  • 141. Data: 2013-06-09 06:46:47
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-09 00:43, Budzik pisze:

    > Możesz opowiedzieć coś wiecej o tej inicjatywie? Sposób finansowania,
    > skala, dlaczego się nie udało itd.

    O czym mam opowiadać? To nie była żadna "inicjatywa". Jest wspólnota,
    mamy (jeszcze parę dni) umowę z MPGK, płacimy tyle, ile MPKG zażąda, ale
    płacimy za dzierżawę pojemników (wg ich ilości we wspólnotowym,
    zamykanym śmietniku) oraz opróżnianie ich 2x/tydz (to już faktycznie
    "inicjatywa" MPGK) też wg ich ilości, czyli płacimy za objętość
    wyrzuconych śmieci. Kto świadomy, to sorty wynosi do dzwonów, a resztę
    zgniata, żeby było mniej objętościowo. Jak przychodzą okresy wzmożonych
    porządków w mieszkaniach, to dodatkowo sprzątaczka ugniata/optymalizuje,
    żeby nie musiała zbierać potem z posadzki śmietnika.
    Tzw "wielkogabaryty" wywoziliśmy zlecając to 2-3 razy w roku jakiemuś
    wywoźcy z ciężarówką. Nie wiem co z tym robił, ale na ogół to były
    meble, boazerie itp, więc "spalarne" rupiecie. Lodówki i gruz ludzie
    wywozili sami, nawet nie wiem gdzie. Może i do lasu.

    A teraz przyszła genialna ustawa i płacić będziemy 20/os/m. Czyli 3x
    więcej. Na każdym obywatelu ktoś zarobi za to samo o 13zł/m więcej, razy
    kilkaset tysięcy mieszkańców - i od razu wiadomo o co chodzi.

    > W ten sposób można wysmiać realizację każdego pomysłu...
    > zapewne zawsze są jakieś wady.

    Po pierwsze, to wysil wyobraźnię i uwzględnij "tło polityczno-społeczne"
    w czasach komuny, gdy kierunek *MUSIAŁ* być słuszny i zawsze był.

    Jeśli w porównaniu z dotychczasowym stanem są *WYŁĄCZNIE* wady, to nie
    ma się z czego śmiać. Inicjatorów trzeba wieszać na latarniach.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 142. Data: 2013-06-09 06:51:14
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-09 00:43, Budzik pisze:

    > Nie znam warszawskich ustaleń wiec nie wiem na jakich zasadach był wywożone
    > śmieci za darmo. Możesz przybliżyc?
    > Co stoi na przeszkodzie aby firma która dotychczas wywoziła za darmo teraz
    > zaproponowała najniższa stawkę i wywoziła za dodatkową kasę, czerpiąc
    > jeszcze większe zyski z tego biznesu?

    Przecież pisałem Ci, że nie ma 'za darmo'. Firma, która wywoziła "za
    darmo" np z dzwonów, miała to nakazane/zapłacone przez gminę. Np z
    tytułu, że (jak MPGK) była monopolistą, miała kompostownię itd. To mogła
    być część umowy z gminą. Inna drobna firma (w dużym mieście) nie
    przebije się nie mając zaplecza. Mogą sobie próbować "niszowo" - np
    zbierać tylko puszki po piwie (firmy typu "pan Gienek, menel") albo, jak
    pisałem obok, spalarne rupiecie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 143. Data: 2013-06-09 06:53:38
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-09 02:26, Budzik pisze:

    > No tak, ale w twoim równaniu nie ma segregacji! :)
    > Znaczy wyjąleś z rownania X zamiast je wyliczyc...

    Nie, on tę segregację włączył do "y", czyli "niech sobie wywoźca
    segreguje". Przecież to też naturalne! On kupuje maszyny, a ja mu za to
    zapłacę. Jeśli segregacja, to takie cudo, to dlaczego nikt nie rwie się,
    aby na tym zarabiać?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 144. Data: 2013-06-09 08:23:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-08 17:45, Budzik pisze:

    > Bzdura. Dla wiekszosci ceny będą porównywalne.

    To jest bzdura. Znam tylko pojedyncze przypadki płacenia porównywalnych
    kwot. Dla miażdżącej większości będzie drożej. Dużo drożej.

    --
    MN

  • 145. Data: 2013-06-09 08:26:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-08 14:39, Budzik pisze:

    > Gdzieś słyszałem, ze zawartosc pojemnika musi w 60% odpowiadac deklarowanej
    > zawartości.

    Jeśli to prawda - to tylko dowodzi, że całe to sortowanie w domach nie
    ma sensu bo i tak prawdziwe sortowanie odbywa się na wysypisku.

    Ponawiam pytanie: czy zgodne z konstytucją jest ukaranie mnie dodatkową
    opłatą za to, że sąsiad nie sortuje? Wg mnie - nie.

    I inna ważna kwestia: jaka jest definicja posortowanych śmieci? Ja z
    kolei słyszałem, że posortowane butelki nie mają mieć nalepek
    papierowych (trzeba ja zdzierać), posortowany plastik ma być czysty -
    umyte pudełka po jogurcie na przykład. Jeśli to prawda, to (prawie) nikt
    się nie będzie kwalifikował jako sortujący.

