoniecznie musi sie tez skonczyć jakas katastrofą. Troche optymizmu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 197. Data: 2013-06-10 13:49:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Wydaje Ci się. W domku produkuje się duuużo więcej śmieci. (Choć i
    > możliwości krótkiej utylizacji są jakby lepsze.)

    Dlaczego w domku wiecej niz w bloku?
    IMO różnica polega na koszcie odbioru - z bloku odbierasz z jednego miejsca
    2-3 kontenery i załatwione w 10 minut. W domkach taka sama ilosc smieciarka
    bedzie odbierac kilka godzin. roboczo-godziny kosztują.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 199. Data: 2013-06-10 13:58:14
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    wiadomości news:10062013.73956299@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > Te 20 płacone wczesniej - to była stawka "od mieszkania", niezależnie od
    > ilości osób? Wygląda, ze wcześniej mieliscie bardz dobre stawki.

    Gratuluję umiejętności czytania. Oddzielnie była informacja, że do tej pory
    płaciłam niecałe 20 zł, a oddzielnie (w innym poście nawet), że obecnie
    stawki mają wynosić od 19,50 zł za 1 osobę do 56 zł za 4 i więcej osób w
    mieszkaniu. Naprawdę nie wiem, jak bardzo trzeba się starać, żeby wymieszać
    to razem i mieć o to do mnie pretensje.
    Poprzednia stawka nie była od mieszkania, tylko od osoby, ale przy czterech
    osobach wychodziło właśnie tyle. Nie wiem, czy stawki były bardzo dobre czy
    nie, ale prywatnej firmie się opłacało wywozić. Miastu się nie opłaca...

    Agnieszka

  • 200. Data: 2013-06-10 14:09:32
    Od: m <m...@g...com>

    On 10.06.2013 13:47, Michal wrote:

> [...]
    > segregacja jest celowa, najlepiej zrobią to sortownie. Wykorzystają
    > zdobycze nowoczesnych technoilogii i zrobią to sprawnie i skutecznie.

    Problem w tym, że znacznie łatwiej (a co za tym idzie - taniej) jest
    śmieci posortować zanim zostaną zmieszane.

    Łatwiej jest oddzielić papier od zużytej pieluchy, zanim się do niej
    przylepi.

    p. m.