    --
    MN

  • 146. Data: 2013-06-09 08:46:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-09 00:43, Użytkownik Budzik napisał:
    > Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > RadosławieF - mam dwie propozycje.
    > Po pierwsze - dyskutując - szanujmy się. Widząc czyjąć niewiedzę -
    > wytłumaczmy. Widząc błąd w czyimś rozumowaniu nie nazywajmy głupkiem. Chcąc
    > nazwać głupkiem - nie odpowiadajmy. W ten sposób będzie nam sie o wiele
    > łatwiej dyskutowało a dodatkowo oszczędzimy rodziców nie wystawiając im
    > świadectwa co do własnego wychowania.
    > Dwa - nie naginajmy faktów. Przewaznie słyszę o 3 workach a nie o 5.

    Chcesz szacunku wykaż się tym samym.
    Poszukaj informacji na ile grup mają segregować śmiecie ludzie
    i nie rozśmieszaj informacja że słyszałeś o trzech workach.

    > A teraz co do meritum - czy dobrze rozumiem Twoją sugestię, ze my będziemy
    > sortować smieci, firmy będą je odbierać i tak czy siak wrzucac wszystkie na
    > wysypisko, bez skierowania odpowiednich partii do recyclingu?

    Są miejsca gdzie segregacja już się odbywa od kilku lat.
    A i tak przyjeżdża jedna zwykła śmieciarka i ładuje sobie po kolei
    ze wszystkich pojemników. Tym pisaniem o sugestii chciałeś mnie
    obrazić czy przekonać o swojej ignorancji w omawianym temacie ?

    Pozdrawiam

  • 147. Data: 2013-06-09 08:57:40
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-09 08:26, Marcin N pisze:

    > Ponawiam pytanie: czy zgodne z konstytucją jest ukaranie mnie dodatkową
    > opłatą za to, że sąsiad nie sortuje? Wg mnie - nie.

    Karana będzie wspólnota/spółdzielnia. To też "osoba prawna".
    Niestety - zgodne.

> [...]
    > umyte pudełka po jogurcie na przykład. Jeśli to prawda, to (prawie) nikt
    > się nie będzie kwalifikował jako sortujący.
    Oczywiście...
    No i parę doktoratów powstanie w związku z tym.
    Czy karton po mleku z folią aluminiową w środku - to papier, czy metal?
    (Pominąwszy już takie drobiazgi, jak metalowa puszka z zaschniętym na
    amen syntetycznym lakierem)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 148. Data: 2013-06-09 10:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > więcej. Na każdym obywatelu ktoś zarobi za to samo o 13zł/m więcej, razy
    > kilkaset tysięcy mieszkańców - i od razu wiadomo o co chodzi.

    Hmm, no to rzeczywiście rynek nie zadziałał. Wydawałoby się, że skoro
    dotychczas opłacalo się komuś wywozić za 7 za osobę to teraz też tak
    powinno być.
    To niestety jest najwiekszy mankament który ja widze - możliwość zmów
    cenowych, zwłaszcza tam gdzie wiadomo, ze firma którawygra i tak sama nie
    jest w stanie obsłużyć calego rejonu.
    Z drugiej strony sam piszesz, ze nie wiesz czy częśc nie lądowała w lasach.

> [...]
    >
    > Jeśli w porównaniu z dotychczasowym stanem są *WYŁĄCZNIE* wady, to nie
    > ma się z czego śmiać. Inicjatorów trzeba wieszać na latarniach.

    Rozumiem, że dla Ciebie fakt, że dotychczas posortowane było 5% śmieci a
    teraz będzie w najgorszym razie na początku kilka razy wiecej nie jest
    zaletą. Mówię o całym kraju, nie o Twoim wyjątkowym i niewatpliwie wzorowym
    podworku.
    Wad jest zapewne wiele, ale nie zgodzę się, że nie ma zalet.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 149. Data: 2013-06-09 10:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > segreguje". Przecież to też naturalne! On kupuje maszyny, a ja mu za to
    > zapłacę. Jeśli segregacja, to takie cudo, to dlaczego nikt nie rwie się,

    Koszty. Obecnie nie opłaca się segregować nieposortowanych smieci za cene
    10zł za m3.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 150. Data: 2013-06-09 10:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > przebije się nie mając zaplecza. Mogą sobie próbować "niszowo" - np
    > zbierać tylko puszki po piwie (firmy typu "pan Gienek, menel") albo,

    Widzę kilka wad takiego rozwiazania:
    - dlaczego gmina robi monopol zatrudniając MPGK?
    - mówisz o małej skali a tutaj mowa o cały kraju

    Nie zmienia to faktu, że mam nadzieje, że w skali całego kraju tak to
    bedzie działać. to znaczy czym smieci beda bardziej posortowane tym firmy
    będa mialy łatwiej z ich obrobką wiec i ceny beda mogły proponować niższe.
    A tak gdzie gminy nie beda potrafiły tego dopilnować... cóz... mozna
    podziekować za to władzy głosując odpowiednio.

    --
    Pozdrawia... Budzik